משקפיים של ארכיטקט

קולקציית המשקפיים של pq בעיצוב רון ארד


את קמפיין המותג צילם צלם האופנה (והפורטרטים) הידוע רנקין והוא מלווה באיורים של רון ארד (בהמשך, סרט המייקינג אוף שצילם רנקין על אחורי הקלעים של הקמפיין ל – pq)

*

את המעצב הישראלי רון ארד אין כמעט צורך להציג. הוא מעצב תעשייתי ישראלי ואדריכל, אשר חי ופועל בעיקר בלונדון, ונודע כמעצב רהיטים ומוצרים בעל שם עולמי. עבודותיו מוצגות בתערוכות במוזיאונים מהחשובים בעולם, כמו מרכז פומפידו בפריס, מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק ומוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון. בארץ תכנן את מוזיאון העיצוב היפיפה בחולון.

לפני מס' שנים פנה אליו היזם ואיש העסקים אסף רביב, בעל חברת המשקפיים "בלינק" (חברה המייצרת משקפיים עבור חברות אופנה ואופטיקה ישראליות) אשר חלם ליצר משקפיים בעיצובו של רון ארד. בסופו של תהליך שנמשך מס' שנים, נולד מותג המשקפיים pq (האותיות ההפוכות זו לזו, מייצגות את הצורה של זוג משקפיים)  שהושק לראשונה לפני כשנה בארץ ובעולם.

שיתופי פעולה מסחריים בתחום האופנה והעיצוב הם כבר עניין שבשגרה, אבל כשאמן בעל מוניטין ודווקא לא מתחום האופנה, נרתם לתחום חדש ורווי מותגים כמו תחום המשקפיים, מדובר ביוזמה שהיא לכל הפחות מסקרנת ובמקרה הנוכחי גם מבטיחה.

החדשנות במותג המשקפיים pq נובעת לא רק מהפן העיצובי הנקי והמודרני, שמתאפיין בנוסף בזרימה עגולה בחלק מהמסגרות ובחלק מן הדגמים גם לא נעדר הומור – אלמנטים המאפיינים גם עבודות אחרות של ארד – אלא מהשילוב עם פן טכנולוגי מתקדם.

שתי סדרות בקולקציית קיץ 2013:

קולקציית  Spring- המיוצרת בבריטניה בטכנולוגיה המדוברת של הדפסת תלת מימד באמצעות לייזר, ומאפשרת יצירת מנגנון המתאים את המשקף לפרצוף בנוחות מרבית. המשקפיים בקולקציה זו עשויים מקשה אחת, ללא צירים וללא ברגים. חיתוכי צד דמוי זימים, מאפשרים לידיות לנוע בגמישות כלפי פנים (לצורך סגירת המשקפיים), אך מגבילות את הפתיחה החוצה, כך שנשמר הרוחב המושלם והלחץ המושלם על צידי הראש בעת הרכבת המשקפיים. בקולקציה זו שבעה דגמים שונים בצבעוניות מקסימה והם קלי משקל במיוחד.

קולקציית ה – A Frame  – משקפיים בעלי מסגרת מתכווננת ומבנה דמויי האות A (במרכז המסגרת מעל גשר האף) המאפשר להזיז את העדשות, כך שניתן לקרב או להרחיק אותן זו מזו ובעצם לשנות את רוחב המסגרת. מסגרת זו נולדה מתוך הנחה פשוטה, שלאנשים יש ראשים בגדלים שונים וגם אפים שונים. סדרת ה A -Frame מאפשרת להתאים את המסגרת כך, שתתאים באופן מושלם לראש או לאף המסוים של בעל המשקפיים.

המשקפיים חפות מלוגו אימתני ובולט כמקובל בשוק מותגי היוקרה, ואותיות סמל המותג pq מתנוססות עליהם בקטן מאוד. לדברי היזם רביב גם עליהם (לחרדתו…) היה ארד מוכן לוותר מתוך אידאולוגיה של No Logo.

אגב טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד שבאמצעותה מיוצרת קולקציית Spring, היא אחד הטרנדים החמים והמתקדמים ביותר בתחום הטכנולוגיה, ונמצאת בשימוש בתחומים רבים ומגוונים. הייתה לי תחושה ששיתוף הפעולה המוצלח של ארד ורביב יורחב בעתיד גם לתחומי עיצוב נוספים ונרמז לי לשאלתי, שאומנם יש לשניהם תוכניות כאלה לעתיד היותר רחוק .


קולקציית A Frame

קולקציית A Frame
קולקציית A Frame
מסגרת למשקפיי ראיה מקולקציית ה- A Frame
קולקציית A Frame

קולקציית A Frame (צילום: רנקין)קולקציית Spring
קולקציית Spring

קולקציית spring
קולקציית Spring
קולקציית Spring

זו היא לייל ארד בתו של רון ארד, אשר הצטלמה גם היא לקמפיין (צילום : רנקין)
*
בקולקציה כ-240 דגמי משקפיים
טווח מחירים:  3500 – 1500 ₪
להשיג בחנויות האופטיקה המובחרות
טלפון לבירורים: 03-5586922
צילומי קטלוג: רנקין (http://www.rankinlive.com/#/live_shoot/l/0.)

מתוך הבלוג של אלישבע כספי

אלישבע כספי
קוראת ווג מתמידה בערך מגיל שמונה (עם שתיים וחצי מילים באנגלית, בלבד) אשר משתגעת על ירחוני אופנה ועיצוב מילדות, עוד מהימים בהם היה אבא חוזר מנסיעותיו בחו"ל עם ערימת מגזינים, ומביא לה את ריח העולם הגדול. למדה ועשתה תארים (LL.B במשפטים ו- MBA במנהל עסקים) אז היא גם עו"ד, אבל מעדיפה לעסוק במה שהיא אוהבת באמת, כתיבה ואופנה ביחד ולחוד.