נעים להכיר

בין הרשתות הגדולות והמעצבים שבנו את שמם לאורך שנים, מסתובבים בארץ לא מעט מותגים חדשים ומעצבים צעירים שעושים עבודה נהדרת ועדיין לא זכו לחשיפה רחבה. הכנסו להכיר שמות שייתכן שטרם נתקלתן בהם

אחד הדברים שאני הכי נהנית מהם בבלוג הוא להכיר שמות ומותגים חדשים ולרוץ לספר לכן עליהם, בין זארה ל- H&M, בין רונן חן לדורין פרנקפורט, מסתתרים שמות פחות מוכרים שמציעים גם הם יופי של דברים.

Five us&Simbolo

שני מותגים שיושבים תחת קורת גג אחת והוקמו ע"י יזם אחד, אבל שונים זה מזה בסגנון. הם אמנם מסתובבים ביננו כבר כיותר משלוש שנים, אך כיוון שלמעט מבשואו רום בדרום ת"א הבגדים לא נמכרים בחנות הנושאת את שמם הם פחות מוכרים.

Five us, הוא הצד הטרנדי מבין השניים. צמוד יותר, נוצץ יותר ושופע פריטים בדמוי עור לצד סווצ'רים ספורטיבים, סריגים צבעוניים ומכנסיים במגוון גזרות מקלאסיות ועד טרנדיות (עד מידה 42). Simbolo לעומתו הוא מותג אורבני קלאסי שמתבסס על גזרות רחוקות מהגוף ושטיפות ווש החביבות על הקהל התל אביבי. הבגדים של סימבולו נתפרים כולם מבד לבן נקי ולאחר התפירה עוברים שטיפה ייחודית שמקנה להם את המראה הדהוי הייחודי. בין הפריטים שפע חולצות בסיס בגזרות אוברסייז, גופיות, שמלות מקסי וקרדיגנים.

אני באופן אישי שמחתי במיוחד להכיר את סימבולו כי מבחינתי אין גבול למספר חולצות אוברסייז אפורות שניתן להחזיק בארון. והשוס-הכל תוצרת כחול לבן. לא מובן מאליו בחברות מהסוג הזה.

שני המותגים מציעים ביחד כ- 70 דגמים מדי עונה, רובם נמכרים בכ- 52 חנויות ברחבי הארץ, ואת הקוקלציה המלאה תוכלו לראות ולרכוש בשואו רום בבית פנורמה בת"א (בימים א'-ה', ביום שישי השואו רום סגור)

five us& simbolo בפייסבוק (שם תוכלו להתעדכן ברשימת החנויות בהן ניתן להשיג את המותגים)

טווח מחירים: 219-379 ש"ח (מעיל- 480 ש"ח)

ועכשיו חידה- מי מהפריטים הבאים שייך לסימבולו ומי ל five us?

לומינארי- LUMINARY

שירה לנגר (27) וליהיא שמריך כהן (28) בוגרות המסלול לעיצוב אופנה של מכון אבני, החליטו עם סיום הלימודים לפני כשנה לקפוץ ישר למים העמוקים. הן יצרו קולקציה שהתבססה ברובה על בדי משי בצביעה ייחודית ועבודות יד, במיוחד עבור מכירה ביתית חד פעמית שארגנו. המכירה הצליחה מעל המצופה והשתיים הקימו את המותג לומינארי עם קולקציית החורף החדשה שפריטיה מיועדים להיות מסחריים יותר.

קהל היעד אליו מבקשות שירה וליהיא לפנות הוא נשים בגילאי 25-50 בעלות מודעות אופנתית גבוהה, הן מגדירות את עצמן כקז'ואל מוקפד, לטעמי הבגדים שלהן הם הרבה מעבר לקז'ואל, אלא אם כן היומיום שלך כולל בגדי משי ושמלות מחוייטות.

שירה וליהיא מספרות כי הן שואבות השראה מהטבע, מכאן נולדו שילובי הצבעים ובחירת הטקסטילים והטקסטורות. בין הפריטים תמצאו שמלות מקסי מכופתרות, שמלות עם משחקי כיווצים ועיטורי חרוזים בעבודת יד, חולצות משי בשילובי טקסטורות, ג'קט מחוייט משולב דש עור ועוד.

שירה וליהיא מבקשות להלביש אותנו בסגנון אירופאי מוקפד. בין הפריטים בקולקציה ישנם מוצלחים יותר ופחות, כצפוי מזוג מעצבות צעירות, כמעט ללא ניסיון, שלומדות מה עובד תוך כדי תנועה. למרות גילן הצעיר והניסיון המועט החליטו בלומינארי לפתוח חנות עצמאית ובחודשים הקרובים תפתח חנות ראשונה למותג במתחם שרונה בתל-אביב. מדובר בצעד אמיץ ולא ברור מאליו. בעוד מרבית בוגרי החוגים ללימודי אופנה נאבקים על מספר משרות מצומצם שיש בשוק הישראלי, השתיים האלו הקימו מותג ופותחות חנות שנה בלבד לאחר סיום הלימודים. אין ספק שעבור צעד כזה נדרש גב כלכלי ורגשי חזק ותומך מאחוריהן. אני בהחלט מאחלת להן שהדרך שבחרו תוכיח את עצמה ובטוחה שמחכה להן עבודה לא פשוטה. מפגישתי עם השתיים עושה רושם שהן נכונות לכך.

