משחקי הדמים

כולנו יודעים שלא שווה לאבד את החיים בשביל סמס או לייק אחד בזמן נהיגה. איך נפסיק את משחק הדמים בדרכים? משחוק במקום "מלחמה" בתאונות הדרכים.. עד שהרובוטים יחליפו אותנו על ההגה

gamify driving app juloot

גלגל עם סמארטפון יכול להיות שילוב קטלני

חוקר התקשורת והתרבות מרשל מקלוהן, כתב בספרו הידוע ש"המדיום הוא המסר". הוא התכוון לכך שהטכנולוגיה מרחיבה את יכולותיו של האדם ויחד עם זאת משנה ומשפיעה על החברה והתקשורת בדרכים רבות ושונות (1967). המצאת הגלגל לפני הספירה הרחיבה את את יכולת האדם לנוע למרחקים ולכבוש טריטוריות חדשות. כיום, שילובן של שתי המצאות חשובות: הסמארטפון במאה העשרים וגלגל, הוא לעיתים שילוב קטלני שאינו מרחיב, אלא מחריב חיים.

wheel
גלגל בשילוב סמארטפון יכול להיות קטלני

בתאונת הדרכים הקטלנית בין אוטובוס לבין משאית שעצרה בשול הדרך של כביש מס' אחד, נהרגו אתמול ששה בני אדם ביניהם גם ילדים. בחדשות דיווחו כי נהג האוטובוס נעצר להמשך חקירה באשמת גרימת התאונה עקב הסחת דעת, בשל דיבור בטלפון הסלולרי.

כשמסמסים בדרכים, מאבדים חיים

לדעת המומחית לתעבורה פרופ' טובה רוזנבלום, ראש המכון לחקר הגורם האנושי לתאונות דרכים, אי אפשר לאסור על שימוש בניידים בזמן נסיעה ברכב. לדבריה "התקיימו הרבה דיונים בנושא בכנסת, ומוסכם על כולם שזו גזירה שהציבור לא יעמוד בה" (סיכום הדברים שנאמרו בראיון ב"ערב חדש" ערוץ 1 עם דן מרגלית, 15 לפברואר 2016).

עד כה, כל הקמפיינים המושקעים, מקמפיין "סמס אחד לא שווה חיים שלמים" ו "זה יכול לחכות" של חברת איי.טי.אן טי וקמפיין "לא מסמסים שנוהגים" של אושיית התקשורת אופרה וויפרי לא עזרו למיגור תופעת תאונות הדרכים.

https://youtu.be/LDDcF9idg-k

גם קמפייני שידורי הפחדה בטלוויזיה לא עובד. בשנים האחרונות כמות תאונות הדרכים הולכת ועולה. המאמץ שמשקיע משרד התחבורה ועמותת אור ירוק במניעת תאונות דרכים נכשל. עובדה.

האם אנחנו צריכים לקבל את משחק הדמים בדרכים כעובדה קיימת? מס שול [י] שחייבים לשלם בעידן הטכנולוגי?

לא צריך לשכנע את המשוכנעים שלא שווה בשביל סמס או לייק לאבד את חיים. אבל, איך לעזאזל, נפסיק את משחק הדמים בדרכים?

att-worth-a-life canpaign
כרזת קמפיין חברת AT&T

מה שאני מציע לעשות תוכלו לקרא בבלוג-ספר משחוק העתיד

===

אודות הכותב
ד
ד"ר חנן גזית חוקר משחקי וידאו למעלה מעשור, משחקולוג מומחה, מנטור ויזם. מרצה מבוקש בארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בארץ ובחו"ל. חנן מעביר הרצאות וסדנאות מרתקות על גיימינג, גיימפיקציה ועל גישת מיינדסט משחקי לשיפור תוצאות והעצמה אישית שפיתח. ההרצאות משלבות ידע מקצועי נרחב, הומור ומשחקיות. מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה, מנחה לפיתוח אפליקציות משחקים במכללות. עומד בראש המרכז הישראלי של האיגוד הבינלאומי של חוקרי משחקים דיגיטליים. כותב את ספרו מִשְׂחוּק העתיד (שם זמני), עורך ומגיש פודקאסט בנושא, גיימר.

רוצה לדעת עוד? המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי
http://bit.ly/DiGRAIL_fb | להזמנת הרצאה http://j.mp/gamefulectures

יש לך שאלות, בקשות, הצעות? אפשר להוסיף פה תגובה, או בפייסבוק או לשלוח וואטסאפ

חנן גזית
ד"ר חנן גזית חוקר גיימינג ומרצה על חשיבה משחקית. מייסד ג'ולות (juloot.com) יועץ לסטארטאפים, חברות הייטק וארגונים בפיתוח משחקים ופתרונות גיימיפיקציה לשיפור תוצאות.