מיתוג עסקים – החשיבות, התועלת וכיצד עושים זאת?

מיתוג עסקי

לא סתם כולם מדברים על עיצוב עסקי ללוגו שלהם ועל החשיבות שלו!

עסקים וחברות שעושים לעצמם מיתוג לעסק ומשקיעים בעיצוב לוגו, הפקת מגזינים, פולדרים ואפילו ממתגים את כוסות הקפה שלהם, יוצרים לעצמם תדמית מקצועית בדרך להפוך את עצמם למותג. התועלות של מיתוג עסקים באים לידי ביטוי בתחומים מגוונים ושהמרכזי שבהם הוא הרושם שהם יוצרים על הלקוחות ואפילו על עובדי המשרד.

מיתוג עסקי מציג צריך להציג את ערכי העסק, להבליט את התועלות שלו וכיצד הן קורות הלכה למעשה. המיתוג הינו חלק בלתי נפרד ממערך שיווקי כולל של העסק ויש לו השפעה מכרעת על הסיכויים של העסק לבלוט ולהצליח. זאת גם הסיבה שבשביל למתג את הביזנס שלכם כמו שצריך – רצוי מאוד תעזרו בבעל מקצוע שמומחה לתחום ואל תנסו לחסוך במשאבים / כסף ולעשות לבד. זה בדיוק ההבדל בין מיתוג עסקים מקצועי לחובבני!

דבר ראשון – להכיר את מהות העסק בכדי לבצע מיתוג עסקי נכון

רק אתם (הבעלים / המנהלים הבכירים ביותר) מכירים הכי טוב את העסק של עצמכם. צריך להתחיל לפרק את "אבני היסוד של הבניין" באמצעות שאלות כמו – מה מייחד ומבדל את מוצר / שירות שלכם מכל בעל מקצוע אחר? מאיזו סיבה לקוח פוטנציאלי ירכוש שירות או מוצר דווקא אצלכם ולא אצל המתחרה? האם קיים ערך מוסף מעבר לרעיון המרכזי? (כמו למשל שירות לקוחות מצטיין או איכות מובחרת וכו')

הכר את המתחרים של העסק שלך

ישנה תופעה (בעיקר בישראל) שאנשים בטוחים שאין להם מתחרים, שהם המציאו את הגלגל. שימו לב טוב – אפילו (בדגש על אפילו) אם באמת אין לכם מתחרים ישירים ב-99% יהיו לכם מתחרים עקיפים. לדוגמה – נניח שאתם הראשונים בארץ לפתח מערכת שמשווה מחירים של טיסות לחו"ל. הנה אין לכם מתחרים… לא נכון! ראשית, גם אם אתם היחידים בארץ, האם אתם היחידים בעולם? שנית, סבבה, אז רק לכם יש אתר שמשווה, זה עדיין לא מוחק את כל סוכני הנסיעות שמפרסמים באמצעים לא דיגיטליים ומתחרים איתכם על אותו פלח שוק. שימו לב היטב והיו ערניים – כך תוכלו לדעת באמת במה אתם טובים יותר מהמתחרים ובמה פחות (וכך גם לשפר במידת הצורך).

הכר את הלקוחות הפוטנציאלים שלך

זה כבר שלב קצת יותר קל, כי אם לא הייתי יודע מי קהל היעד שלך ולא מבין שיש צורך, סיכוי גדול שכלל לא הייתי פותח את העסק… ובכל זאת, תמיד כדאי לנסות ולהכיר טוב יותר את הלקוחות הקיימים, האם יש להם מכנה משותף נוסף לזה שנראה לעיין, ואולי יש לו צריכים נוספים משלימים שניתן ע"י להרחיב את העסק.

רק כעת אפשר להתחיל לדבר על מיתוג עסקים

מיתוג עסקי מגדיר את זהות של העסק שלך ומחבר בין אלמנטים שונים כמו – לוגו, שפת עיצובית, צבעים ואלמנטים שקשורים למהות העסק. מיתוג עסקים יתפור לך את הנראות הויזואלית וגם ייצג את החזון הרעיוני ע"י אותם אלמנטים שונים. אם יש ברשותכם את התשובות לכל השאלות שהזכרנו במאמר – זה הזמן לצאת לדרך ולמתג את העסק שלכם.