מה זו חשיבה חיובית?

חשיבה חיובית 

כאשר אנחנו מרגישים טוב חשיבה חיובית באה לנו בקלות וזורמת באופן טבעי.

לכן אתמקד במצבים בהם אנחנו מרגישים לא משהו ואנחנו רוצים לשפר את ההרגשה בכוחות עצמנו בעזרת מחשבות. על מנת לעשות זאת יש להבין כמה הנחות יסוד:

הרגש הוא תוצאה. הוא לא משהו שמופיע משום מקום. הוא תוצאה של מחשבה שלילית או מחשבה חיובית, או תוצאה של התחברות לאנרגיה.

מחשבות שליליות הגורמות לנו להרגיש רע, מקורן בחלק מסוים במוח הנקרא 'המוח הרגשי' בשיטת הניאו-הומנולוגיה. בשדה האנרגטי שלנו קיים מידע התומך בחשיבה השלילית של המוח, אותו ניתן לנקות בעזרת שחזור גלגולים או מדיטציות מסויימות. ניקוי אנרגטי ללא שינוי צורת החשיבה הוא אפקטיבי לזמן קצר.

המוח הרגשי הוא מערכת מידע סגורה. כלומר יש בו מידע קבוע חיובי ושלילי. בגלל שהמוח הזה הוא מנגנון הגנה הוא באופן אוטומטי שם פוקוס על סכנות בעבר, בהווה ובעתיד, פוקוס על בעיות ופוקוס על כל מה שאין לנו, שאנחנו לא אוהבים ולא מרוצים ממנו. ומכיוון שזוהי מערכת סגורה אנחנו כל הזמן ממחזרים את אותו מידע שיוצר שוב ושוב את אותן מחשבות שאנו קוראים להם דפוסים.

כדי שנוכל לשפר את ההרגשה שלנו באמצעות מחשבות יש לנו שתי אפשרויות: להפעיל את המידע החיובי המוטבע במוח הרגשי, או לפעול מתוך מערכות מידע אחרות: מוח הגיוני או השדה האנרגטי. המוח ההגיוני שלנו הוא חלק גמיש, מתפתח המתייחס לעובדות ויש לו נקודת מבט רחבה הרבה יותר מאשר למוח הרגשי. בגלל שהמוח ההגיוני הוא מערכת מידע פתוחה וגמישה אנחנו יכולים להטמיע בו מידע חדש וליצור דפוסי חשיבה חדשים, תומכים ומקדמים.

לרוב, כאשר אנחנו מרגישים רע, יש נושא מרכזי מסוים שהוא הגורם העיקרי להרגשה זו: כסף, בריאות, זוגיות, מערכות יחסים, מראה חיצוני, בטחון עצמי, בעיה שאנחנו לא מוצאים לה פתרון.

אם אנחנו מנסים ליצור מחשבות חיוביות שקשורות לאותו נושא אנחנו מכניסים את עצמנו לסוג של מאבק או מלחמה. אנו נלחמים במוח הרגשי שלנו. פעמים רבות במלחמה הזו אנו מפסידים בטווח הארוך כיוון ששכנוע עצמי שיהיה בסדר או מנטרות חיוביות יכולות להעלות את האנרגיה, אבל אם לא נוצר שינוי במציאות אנחנו נופלים לאותה נקודה התחלתית. המנטרות והמילים לא מצליחות לייצר מציאות כל כך מהר כיוון שהן לא המידע היחיד שאנחנו מתבססים עליו. יש גם מידע שלילי שאנו מפעילים במודע או לא במודע, המעכב או חוסם אותנו.

חשיבה חיובית שמשפרת לנו את ההרגשה ומקדמת אותנו בהדרגה למציאות שאנחנו רוצים לא מרגישה מאולצת. היא גם לא גורמת לנו להתרומם לגבהים בין רגע, אלא בעיקר נחווית כתחושת הקלה. היא עוקפת בהדרגה את תבניות החשיבה על ידי התבוננות בעובדות.

לדוגמא: אין לי כסף בבנק. אני צריכה לשלם שכ"ד או משכנתא. יש לי עוד הוצאות עתידיות. יש לי חובות והלוואות ואין לי אפשרות לקנות לעצמי את מה שאני רוצה. אני מרגישה מיואשת או מפוחדת. להגיד לעצמי עכשיו הכסף זורם אלי בקלות ובמהירות מעצבן אותי או מרגיש לי אדיוטי. לדמיין שיש לי כסף עוזר לזמן קצר ביותר. אז איך אני משנה חשיבה?

אני מסתכלת על עובדות: אני יודעת שאני רוצה כסף. אני עדיין לא מוכנה להגיע למסקנה שאני אשאר ענייה כל החיים. זה אומר שיש בי חלק שכן מאמין בעצמי. אני מכירה או שמעתי על אנשים אחרים שהיו במצב כמו שלי או גרוע יותר והצליחו לצאת מזה. זה אומר שיש פתרונות. יש לי כשרונות ויכולות. יש לי גם דברים טובים בחיים שלא קשורים לכסף כמו חברים ומשפחה. אני יודעת שיש פתרון גם אם עדיין לא מצאתי אותו. כרגע אני יכולה להניח לנושא. אני לא חייבת למצוא פתרון ברגע זה.

אם אני מצליחה להתרחק מהבעיה. לשים פוקוס על נושאים אחרים, או להבין שיש פתרון שטרם התגלה לי, אז מה שבאמת קורה זה שאני מאיטה את המומנטום השלילי. ואז באופן טבעי מתחילה להיווצר תחושת הקלה, ממנה יותר קל ואפשרי לבנות משהו חדש, למוסס חסימות ולקבל רעיונות.

www.neoneta.com

פייסבוק: נטע פיש – ניהול תודעה

 

נטע פיש
התפתחות אישית מתוך חיבור ללב, לאנרגיה ולהשראה. מלמדת כיצד פועל המוח, איך ניתן לשנות ולבחור מחשבות, כיצד לפתח מודעות ולהתחבר לשדה האנרגיה, על מנת שהחיים במציאות הפיזית יהיו טובים. מידע רב ומגוון באתר ובבלוג www.neoneta.com