היי עולם! אני אפתח את הפוסט שלי בהתנצלות קלה אליכם הקוראים, באמת שעברה עליי תקופה סופר-עמוסה בכמה פרויקטים גדולים שאני עובדת עליהם בימים אלו ולכן לא היה לי זמן לכתוב כאן את המשך המדריכים שלי. למי מכם שלא מחובר או שהגיע לבלוג שלי לראשונה מהפוסט הנוכחי, אז אציין שהפוסט הקודם שלי היה מוצרי פרסום וקידום מכירות המדרך השלם חלק ב'. תוכלו לעיין בו בזמנכם החופשי אבל רק לאחר שסיימתם לקרוא את המאמר הנוכחי כמובן 🙂
נתחיל עם קצת רקע ל"בעיה" שמעסיקה אותי ורבים כמוני
כחלק משגרת הקידום ופרסום העסק שלנו, לעיתים אנו נדרשים לייצור חולצות ממותגות כחלק מפעילות חברה, אירוע או כנס, חלוקה במסגרת פרויקט מסוים וכדומה. על פניו, המשימה נשמעת קלה ואף פשוטה מהרגיל (המוצרים שאני עושה ביום יום פי כמה מסובכים מאשר הדפסה על חולצות) ובכל זאת, כחלק מהאופי המרגיז אך המאפיין אותי, אני אוהבת שהכל יהיה מושלם ומתוכנן עד הפרטים הקטנים. אז היכן נמצאת הבעיה אתם שואלים? ובכן, עולם ההדפסה על חולצות הוא עולם רחב למדי ומתחלק באופן גס לכמה קבוצות מיקוד כדלהלן:
1. הדפסה על חולצות זולות – הסוג הראשון שאדבר עליו הינן החולצות הזולות. מדובר בכלי אפקטיבי למיתוג העסק שלכם במיוחד כשמדובר בעסק דל מאוד בתקציב. אני משתדלת להיות כמה שיותר אובייקטיבית בנושא ולהסתכל על זה מהפן של אשת מקצוע ופחות של מנהלת תקציבים, אבל מה לעשות שלצערינו זהו חלק בלתי נפרד מהעבודה במיוחד כשמדובר בחברות בינוניות וגדולות. ההדפסה על חולצות זולות היא טריקית, מצד אחד היא נותנת מענה נפלא לתקציב נמוך אך מצד שני יכולות לגרום למבוכה שגם כסף לא יכול לתקן. החולצות הממותגות הזולות הינן בדרך כלל חולצות מאיכות ירודה עד מאוד, מדובר בחולצות של כ-120 עד 150 גר' לכותנה, בדרך כלל ממוחזרת ומאיכות ירודה בעצמה, החולצה הממותגת הזולה בעלת חיי מדף קצרים ובשילוב הדפס לא מאוד איכותי גם נותנת תוצאות מביכות וזה בלשון המעטה. זו אופציה שעובדת כיום בעיקר לעסקים קטנטנים, קייטנות או טיולים שנתיים בבתי ספר (וגם קצת עסקים חדשים שדי נופלים בפח של המחיר) אך זו בהחלט בחירה שגויה לעסק שמעוניין לראות את הלוגו שלו מתנוסס בגאון על טי שירט ממותגת. זו בחירה שאני באופן אישי וויתרתי עליה מזמן לאחר מבוכה לא קטנה שקרתה לי. (עוד לפני שהבנתי את החשיבות של בניית שם ומוניטין מול קהל הלקוחות שלי).
2. חולצות ממותגות עם הדפס פשוט – קיימות לא מעט אלטרנטיבות טובות בשוק עבור חולצות ממותגות עם הדפס פשוט (הכוונה לא להדפס מסובך, צבעים מתחלפים, דפוס דיגיטלי וכו'), אני מודעת לכך שהחולצות האלה מעט יקרות יותר אבל הן לחלוטין שוות את תוספת המחיר הצנועה בהשוואה לתוצאה שמתקבלת. במיוחד שמדובר בכמויות קטנות או באירוע חברה למחלקה מסויימת היינו בין 100-300 יחידות, אני מאמינה באמת ובתמים שכל חברה שמכבדת את עצמה תוכל להרשות לעצמה להוסיף כמה שקלים בודדים על מנת לקבל תוצאה ברמה סבירה ואיכותית שלא תבייש את המותג. אחרת, למה לעשות חולצות ממותגות בכלל? אם התקציב נמוך מידי מלכתחילה פשוט חפשו אלטרנטיבה אחרת שלא תבזה את המותג שלכם.
