על בהונות/אילנה וייזר-סנש

נעמי מרגישה בשינוי באוריאל ומחליטה לשים סוף לקשר ביניהם. היא לא רוצה להמשיך לסבול. אחרי הפרידה היא עדיין רואה אותו כצל העוקב אחריה ולא נותן לה רגע מנוחה.

על בהונות/אילנה וייזר-סנש

On Tiptoes/Ilana Weiser-Senesh

עריכה: דן שביט.

הוצאה: הוצאת הקיבוץ המאוחד, 2016

255 עמ'.

"ניסתה להבריח אותו, צורחת עליו ברחוב או מתייפחת בטלפון, מתחננת שיניח לה, אבל הוא התקשר שוב ושוב, לפעמים נשמע כמו חיה נוהמת, מגרגרת בעונג או שורטת בציפורניים." (עמ' 71).

אוריאל הוא בן יחיד להורים ניצולי שואה. חווה בגיל צעיר טראומה שגרמה לו להיות זהיר ומחושב; דרוך לכל מצב, נוטה להסתגר, למרות שחבריו עדיין רצו להיות בקרבתו.

נעמי היא בת יחידה להוריה. משרתת בצבא, כאשר אוריאל רואה אותה, מציע לה טרמפ והיא נענית, הקשר בין השניים מתחיל.

נעמי מרגישה בשינוי באוריאל ומחליטה לשים סוף לקשר ביניהם. היא לא רוצה להמשיך לסבול. אחרי הפרידה היא עדיין רואה אותו כצל העוקב אחריה ולא נותן לה רגע מנוחה.

מכתבים שאוריאל שולח לה היא דואגת להחביא, גם כאשר היא מתחילה קשר חדש.

במהלך לימודיה באוניברסיטה היא מכירה את גדעון. נעמי הייתה לקראת בחינות הסופיות בראיית חשבון, וגדעון סטודנט לספרות. בנישואיה לגדעון נולדת דנה, אך האהבה בין גדעון לנעמי נעלמת משנה לשנה, לדנה אין דמות אב בעקבות זאת שאביה בחו"ל ובקושי מדבר עם הילדה. נעמי היא זאת שמגדלת את דנה לבדה.

אוריאל אומנם נעלם, אך נעמי עדיין חושבת עליו, אך מה הסוד הגדול שגרם להיעלמותו?

האם זה קשור לנעמי ודנה?

אהבה אובססיבית, יחסים בין אמא-בת, תשוקה. יש כמובן גם סוד שבו כל השלושה לכודים.

הקריאה בהתחלת הספר זרמה עד לנקודה מסוימת, כך שמצאתי את עצמי הולכת לאיבוד בעלילה. הרגיש לי מבולגן מדי, סוף הספר לעומת זאת היה יותר מעניין.

יש 3 קולות בספר: נעמי, אוריאל, דנה. כל קול בספר – העלילה נעה מעבר להווה.

הקריאה לשיקולכם.

"לא פעם מצאה את עצמה משוטטת באישון ליל על בהונות בין החדרים, משוכנעת שאוריאל אורב לה בפינה אפלה." (עמ' 103).

על בהונות