עושים ספורט ודיאטה ועדיין משמינים? מחקרים חדשים מוכיחים הדיאטות כוללות out תזונה אישית In!!

בחורה עם מחשב נייד

דיאטה וספורט – שתי מילים אלו סובבות את חיינו בשנים האחרונות בכל מה שקשור לאורך חיים בריא, תזונה נכונה, ירידה במשקל וחיטוב וכו'..

כמה מכן ניסו בשנים האחרונות לעשות דיאטה לעשות ספורט לרדת במשקל אך במקום להגיע ל"ארץ המובטחת" של ירידה במשקל , בטן שטוחה וירידה בעייפות ורמות סוכר קיבלתם תוצאה הפוכה לחלוטין?

מחקרים בשנים האחרונות מוצאים כי הדיאטות הכוללות לא יעילות למרבית האוכלוסיה ודיאטות שמותאמות לפי תזונה אישית הרבה יותר יעילות לא למרבית אלה לכלל האוכלוסיה!!

אז על מה מדובר בדיאטה "כוללת" היום ישנם מספר רחב של דיאטות החל מדיאטת חלבונים, דיאטה פחמימות,  פליאו, טבעונות (כן יש כאלו ההופכים טבעונים לצורך ירידה במשקל ולא עקב אידיאולוגיה),והדיאטה הכי נפוצה מכולם הינה דיאטה לפי קלוריות.

 

כמובן ככל שאני כותבת אני יושבת וחושבת על הספקנים שבכם  ולכן הבאתי לכם גם את ההסבר הפיזיולוגי מאחורי המחקרים.

 

 

אז ההסבר הוא כזה במידה ונאכל שוקולד שכמות הקלוריות שלו הינה 100 קלוריות וניקח חזה עוף שכמות הקלוריות שלו גם 100 קלוריות מה ישמין יותר??

מרבית האנשים יענו זה אותה כמות קלוריות  ואמנם הם צודקים אך  מבחינה פיזיולוגית זה קצת שונה  בזמן ששוקולד מעלה את רמת הסוכר בדם משמעותית מה שגורם לייצור של אינסלוין ברמה מוגברת מה שגורם לפירוק מהיר של השוקולד בגוף ולהכנסתו ישירות לתאי השומן לעומת זאת חזה עוף לא מעלה את הסוכר ברמות גבוהות ולכן נספג בגוף לאורך זמן והולך בעיקר לבניה של השריר.

אז אחרי שהבנו קצת בנוגע לרמות סוכר ואיך סוכר גבוה הינו גורם ישיר להשמנה נעבר לנושא חיידקי מעי, במחקרים האחרונים נמצא כי חיידשי מעי באנשים שונים גורם לסבילות ולאי סבילות למזונות מסויימים לדוגמא:

ניקח זוג תאומים, שניהם באותו משקל ועם אותו אחוז שומן ואנחנו נדאג לתת לשניהם את אותו האוכל באותה כמות על בסיס יום יומי.

לאחר חודש כשנסתכל על שני האחים אנחנו נראה כי אח מספר 1 השמין ואח  מספר 2 לא השמין!!

מדוע זה ככה? לכל אדם יש חיידקי המעי, חיידקי המעי אחראים על פירוק האוכל

אז מה בעצם קרא לנו פה? בזמן שאח  מספר 1 אוכל עגבניה חיידקי המעי מפרקים אותה במהירות ותורמים להעלאת רמת הסוכר אצלו בגוף אצל אח מספר 2 נראה בדיוק ההפך חיידקי המעי מפרקים את העגבניה לאט יותר ושומרים על איזון ברמות הסוכר ועיכול העגבניה לאורך זמן.

מה זה בעצם אומר? זה אומר שאם ניקח את אח מספר 1 וחליף את העגבניה אותו הוא אוכל בגמבה או פרי/ ירק אחר  גם הוא ירד במשקל.

האם הדבר הזה ישים במציאות התשובה היא כן ישנם היום המון חברות אשר דרך בדיקות דם/ רוק יכולות לבדוק איזה אוכל מתאים או לא מתאים לכם אך בדיקות אלו יקרות מאוד ויאמרו לכם בעיקר מה לא לאכול…

בתור מאמנת כושר ההמלצה שלי לכל אדם היא לוותר על דיאטות ועל רעב, בדרך כלל רעב מורה על מחסור של משהו בגוף (מים,ויטמינים מינרלים, חלבונים שומנים וכו') ההמלצה הטובה ביותר לעניות דעתי הינה לאכול בצורה מאוזנת ולשלב בכל ארוחה חלבון שומן, ירק, קטניה ופחמימה (כמה שיותר מורכבת יותר טוב) כשהגוף שלנו מקבל את מה שהוא צריך אנחנו מקבלים פחות תחושות של רעב וזו הדרך הראשונה לירידה במשקל שינוי אורך חיים לאחד בריא יותר.

 

אז  אולי נשאר השאלה מי אני – אני שירה אני מאמנת כושר,ספורטתרפיסטית וחובשת רפואת חרום  לפני 8 שנים שקלתי  96 קילו היום המשקל שלי עומד על 59 קילו את הירידה שלי במשקל עשיתי דרך תזונה נכונה ושינוי אורך חיים.

היום יש לי עסק בשם מעוז ספורט בו אני מספקת  שרותים המחברים בין עולם  הרפואה לעולם הספורט .