מזונות פלא- נבטים

ירק קטן אבל גדול ביתרונותיו. אפשר להוסיף להמון מאכלים וכדאי להתנסות בכמה סוגים של נבטים, כי לכל אחד מהם טעם ויתרונות שונים

נבטים הם הצמח הירוק והצעיר שנוצר מהנבטתו של זרע דגן או קטנית. הנבטים עשירים בוויטמינים, במינרלים, בחלבון, באנזימים ובסיבים תזונתיים, והם נחשבים נוגד חמצון חזק ביותר. הנבטים קלים מאוד לעיכול, מחזקים את מערכת החיסון ומשפרים את הבריאות הכללית.

זהו ירק קטן אבל גדול ביתרונותיו. עשיר בנוגדי חמצון, משפר את תהליכי העיכול ודל מאוד בקלוריות. אפשר להוסיף להמון מאכלים וכדאי להתנסות בכמה סוגים של נבטים כי לכל אחד מהם טעם ויתרונות שונים.

אפשר להנביט כמעט כל דבר: ברוקולי, אלפלפה, חמניות, עדשים, מש, חיטה, קינואה אזוקי ועוד.

ניתן לקנות נבטים שונים ומגוונים, בסופרמרקט או בחנויות הטבע. נבטי ברוקולי, לדוגמה, הם גם טעימים וגם מחזקים בצורה טובה ביותר את מערכת החיסון ומתאימים למקרי שפעת והצטננות.

גם נבטוטים הם מצוינים וטעימים, הן בבישול והן בסלט ירקות.

בקיצור, הרווח כולו שלכם.

להנביט בקלות בבית

אם אתם מעוניינים להנביט בבית, זה ממש לא מסובך, ובדרך כלל גורם לילדים לרצות לאכול את מה שהם יצרו. כל מה שצריך זה כדי להנביט הם זרעים שטופים היטב, צלחת או צנצנת ומסננת או, לחלופין, פיסת בד או גזה.

מניחים את הזרעים השטופים בצלחת או בצנצנת, ומכסים במים ל- 12 שעות לפחות – עדיף מכוסה בבד. למחרת שוטפים את הזרעים ומנגבים אותם היטב. לאחר מכן, מחזירים לכלי ומניחים במקום חשוך. חשוב לשטוף את הזרעים כמה פעמים ביום. כאשר הזרעים מתחילים לנבוט, מניחים אותם ליד חלון חשוף לשמש. לאחר יומיים-שלושה יתקבלו זרעים ונבטים יפים.

ניתן לאכול במקום, לשלב בסלט או בתבשיל או לאחסן במקרר ליומיים.

צילום: little blue hen, פליקר
מתוך הבלוג של הגר שפר