נשים עצמאיות? מנהלות עסק קטן מהבית? הבלוג הזה בשבילכן!

איך לנהל את הדף העסקי שלך, הכי טוב שאפשר

להיות בעלת עסק פרטי זה אולי הדבר הכי מרגש שיש, היכולת לקבוע לעצמך את לוח הזמנים, העובדה שאת עובדת במקצוע שאת הכי אוהבת בעולם והיכולת להביא את הכישרון שלך לידי ביטוי. אבל לצד זה, ישנם אתגרים לא פשוטים שאת נאלצת להתמודד איתם: שמירה על קהל הלקוחות, הגדלה של ההכנסות והאתגר המרכזי ביותר – להישאר מעניינת, רלוונטית ומדוברת בתוך ים המתחרים שסביבך. אחד מהכלים המשמעותיים לשווק ולפרסם את עצמך הוא כמובן – הפייסבוק, כלי נוח ונגיש שנותן את התחושה ש"כל אחד יכול" –         

אז איך באמת משתמשים בו נכון? איך גורמים ללקוח/ה הבאים שלך לעצור דווקא על העמוד שלך? הנה חמישה כללי ברזל שיעזרו לך לקחת את הדף שלך, צעד אחד קדימה.

  1. עסק אחד – דף אחד! אחת מהתופעות המוכרות ביותר ברשת החברתית היא ריבוי של עמודים שמטרתם אחת: קידום העסק שלך, הרבה בעלות עסק מפרסמות את עצמן דרך כמה עמודים: גם מהדף הפרטי, גם מעמוד עסקי אחד [במקרה הטוב] או שניים ויותר [במקרה הטוב פחות]. אנשים נוהגים לחשוב שכמה שיותר עמודים, ככה יגדל מאגר הלקוחות, בפועל הפעולה הזאת מבלבלת – היא לא מאפשרת לך לבנות קהל קבוע, היכולת לשמור על קשר רציף נפגעת והקהל נשאר מבולבל. לכל בית יש כתובת, כך גם לעסק שלך, תני לקהל שלך לדעת על איזה דלת הוא אמור לנקוש!
  2. אל תתייגו אותי! עוד תופעה מוכרת ממש היא פעולת התיוג. נכון, התיוג מאפשר לך להרחיב את התפוצה אבל גם כאן עלייך לעשות את זה בצורה חכמה. בכל פוסט שאת מעלה תחשבי רגע  – האם המוצר/השירות המפורסם רלוונטי לאדם המתויג? נסי לברר עם קהל הלקוחות שלך האם מקובל עליו שתתייגי אותו בשירות או מבצע ואפילו צרי לך מאגר מתויגים קבוע [אפשר לתת להם איזשהו צ'ופר קטן] בקיצור, לפני שמתייגים – חושבים! כי הגבול בין תיוג מוצלח למטרד דק ממש כמו הגבול בין אהבה ושנאה.
  3. כל המרבה הרי זה – מוסתר! האם חשבת פעם על השאלה כמה פוסטים את מעלה ביום/בשבוע/בחודש? ובכן, לשאלה הזא אין תשובה אחת נכונה. מצד אחד – חשוב שתהיה תנועה בדף, דף שיש בו פעילות נותן תחושה של עסק חי, פעיל ומצליח, מצד שני יותר מדי פוסטים עלולים לפגוע באפקט ההפתעה, בסקרנות ובעניין. נסי למנן את היקף הפוסטים, בנוסף, נסי ליצור תבנית קבועה [יום של מבצעים, יום של טיפים, יום של לייבים], הדבר הזה יצור אצל הקהל שלך ציפייה ובעיקר ימנע מאנשים לעשות לעמוד שלך "הייד".
  4. עברית שפה יפה – מוכשרת בבניית ציפורניים או באפיית עוגה אבל פחות חזקה בלשון והבעה? אין שום בעיה, רגע לפני שאת לוחצת "פרסם" על הפוסט, שלחי אותו לחברה קרובה, לאימא או למישהו מהעבודה, תבקשי שיעברו עליו, שיוודאו שהעברית תקינה ושהכתיבה קולחת ונכונה, אין לכן מושג כמה לטעויות קטנות – יש משמעות גדולה.
  5. על איכות לא מתפשרים – המשפט הזה נכון לא רק לגבי המוצר או השירות שאת מציעה, הוא נכון גם לגבי הפוסטים שאת מעלה. תמונות מטושטשות, תמונות באיכות ירודה, סרטון עם רעשי רקע של התינוק או תמונה שיש עליה חותמת מים [הסימן השקוף הזה שנמצא על חלק מהתמונות בגוגל] – כל אלו מחוץ לחוקי ההעלאה! כבדי את הלקוחות שלך בפרסום נקי, איכותי שיבהיר להם שאת יסודית ובמקצועית – לא רק בתחומך!

שלכן ובשבילכן,

יערית לובל אשוש בעלים של חברת "יוניק מדיה" המתמחה בבניית מותגים!