3. הדפסה על חולצות באיכות פרימיום – זה לא סוד שאני באופן אישי מעדיפה מוצרי פרסום איכותיים וברמה גבוהה מסיבות שהזכרתי אין-ספור פעמים (ואספר ממש עוד מעט בסיפור המקרה שלי) – ובקיצור, זה פשוט משתלם לטווח הארוך. יש סיבה לכך שהקליינטים שלי מרוצים, משלמים בהתאם, מכבדים את המותג, וחוזרים תמיד להזמין עוד (טפו טפו טפו). נכון, אני מודעת לזה שהמבחר בארץ עבור חולצות ממותגות באיכות גבוהה או איכות פרימיום מאוד מאוד דלות עד כמעט לא קיימות. אך מי מכם שידע לחפש טוב גם ימצא. אני מבצעת הדפסה על חולצות ברמה הגבוהה ביותר והתוצאות פשוט מדברות בעד עצמן. החולצות הממותגות הללו עשויות מכותנה איכותית ביותר (Silk Cotton), היא סופר נעימה למגע עם הגוף, היא "מקבלת" את הדפוס בידידותיות יתרה והיא גם שוקלת לא מעט (בד"כ בין 220-250 גר' לחולצה). אין ספק שמדובר בפרארי של החולצות, תוכלו למצוא חולצות מהסוג הזה במותגים המובילים בעולם כדוגמת ג'ורג'יו ארמני המשתמש בהן בחולצות שלו ועוד שלל מותגים מהשורה הראשונה. שלא תתבלבלו, המחיר שלהן מהספקים (הבודדים מאוד) בארץ לא מאוד רחוק מהמחיר של החולצות האחרות! אנו נוטים באופן טבעי "לפחד" מהמחיר כיוון שמדובר באיכות פרימיום או איכות גבוהה אך תתפלאו לגלות שלפעמים ההפרשים לא מאוד גדולים.
טיפ: בהגיכם לבחור חולצות ממותגות כדאי שתשאלו את הספק שלכם לגבי החומרים מהן הן עשויות. בנוסף כדאי לברר כמה גרם שוקלת החולצה ואיזה סוגי הדפסה על חולצות יודע הספק שלכם לבצע.
חולצות ממותגות קאלי בר, ניתנות למיתוג עם לוגו והדפסה על החולצה
חולצות ממותגות – מחיר מול איכות, סיפור מקרה:
הדפסה על חולצה זולה? או שיש כאן קאצ'? אין ספק שהשאלה הזו עלתה במוחו של כל אחד ואחת מאיתנו (במיוחד אחת, אנחנו באופן טבעי אוהבות להתלבט הרבה יותר, הלא כן?) האם להעדיף את האיכות על פני המחיר. שאלה טריקית ומורכבת מהמון משתנים וברוב המקרים התשובה אליה תהיה שונה ממוצר למוצר, במיוחד כשמדובר במוצרי פרסום. אין לי תשובה חד משמעית לכך, אך יש לי בהחלט כלל אצבע שאני באופן אישי נוהגת ללכת בעקבותיו, אני תמיד שואלת את עצמי את אותה שאלה, "האם את היית רוצה לקבל מוצר פרסום כזה?" אם התשובה חיובית אזי אין כאן שום עניין להתלבט בו. ההתלבטות מגיעה ברוב המקרים כשהתשובה שלילית או איננה חד משמעית. בהגיעי לרכוש חולצות ממותגות עבור הלקוחה שלי, מנהלת מותג גדול בישראל (ליאת את אלופה), שאלתי את עצמי בדיוק את אותה השאלה. בפעם האחרונה שעשיתי לאותה לקוחה חולצות לכנס הייטק גדול אודה ואתוודה קבל עם ועדה שהרגשתי מובכת. במקרה שלי, זה לא שהלקוחה הביעה אכזבה או הפסיקה פעילות איתי (וזה רק כי היא נסיכה אמיתית), אלא הפרצוף ה"קצת" מבואס על פניה גרם לי לתחושת אי נוחות בלתי פוסקת. ומשם, כאישה עקשנית ופרפקציוניסטית נשבעתי שלא אחזור על הטעות הזו בפעם השנייה. שלא תבינו אותי לא נכון, הספק היה ממש נחמד, סיפק את החולצות בזמן ואף יום קודם מהתאריך שנקבע, אך האיכות? מדובר בחולצה מבד כותנה ממוחזר ובאיכות ירודה, ההדפסה על החולצה הייתה גם היא סבירה מינוס ולאחר כביסה אחת (כן, אחת בלבד) השאירה סימני אכזבה בי ובבד הבגד. ואז שאלתי את עצמי, למה בעצם? האם החיסכון של כמה שקלים היה שווה את זה? מה היה קורה לולא היה מדובר בלקוח חדש שאינו מכיר אותי וכמה השקעה בפרטים הקטנים חשובה לי? ברור לי שהייתי מאבדת לקוח, בשביל שטות של רגע וחיסכון כספי שכמעט ולא בא לידי ביטוי.
חולצות ממותגות לכנסים – התיקון.
