סלט שהוא ארוחה: קינואה ועדשים שחורות

סלט בקלי קלות – בריא, מזין, משביע ומלא בפינוקים

KINOA1

אני מאוד טובה בלדבר על דברים שאני רוצה לעשות. בדרך כלל קצת פחות טובה בליישם אותם. ספורט, דיטוקס ושינוי הרגלי התזונה הם בראש הרשימה (לצד יותר זמן חברות, יותר זמן קריאה ופחות זמן עבודה) מיותר לציין שלא עשיתי אף אחד מהם. עדיין.

כשקיבלנו בקורס את משימת הסלט היו 2 אופציות – ללכת על אחד משלושת הסלטים הקבועים שלי (חסה, כרוב ופסטה), או לאתגר את עצמי במשהו חדש וכזה שיהיה גם בריא במיוחד, עם ערך תזונתי גבוה וגם שיוכל להיות ממש ארוחה בפני עצמה ולא רק "ליד".

פניתי (שוב) לאחותי מלכת הסלטים לרעיונות וקיבלתי מבחר, אבל כיון שהלכתי לסופר בלי רשימה מסודרת ופספסתי חצי מהמצרכים הדרושים, החלטתי לקחת את האתגר צעד קדימה ולא רק להכין משהו שמעולם לא הכנתי, אלא גם להמציא אותו בעצמי.

להמציא זה יחסי, במיוחד בעבור בשלנית מתחילה כמוני. מן הסתם, לא מדובר בלהמציא את הגלגל, כי אני מניחה שיש עשרות גרסאות לסלט הזה, אבל לקחתי את הבסיס מאחותי והוספתי לו מה שמצאתי בבית ונראה לי מתאים. יצא טעים. מאוד.

סלט קינואה ועדשים שחורות עם בצל מטוגן, פלפל קלוי, פטרוזיליה ואגוזים

KINOA2

מצרכים לסלט –

כוס קינואה

כוס עדשים שחורות

1 בצל

2 פלפלים אדומים (מישהו יסביר לי פעם מה ההבדל בין פלפל אדום לגמבה?)

צרור פטרוזילה

אגוזי מלך

מלח/פלפל שחור גרוס

מיץ מחצי לימון

שמן זית

מצרכים לרוטב (מגישים בצד)

1 יוגורט

1 שום דורות

חופן עירית

מלח/פלפל שחור גרוס

הכנה

שוטפים היטב את העדשים השחורות ומשרים במים למשך כשעה. שוטפים שוב ושמים בסיר עם הרבה מים. מבשלים כחצי שעה עד לריכוך (שימו לב שהעדשים צריכות להישאר שלמות ופריכות, שלא יהפכו לעיסה). מוציאים להצטנן על מסננת.

שוטפים את הקינואה ושמים בסיר עם כף שמן וכוס וחצי מים, מביאים לרתיחה ומבשלים כרבע שעה עד לריכוך (גם כאן, להקפיד שתשאר עדיין פריכה). שוטפים במים קרים ומשאירים על המסננת.

קוצצים בצל גדול ומטגנים עד להשחמה.

קולים בתנור בחום גבוה את הפלפלים האדומים. לאחר שהם משחימים (כ-20 דקות), מכניסים לשקית פלסטיק לכמה דקות. מוציאים מהשקית, מורידים את הקליפה וחותכים לקוביות קטנות.

שוטפים את הפטרוזילה וקוצצים קטן קטן.

קולים במחבת חופן אגוזי מלך קצוצים גס בסכין.

אחרי שכל המרכיבים הצטננו היטב מערבבים בקערה גדולה ומתבלים בחצי לימון סחוט, שליש כוס שמן זית, מלח ופלפל (כמובן שכמויות התיבול יכולות להשתנות לפי הטעם. אני לא אוהבת להעמיס).

KINOA4

אפשר לאכול כמובן ככה ואפשר לשדרג עם רוטב יוגורט  –

בכלי נפרד מזה של הסלט מערבבים יוגורט, שום דורות מופשר, עירית קצוצה קטן, מלח ופלפל. מגישים לצד הסלט.

KINOA7

KONAFACEBOOK2