עבודה אחרונה מאת אוהד נהרין / להקת בת שבע

בחורה עם מחשב נייד

אנו חמש חברות שבשנות ילדותנו ונערותנו רקדנו במסגרות ריקוד שונות.
בעיקר – רקדנו בלט.
כאשר אוהד נהרין ולהקת בת שבע יוצאים במופע חדש, אנו מתייצבות.

נהרין בדומה למופעיו אינו מפרט מה תוכן המופע. הוא משאיר את זה לעיני המתבונן, לדמיונו ומחשבותיו האישיים.
בתום המופע מצאנו עצמנו מעלות מחשבותינו סביב מגשי סושי.

להבנתי זוהי הופעה על חיינו, על מציאותינו, על מירוץ החיים בו אנו חיים.
מניחה שכל צופה בתקופת חייו יראה וינתח את המופע אחרת.
כולנו רצים, כולנו רודפים, כולנו נראים אותו הדבר או מנסים להידמות אחד לשני. אין רבגוניות וגיוון.
לאן אנו רצים? מה היעד? מהי המטרה?
מרגע עליית המופע ועד ירידת המסך רצה רקדנית על מסוע ללא הפסקה במונוטוניות מלאה מול יתרת הרקדנים הנעים בתחילה בקצב איטי עד לריקוד טראנס מטורף.
בחלקים מסוימים רוקד רקדן לבדו ובחלקים אחרים במופע כולם רוקדים יחדיו.

המופע מסתיים במסיבה מטורפת, עם קונפטי ודגל לבן שמונף.
המופע כולל חיבור הרקדנים אחד לשני בדבק והצגת נשק. מדוע? מה זה אומר?
כל אחת מאיתנו פירשה אחרת.
וזה היופי ביצירות של נהרין – יש מקום לכל אינטרפנטציה.

נהניתי ומאוד!
זה הפירוש האישי שלי – מעניין מה תחשבו וכיצד תפרשו.
נהרין כהרגלו מספק לנו גירוי שכלי וגירוי ויזואלי.
לאורך כל המופע המבט זז מקצה הבמה לקצהו האחר והמוח מנתח.

אני ממש מקווה ששם המופע אינו מסגיר את העתיד וכי אין מדובר בעבודתו האחרונה של נהרין.
עם השנים פיתח נהרין את שיטת הריקוד – גאגא, המהווה שפת עבודה גופנית המתאימה לכל אחד.
בהתאם לשיטת ריקוד זו, ניתן דרך הריקוד להעיר חושים ודמיון ולשכלל את הגמישות.
להקת בת שבע רוקדת בהתאם לשיטה זו.
נהרין משמש מנהלה האומנותי ובעיניי הוא גאון.

ב – 24/9 עבודה אחרונה עולה במשכן אומנויות הבמה בתל אביב – לכו לראות!

עבודה אחרונה ב – YOUTUBE