מועדון צרכנות

בחורה עם מחשב נייד

איך הופיעו והשתלטו על חיינו מועדוני צרכנות?

 

היום כמעט ולא ניתן לעבור בחנות ולבצע רכישה מבלי שישאלו אותנו האם יש לנו כרטיס מועדון. עבור חלקנו השאלה הזו מטרידה, אך עבור רבים היא שאלה רלוונטית. כרטיס מועדון הוא כרטיס אשר ניתן ללקוחות שבוחרים לקחת חלק במועדון הצרכנות של העסק וליהנות מהטבות השונות אשר העסק יכול להעניק להם. הקמת מועדון צרכנות מאפשרת לעסק להכיר טוב יותר את הלקוחות שלו, להבין את הפעילות הצרכנית שלהם ולשפר את השירות ומגוון המוצרים שלו באופן מתמיד.
כמובן, מעבר לכך, המועדון יכול לסייע לעסק לשפר את התקשורת שלו מול הלקוחות ולהגדיל את הרווחיות שלו.

לשמר את הלקוח

אחת המטרות של כל עסק היא לשפר את הרווחיות שלו. חנויות יכולות להקים מועדון צרכנות ולשמור על קשר טוב יותר מול הלקוחות שלהם. שמירה על קשר עם הלקוח מאפשרת לעסק להזמין אותו שוב ושוב על ידי מתן הטבות מיוחדות, הצעת מבצעים וגם העברת אינפורמציה ללקוחות.
הלקוחות מצידם יקבלו את האינפורמציה ויוכלו להיזכר להגיע לעסק ולרכוש ממנו שוב. אם אנחנו רוצים להבין כיצד קרה הדבר אשר גרם ליותר מועדוני צרכנות לקום יהיה עלינו להבין כי שמירה על לקוח שכבר קנה בחנות היא זולה פי חמש מאשר גיוס של לקוח חדש.
כלומר, דרך הקמת מועדון צרכנות העסק יכול לחסוך לעצמו עלויות רבות של פרסום ללקוחות חדשים ובכך להגדיל את הרווחיות שלו.

לראות את טובת הלקוח וטובת העסק

המטרה של מועדוני הצרכנות היא להעניק ללקוח ולעסק יותר. הלקוח מצידו יקבל הטבות, הנחות, תזכורות וזכות להשתתף באירועים שונים והעסק ייהנה מלקוחות חוזרים, יכולת לנתח את אופי הרכישה של הלקוחות וגם הבנה אלו מוצרים יכולים להימכר טוב יותר (בעקבות ניתוח התנהגות לקוחות).
הלקוח והעסק צריכים שניהם להרוויח מהקמת מועדון צרכנות וככל שהעסק מרוויח כך יש לו אפשרות להציע יותר הצעות ללקוחות שלו ולהעניק להם יותר הטבות. התקשורת בין העסק לבין הלקוח צריך להיות לטובת שני הצדדים וכאשר המועדון פועל במערכת טובה הוא יכול לשרת בצורה הטובה את כולם.

מועדון צרכנות