מפגש 7 // עניינימים של חורף

איך עושים דיאטה בחורף? האם זה יותר קל או יותר קשה? ויש גם מתכון למרק קישואים טעים, בריא ודיאטטי

מרק קישואים

מיכל יורדת במשקל

17:00: מתחילה להתארגן לקראת המפגש. קר וסוער בחוץ וצריך להתלבש טוב, אבל רגע – עד עכשיו נשקלתי עם חולצות קצרות. מה לעשות? בסוף לבשתי שוב חולצה קצרה ועליה קפוצ'ון ועליו מעיל, צעיף וכובע.

17:30: יוצאת מהבית. למזלי יש הפוגה קלה בגשם, אבל בכל זאת קר. הולכת בהליכה ממש מהירה כדי להתחמם. תזכורת לעצמי: להוסיף את העשרים דקות האלה כזמן פעילות ספורטיבית.

17:50: מגיעה למקום המפגש ומגלה שאני הראשונה והיחידה שם, מלבד שירי ורותי וברוריה, שתי הנשים שאחראיות על כל האדמיניסטרציה מטעם שומרי משקל. אנחנו כבר מתחילות לחשוב איך זה יהיה מפגש פרטי.

18:00: הבנות מתחילות להגיע בטפטוף. כל פעם נכנסת מישהי עטופה בהמון שכבות ובכל זאת קפואה. לרגל היום הסוער, אגב, המשקל הועבר אחר כבוד ליד המזגן.

אני מורידה את המעיל, הצעיף, הכובע והקפוצ'ון ונשארת החולצה הקצרה, אבל אז מתגלה שיצאתי נעל – הגעתי עם נעליים אחרות מאלה שאני מגיעה איתן בדרך כלל. במפגש הראשון לא היה לי כוח לחלוץ נעליים, אז החלטתי להישקל איתן, כי מה זה משנה אם המשקל האמיתי שלי קצת יותר נמוך. הירידה במשקל בכל מקרה תהיה נכונה. וזה עבד מאוד יפה עד השבוע. המשקל עם הנעליים האחרות היה 300 גרם יותר מאשר בשבוע שעבר, אז בסוף נשקלתי בלי נעליים וכך גם אשקל בשני המפגשים שנותרו לי. האם היה הבדל במשקל בין שני זוגות הנעליים? בואו נשאיר את המידע הזה מעורפל.

מיכל יורדת במשקל

בסוף המפגש היה בתפוסה מלאה ולצלילי המבול שבחוץ דיברנו על מזונות מחממים ועל דיאטה בחורף. "למי יותר קל לעשות דיאטה בקיץ?", שאלה שירי. "ולמי יותר קל בחורף?". חלוקת הידיים המורמות היתה פחות או יותר שווה בין שתי הקבוצות. אני חייבת להגיד שלי הרבה יותר קשה בחורף. אז נכון שבגלל הקור הרבה מהאוכל הוא בעצם שתייה (בתמונה: ככה נראה יומן האוכל שלי בחמישי בבוקר. אל דאגה, בהמשך היום נוסף לשם גם אוכל אמיתי), אבל מצד שני ביום שישי כשקמתי מהשנ"צ הבית היה אפוף ריחות משכרים כי אהובי בישל לנו יין חם עם פירות ובשבת בבוקר הוחלט בשני פיות שלחתוך סלט בקור הזה זאת התעללות ועדיף להכין חביתה עם גבינה בולגרית (אבל הי, היו שם מלא חלבונים!).

בין לבין גם הכנתי מרק קישואים, שלמרות שהיו בו גם תפוחי אדמה ובצל שטוגן בשמן, עדיין זה יצא רק 3 נקודות למנה גדולה, והרי המתכון לפניכם:

מרק קישואים

גם טעים, גם בריא וגם דיאטטי.

מרק קישואים

המצרכים לסיר גדול (ושזה לא יפחיד אתכם. מרק, כידוע, מחזיק מעמד הרבה זמן במקרר ואף משתפר):

2 בצלים גדולים

1-2 כפות שמן זית

6 קישואים

2-3 תפוחי אדמה

חצי צרור שמיר

רבע צרור פטרוזיליה

מלח

פלפל

אבקת מרק (לא חייבים)

קצת כמון

אגוז מוסקט

4 זרעי הל שלמים

אופן ההכנה:

מטגנים את הבצל בשמן זית עד שמשקיף, מוסיפים את הירקות (לקלף ולחתוך קודם, כן?) והעשבים, מוסיפים מים ומביאים לרתיחה. אחרי שרתח מוסיפים את שאר התבלינים.

אחרי שכל הירקות מתרככים טוחנים את המרק (לא לשכוח להוציא את זרעי ההל, אם השתמשתם בהם, לפני הטחינה). מי שאוהב קצת דברים נגיסים במרק שלו יכול להוציא חלק מהירקות לפני הטחינה ולהחזיר אותם לאחר מכן.

הצעת הגשה מפנקת: לפזר למעלה זרעי דלעת קלויים קלות.

שלב הניקוד:

אין לי ניקוד מדויק, כי זה תלוי בכמה שמן זית משתמשים, האם וכמה תפוחי אדמה מוסיפים (לא חייבים, אגב, אבל זה יוצא יותר משביע) והאם החלטתם לפנק את עצמכם בקצת זרעי דלעת. אבל זה יוצא סיר גדול עם הרבה מנות, אז בכל מקרה לא מדובר בניקוד גבוה. המרק שלי (עם תפוחי אדמה ושמן לטיגון הבצל ובלי אבקת מרק וזרעי דלעת) יצא 3 נקודות למנה (גדולה!)

בתיאבון ושיהיה חורף נעים!