כיום, כל 2 חברה עם ראש על הכתפיים מפתחים אפליקציה חדשה, ומאמינים שהיא זו שתביא להם את ההצלחה המיוחלת. והאמת, אכן קל לפתח אפליקציה חדשה. יש הרבה מאוד כלים חינמיים שמאפשרים פיתוחים מדהימים, החל ממשחקים ועד אפליקציות שימושיות. עובדים כמה חודשים, ויש כבר משהו נחמד שאפשר להראות לחברים ולראות אם זה עובד או מעניין. כשמסיימים לפתח גרסה יציבה ועובדת, בדרך כלל אז עולה השאלה: מה עכשיו? איך אני מביא את הבשורה לעולם?
בשלב הזה צריך להתחיל להשקיע בשיווק. אבל, כבר נגמר כל הכסף בשלב הפיתוח, וברוב המקרים חברה נתקעים דווקא בשלב הכי חשוב, וכל העסק יורד לטימיון.
ברור שזה לא חייב להיות כך, וכל מי שמפתח אפליקציה חדשה חייב לקחת בחשבון את התקציב הנדרש לתוכנית השיווקית, שהיא לא פחות חשובה מהאפליקציה, אחרת האפללקציה הכי נהדרת לא תקבל חשיפה ותעלם. כמובן, אם האפליקציה באמת מבריקה, היא יכולה להפוך לויראלית דרך שיתופים של חברים והחברים של החברים, ולקבל חשיפה טובה. אבל- זה נכון למקרים ממש בודדים. כל השאר- צריכים להשקיע בשיווק.
הכלי השיווקי היעיל ביותר לקדם אפליקציה חדשה הוא סרטון תדמית. אותו ניתן להפיץ ברשתות חבריות או עסקיות, ועם תקציב נמוך יחסית לטרגט לקוחות פוטנציאלים ולעודד אותם להשתמש באפליקציה, ועדיף כמובן בחינם בשלב הראשון, עד לצבירת מסת לקוחות משתמשים.
ואם מדובר על אפליקציה חדשה, אנחנו ממליצים שסרטון התדמית יהיה באנימציה מסוג גרפיקה דינאמית (motion graphics). בדרך זו ניתן בקלות להציג את האפליקציה, בלי לחבר אותה לקהל ספציפי, ולרתום אנשים להשתמש בה.
ראו דוגמא של סרטון תדמית לאפליקציה של השכרת דירות אונליין שהפקנו, ויצרה חשיפה מאוד משמעותית לאלה שפתחו את האפליקציה:
[youtube LMaxbSjwCfo]
למידע נוסף על הפקת סרטוני תדמית לאפליקציות חדשות, עם דוגמאות רבות, ראו בקישור: