מי היא חברת המשלוחים הראשונה שהחלה בארץ?

בחורה עם מחשב נייד

התחרות בין חברות משלוחים מחייבת אותן להשתמש בשנת הקמה בתור נתון לגיוס לקוחות חדשים. יחד עם זאת, חברת המשלוחים הראשונה שקמה בארץ היא בכלל חברה ממשלתית: דואר ישראל. זו חברה שהוקמה בשם "רשות הדואר" בשנת 1987 והיא החליפה את שמה ל"חברת דואר ישראל" בשנת 2006. החברה מעסיקה מעל 7,000 עובדים והקמתה בוצעה כחלק ממגמה להעברת הפעילות העסקית של משרדי הממשלה לרשות ממלכתית, או במקרה הזה – לחברה.

רשות הדואר פועלת מתוקף חוק הדואר ולהקמתה קדמה חברת בזק, שאליה הועברו שירותי הטלפון ממשרד התקשורת. יחד עם זאת, מבחינת רוב האזרחים רשות הדואר היא עדיין אחד הגופים הגדולים והמוכרים בארץ. החברה מציעה בעיקר שירותי דואר ובנקאות, בשנת 2009 היו לה הכנסות של מעל מיליארד וחצי ש"ח ואפילו הסמלים שלה השתנו לאורך השנים.

מה המשמעות של ניסיון עבור חברות משלוחים?

השאלה מה הותק של חברות משלוחים רלוונטית ללקוחות במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי.

הנה כמה סיבות שמבהירות מה המשמעות של ניסיון עבור חברות משלוחים:

א. איזורי מתן שירות – חברה עם ניסיון של מעל כמה עשרות שנים יכולה להציע שירות בכל רחבי הארץ. היא תפעיל סניפים באיזורים שונים ותעמוד לרשות הלקוח עם מגוון רחב של שירותי משלוחים ושליחויות.

ב. מוניטין והמלצות – קל יותר לקבל המלצות על חברה מנוסה וותיקה, מאשר לנסות לאסוף חוות דעת על חברה צעירה. המוניטין הוא פקטור משמעותי בבחירת חברה המעניקה שירותי משלוחים ולכן כדאי להתייחס אליו ברצינות.

ג. צי רכבים וציוד – חברות משלוחים שמצליחות לשרוד בשוק תחרותי, דינאמי וצפוף חייבות להשתמש בצי רכבים מגוון וציוד משוכלל. לחברות ותיקות יש פריבילגיה שאין לחברות אחרות והלקוחות צריכים לנצל את זה. זו הסיבה העיקרית לכך שהרבה לקוחות שואלים מי החברה הראשונה שהציעה שירותי שליחויות מסחריים בישראל.

לסיכום, בישראל יש הרבה חברות שעוסקות בתחום המשלוחים ואחת הדרכים לסנן ביניהן היא לפי הניסיון. מלבד חברת הדואר שמטפלת בעיקר במסמכים רשמיים, פנייה לחברה פרטית יכולה להתבצע על בסיס איזור, המלצות וציוד.

שירות משלוחים מהיום למחר