מזונות פלא- עשב חיטה

והפעם בסדרה- מיץ עשב חיטה. ירוק, קטן ועתיר חומרים חיוניים. אפשר סחוט טרי, קפוא או באבקה. בהחלט שווה בדיקה

עשב החיטה הוא צמח הגדל מחיטה אורגנית, ולו יתרונות רבים: הוא מחזק את הגוף ואת מערכת החיסון, מאזן את המערכת ההורמונאלית, עוזר לעיכול ומעודד ירידה במשקל. עשב החיטה מכיל כ-70 אחוז כלורופיל, המקנה לו את תכונותיו המרפאות. הכלורופיל שבעשב החיטה מטהר ומשקם את מערכת הדם, מחזק את הגוף, מונע עששת ומחזק חניכיים. הוא אנטי בקטריאלי, עוזר באיזון רמות הסוכר בגוף ובטיהור הכבד, מסייע בסילוק רעלים מהגוף ומומלץ לטיפול בבעיות עור רבות.

עשב החיטה עשיר ברכיבים חשובים נוספים: בטא-קרוטן, שפע של ויטמין ,C  ויטמין E ומינרלים, במיוחד אשלגן. העשב מכיל גם סידן, אבץ, ברזל, כל הוויטמינים מקבוצת B בכמויות קטנות, ובנוסף לכל אלה גם את כל החומצות האמיניות והרבה מאוד אנזימים. יש הטוענים כי קילוגרם אחד של עשב החיטה שווה בערכו ל- 35 קילוגרם ירקות ירוקים.

הרגשה של ניקיון

שיטת השימוש הנפוצה ביותר בעשב חיטה היא שתייתו כמיץ- סחוט טרי, קפוא או באבקות וטבליות. באופן אישי אני משתמשת במיץ סחוט טרי: יש לי מסחטה מיוחדת שרוכשים בחנויות טבע, שם אני גם קונה את עשב החיטה הטרי המגיע פעמיים בשבוע. טעם המיץ הוא חריף- מתוק, אך בהחלט נסבל, לי הוא אפילו די טעים. את המיץ מומלץ לשתות מיד לאחר הסחיטה, ולא יותר מ-30 דקות אחריה. כל התהליך לוקח בערך חמש דקות בבוקר, כולל הסחיטה, השתייה וניקוי המכשיר. ההרגשה היא של ניקיון, רענון ואנרגיה. כיף לדעת שמכניסים לגוף משהו כל כך בריא בבוקר.

מיץ קפוא הוא בהחלט פתרון טוב למי שאינו רוצה להתעסק בסחיטה ובניקיון.

נמס בכוס

למי שלא אוהב את הטעם ניתן להשתמש באבקות עשב חיטה, אותן ניתן לשלב עם מיץ תפוחים והן נמסות בקלות במעט מים. האפשרות הנוחה ביותר היא טבליות שניתן לרכוש בחנויות טבע.

אם אתם כמעט ואינכם צורכים ירקות, ובעיקר לא ירקות ירוקים, כדאי להשתמש במיץ עשב חיטה במקום. זה בהחלט יכול להוות תחליף לירקות מבחינת כמות הכלורופיל, הוויטמינים והמינרלים.

הכמות המומלצת: מיץ סחוט – 1/5-1/4 כוס, אבקה- כפית אחת בכוס מיץ תפוחים, כמוסות- כמוסה אחת, פעם ביום עדיף בבוקר.

צילום: jessamyn, פליקר
מתוך הבלוג של הגר שפר

עוד על תזונה נכונה