מידתיות , הדרגתיות ותכנון פעילות ספורט !!

בחורה עם מחשב נייד

כולנו מכירים את הסיטואציה של נהיגה בכביש מהיר ולקיחת ההחלטה לבלום מכורח הנסיבות על הכביש.
זאת יכולה להיות בלימת פתע או לסירוגין בלחיצה ארוכה על דוושת הבלם.
images (5)
קיימת אפשרות נוספת לבלום אך היא כרוכה בפעולה טכנית הכוללת ראייה והבנה סביבתית.
הדרך הנכונה והבטוחה לבלימה היא: הורדה איטית,מתוכננת ומבוקרת של הרגל מדוושת הגז.
בפעולה זו אנו מונעים באופן חד משמעי, את שחיקתם של הבלמים/הדיסקיות.
הדבר די דומה לפעילות גופנית.
חשוב מאוד לתכנן מראש את סוג הפעילות , התדירות , מידת המאמץ , התרגול ושיטות האימון.
ישנן מספר סיבות לעצירות פתאומיות. פציעות ,עייפות, חוסר אנרגיה זמינה או מתאימה , מוטיבציה , אימון אגרסיבי ועוד.
העצירה הלא מתוכננת שוחקת ומעכבת בכמה רבדים :
ברובד הפיזיולוגי , חלים עיכובים ופגיעות בתהליכים התוך תאיים אשר מונעים התקדמות הדרגתית בשיפור כל מרכיבי הכושר .
ברובד המנטאלי , הננו זקוקים לגיוס משאבי תמיכה ואמביציה אדירים
בכדי לחזור לנקודה בה התבצעה
ה-"עצירה פתאומית" ואז לנסות להדביק את הפער שנוצר כתוצאה מאיבוד הזמן שנוצר.
ברובד האמוציונלי , התמודדות עם המחשבות שעולות בראשינו , כמו: למה להתעקש ? למה לסבול ?
תוצאות מחשבות מסוג זה גוררות דחייה בחידוש תהליך האימון
וצלילה למעין מדרון צר של עצלות המקשה מאוד את היציאה משם , ללא עזרה,תמיכה ועידוד נכונים.
בואו נקל על עצמנו ונחסוך את זה מאיתנו !
מי שהחל או נמצא בעיצומו של תהליך אינטנסיבי של אימונים , אנא השתדלו לא להגיע למצבים בהם אתם נאלצים ללחוץ על דוושת הבלם בחוזקה.
תכננו מראש , הביטו היטב אל האופק שלפניכם והורידו את הרגל בזהירות מדוושת הגז.
בצעו בלימה הדרגתית ובטוחה
ושימרו על עצמכם
משחיקה פיזיולוגית , מנטאלית ורגשית!!!