מוקפץ קוביות חזה עוף עם פטריות וזוקיני – אסייתית מטריפה

מתכון חדש למוקפץ קוביות חזה עוף עם פטריות וזוקיני – מנה מאוד קלה להכנה, בריאה,

עשירה בטעמים ו Superfoods ופשוט מטריפה עד כמה היא טעימה!

.

תיקתקתי אותה לארוחת צהריים ברבע שעה, ונהניתי ממנה עם כף תערובת קינואה

ואמרנט בצד.

מנה מצוינת לארוחת צהריים או ערב וגם אחרי האימון, יש בה כמויות של חלבון

רזה האיכותי ופחמימות מורכבות איכותיות, שומנים בריאים ורזים וכל המרכיבים

הנדרשים כדי להגיע ולשמור על גוף חטוב, לשמור על הבריאות ולהוסיף חיוניות

ואנרגיה לאורך היום.

טיפ להגשת המנה –  אני אישית תמיד מעדיפה לאכול מצלחת קטנה (של מנה ראשונה).

וכך הצלחת נראית יותר מלאה ומשביעה, לעומת הצלחות הענקיות שמקובל להגיש בהם

את המנה העיקרית. הרי ידוע כי בני אדם  כשאוכלים משתמשים בכל החושים ולחוש הראיה

יש תפקיד חשוב במנגנון השובע.

הוכח מחקרית שמי שאוכל מצלחת קטנה יותר – יהיה שבע ומסופק יותר מהמנה לעומת

אדם שאוכל את אותה המנה מצלחת גדולה שבה המנה נתפסת ויזואלית כקטנה יותר.

זמן ההכנה:

15 דקות

מצרכים (כ-3 מנות)

3 חזות עוף חתוכות לקוביות

בצל גדול או 2 בצלים קטנים חתוך לחצאי עיגולים

2 שיני שום קצוצות

חצי זוקיני גדול חתוך

פטריית פורטובלו 1 גדולה

חופן של שעועית שחורה מבושלת (לא חובה אם אין. גם – אפשר להשתמש בכל שעועית אחרת)

שמן קוקוס להבריש את המחבת

תיבול:

3/4 כף שמן שומשום

2 כפות רוטב סויה

כף וחצי סילן תמרים ללא סוכר

מלח אטלנטי (אם יש צורך)

כפית פלפל שחור גרוס

קורט קינמון

כפית פפריקה מתוקה

חצי כפית צ'ילי מקסיקני

.

אופן ההכנה:

1. מברישים את המחבת עם מעט שמן קוקוס, מוסיפים בצל ומאדים אותו מעט על אש בינונית.

2. מוסיפים קוביות עוף, וממשיכים לאדות ולערבב מדי פעם עד שקוביות עוף מקבלות בצע לבן מכל הצדדים.

3. מוסיפים את שאר הירקות – זוקיני פרוס לרבעי פרוסות, חתיכות של פטריות פורטובלו, שום ושעועית שחורה מבושלת

(אני בישלתי את השעועית בהזדמנות אחרת, ופשוט הוספתי ברגע האחרון כדי להעשיר את המנה גם בחלבון מהצומח.

אם אין לכם שעועית מבושלת – ממש לא חובה, ואפשר גם כל סוג שעועית אחרת)

4. מתבלים בשמן שומשום, רוטב סויה, סילן, פלפל שחור, קינמון, פפריקה וצ'ילי מקסיקני, מערבבים.

5. משאירים על האש עוד כמה דקות לאיחוד טעמים, והמנה מוכנה!

טעים!

.

.הכנת דייסת קינואה ואמרנט בסיסית:

1. משרים 3/4 כוס קינואה ו-1/3 כוס אמרנט במים לכמה זמן שיש ברשותכם.

2. מסננים את המים, מברישים סיר עם מעט שמן קוקוס

3. מוסיפים לסיר את התערובת ו- 2 כוסות מים ומבשלים כ-18 דקות עד המים מתאדים.

4. משארים עם מכסה סגור, עם מגבת מעל הסיר עוד כ-10 דקות.

אני לא מוסיפה מלח בכוונה כי אני אוהבת לאכול את הדייסה הזו גם בבוקר, עם בננה ושקדים, וכמובן,

גם בתור תוספת למנת צהריים, ובמקרה הזה הדייסה סופגת את כל הטעמים של הרוטב המטריף והעשיר של המוקפץ.

.שיהיה בתיאבון ולבריאות וגוף חטוב 🙂

תעקבו אחרי בדף הפייסבוק שלי – מדי יום אני מעלה מתכונים קלים, בריאים וטעימים,

.

. חדשים ורוצים להתחיל להתאמן ולאכול נכון ? קלי קלות!

קראו "איך להתחיל להתאמן ב WOW your body"ותכנית תזונה לגוף חטוב SUPER HOT BODY

ותתחילו את המהפך האישי שלכם!

.

רוצים עוד מתכונים טעימים ובריאים?  תמצאו אותם כאן בבלוג ובקטגוריית מתכונים אתר– תיהנו!

הקניות המומלצות שלי – בדרך לסופר אוכלים בריא

.

שיהיה שלכם המשך שבוע נעים וטעים

בהרבה אהבה

ג’ני


.