לומינארי בפייסבוק

טווח מידות: 36-42

טווח מחירים: 490-1200 ש"ח. עכשיו במחירי סוף עונה, עד 50% הנחה

ניתן להשיג: SHELL – הדגן 15, סביון, לימקה – שלמה המלך 2, תל אביב, אמילקה – סוקולוב 63, רמת השרון, AROUND THE BLOCK – המלאכה 18, רעננה, סטודיו LUMINARY – הרכס 19, סביון/אחד העם 92, תל אביב

לתיאום הגעה: שירה: 050-8445640 ליהיא: 050-5624224

PIOO-PIOO

PIOO PIOO הוא לא מותג חדש. הוא הוקם לראשונה בידי שתי בוגרות שנקר ב- 2008, והפך במהרה לחביב ידועניות הביצה, אולם לאחר כשנתיים של עבודה פורה, סכסוך בין השתיים הפריד בינהן  ובתום מאבק משפטי שנמשך למעלה משנה המותג עבר לידיה הבלעדיות של מור ולין. משנת 2011 מתחזקת ולין את המותג לבדה.

הסגנון של PIOO PIOO משלב ילדותי ומתוחכם ומכיל השראות ברורות משנות ה-50. קולקציית חורף 2014 משדרת נערת קולג' מצטיינת עם צד פרוע (בהשראת הקליפ קרייזי של Aerosmith). ההשראה באה לידי ביטוי בשמלות מודפסות, קצרות אך בעלות צווארון חסוד, ג'קטים קלאסים מחוייטים בהדפסים ילדותיים ועוד, כשהדגש הוא על המשחק בין הרציני למשעשע.

טרנדיות היא לא שם המשחק. מדובר בפריטים על זמניים, אך לא במובן הקלאסי.  הבגדים של פיו-פיו פונים לנשים צעירות שאוהבות להתלבש שונה, שלוקחות את האופנה בהומור המתבקש ולא מפחדות לבלוט ולהתבלט ולכן זה לא מפתיע שהמותג אהוב במיוחד על מגוון אושיות אופנה צעירות כפי שתוכלו לראות בעמוד הפייסבוק של המותג.

PIOO PIOO בפייסבוק

PIOO PIOO, רחוב גת רימון 13 תל אביב

טווח מחירים: 360-1450 ש"ח

KANKEN

זוכרות שסיפרתי לכן על מותג הנעליים בנסימון ומותג התיקים באגו שעשו עליה לישראל והתמקמו גבוה בסולם הקוליות? עכשיו מצטרף אליהם אח נוסף, קול לא פחות. מותג תיקים בינ"ל בשם KANKEN.

מקורו של המותג בבחור שוודי, טייל חובב, שבשנת 1950 בהיותו בן 14 עיצב לעצמו תרמיל שישרת אותו בטיוליו הרבים. ייחודו של התרמיל היה במסגרת עץ שיצרה חלוקת משקל שווה של התרמיל על הגב. 10 שנים מאוחר יותר הוא הקים את פיילראבן, החברה הראשונה בעולם לייצור תרמילי גב עם מסגרות עץ קשיחות שבחלוף הזמן הפכו למסגרות אלומיניום קלות. בין מוצריה הרבים נמנה גם תיק הקאנקן שהומצא עבור תלמידי ביה"ס היסודי בשוודיה שסבלו מבעיות גב. (משמעות המילה KANKEN בשוודית היא לסחוב).

התיקים מגיעים בעיצוב אחיד, תיקים מרובעים (ללא המסגרת הקשיחה) שבתוכם כרית נשלפת ששומרת על הצורה הריבועית וניתנת להסרה. התיקים נועדו לשמש תלמידי בי"ס, תיכון וסטודנטים, אבל הפכו מזמן לאביזר אפנתי המלווה צלמים, אמנים, פאשניסטיות ואנשים מגניבים באשר הם, אבל מעבר להיותם מגניבים הם כמובן גם חזקים מאוד, עמידים לגשם וידידותיים לגב. כל התיקים בכל הגדלים מצויידים במחזיר אור, תוית לכתיבת השם ולוגו השועל הארקטי שעל שמו נקראת החברה (fee-yell-raven- Fjällräven). התיקים מגיעים בארבעה גדלים שונים כשהגדול מבינהם מיועד לנשיאת לפטופ ומרופד בהתאם.

מחירים: 299-529 ש"ח

להשיג באתר kanken הישראלי

קליגולה ו- Lollytout

את קליגולה כמובן אין צורך להכיר לכן. הסיבה שהם נכנסו לפוסט הזה היא השת"פ המעניין שהם יצרו עם  מותג הנעליים Lolliytout. במסגרת שיתוף הפעולה נמכרים בעשרה סניפים של הרשת נעליים מאויירות בעבודת  יד. את הנעליים עם האיור שייבחר ע"י הלקוחה מקבלים כשבועיים לאחר מועד ההזמנה. הרעיון העיקרי הוא ליצור נעליים סמליות לארועים מיוחדים כגון חתונה. על הנעל ניתן להוסיף טקסט אישי, תאריך, ציטוטים וכיוצא בזה.

טווח מחירים: 470-630 ש"ח

הקונה נחמה בפייסבוק