ואז הגיע יום חמישי, הנייד מצלצל, ליאת מופיעה על הצג. אני עונה, והיא מסבירה שיש להם סדרה נוספת של כנסים בעוד שבועיים והיא חייבת חולצות ממותגות לכנסים האלה. חיוך עלה על פני, זו ההזדמנות שלי לתקן את העוולה. החלטתי לתת לאיכות לדבר וביקשתי מהיבואן מוצרי פרסום המועדף עלי לתת לי חולצות ממותגות איכותיות שלא יביישו מותג אופנה (על אף שמעולם לא עשיתי איתו חולצות ממותגות קודם). למרבה ההפתעה, הוא הסביר לי שהם רכשו זיכיון למותג בינלאומי שעושה חולצות מבדים סופר-איכותיים ומתיר להם למתג עליהן. קפצתי מהתרגשות (טוב לא באמת, אבל לפחות בלב) והתקשרתי למחלקת הקריאיטיב לבקש עיצוב לחולצה החדשה הממותגת שלי בשיא המהירות. קיבלתי את העיצוב ועשיתי פורוורד ישירות למחלקת המכירות של היבואן, הם אישרו את ההדמיה ואני אישרתי שאפשר לצאת לדרך. עבר כשבוע, החולצות כאן! החולצות ממותגות, ארוזות אחת אחת ומקבלות את מלוא הכבוד הראוי להן, אני מתרגשת כאילו זה יומי הראשון בעבודה וממהרת לפתוח את האריזה, מתוכי בקעו קולות של טינייג'רית שזה עתה עלתה לתיכון "או מיי גוד זה מושלם". התוצאה הייתה לא פחות ממדהימה, חיכיתי לרגע בו אוכל למסור אותן לליאת. החולצה הייתה רכה, נעימה, איכותית וכבדת משקל, ההדפסה הייתה מדוייקת להפליא ובקיצור, שווה כל אגורה.
לא עוד חולצות ממותגות וחולצות מודפסות זולות של טיול שנתי
שחלילה לא ישתמע שאני מזלזלת בחולצות ממותגות לטיולים שנתיים, כן? (ילדים בלי שיימינג), אבל עם כל הכבוד, אני עם החולצות הזולות שעולות ביוקר -סיימתי. הגעתי למסקנה שאמנם המשרד שלי עובד על מנת להרוויח אך לא בכל מחיר. אני לא יכולה להרשות לעצמי לאבד לקוחות רק כי רציתי לחסוך כמה שקלים בודדים למוצר. חשוב לזכור שלא לכולם יד משגת, לא תמיד נוכל לספק מוצרי פרסום ממותגים באיכות הגבוהה ביותר, אך נשתדל לעשות את המיטב שזה כן יקרה. ובנינו? רוב החברות שמוציאות דרישת רכש עבור חולצות ממותגות יכולות להרשות לעצמן עוד כמה שקלים על מנת לקבל מוצר פרסום איכותי ויעיל. אגב, רוב הלקוחות שלי מעדיפים חד משמעית לבחור את המוצר האיכותי יותר, לא כי יש להם תקציב עודף אלא כי הם, בדיוק כמוני, מבינים את החשיבות של זה בעיני הלקוחות שלהם. נקודת זכות ויתרון גדול שאני חייבת לציין לטובה, החולצות הממותגות האלו ניתנות לסוגים שונים של מיתוג ומגוון כמעט בלתי מוגבל, לאחרונה גיליתי שניתן למתג חולצות במיתוג פויל! (כזה שגם יוצא איכותי באמת).
סיכום ופגישת המשך
כאן מסתמן סופו של הפוסט שלי אחרי תקופה ארוכה של יובש כתיבה כתוצאה מחוסר זמן משווע. אלה היו ה2 סנט שלי בכל הנוגע לחולצות ממותגות ומודפסות, אני באמת מקווה שהייתי לכן ולכם לעזר. לגבי פגישת ההמשך בפוסט הבא שלי אני לא אוכל להתחייב ליום ושעה אך אוכל להבטיח שאעשה את המיטב על מנת לכתוב את הפוסט הבא כמה שיותר מהר. בכל אופן, אם יש לכם איזה נושא ספציפי לפוסט שתרצו שאכתוב עליו אתם יודעים איך למצוא אותי, הרגישו חופשי.
נ.ב – אני יודעת שבפוסט הקודם הבטחתי שאכסה את כל הנושא של מתנות לחגים אך באמת שזה פוסט ארוך כיציאת מצרים ואין ספק שאחלק אותו על פני כמה פוסטים על מנת לכסות את הנושא עד כמה שניתן. בנוסף, חלקכם שלח לי רעיונות אדירים! למיתוג מוצרי פרסום חדשים ואהבתי ממש! המשיכו לכתוב לי עוד מהגיגי החכמה שלכם.
ועד הפעם הבאה, צ'או פרינדס אוהבת :))