ממש ברגעים אלו חזרתי מחנות הפופ-אפ החדשה שעלתה לאויר השבוע בדיזנגוף סנטר. לפני הפרטים, קצת רקע על מה היא חנות פופ-אפ.
מדובר בקונספט חדש יחסית בארץ (חנות הפופ אפ הראשונה בישראל הוקמה ב- 2007), הרעיון הוא פתיחת חנות ממוקדת נושא לזמן מוגבל. דוגמאות שעברו במחוזותינו? מתחם מגנום של גלידות שטראוס בנמל ת"א היה הסנונית נראשונה, אחריו הגיעו מתחמי קונספט של האגיס, מתחמים של חברות סלולריות, ועוד לא מעט דוגמאות מתחומי הקוסמטיקה, היין, האוכל, העיצוב והאופנה.
בשבועות האחרונים גם דיזנגוף סנטר נכנס לטרנד, ומספק מתחם קבוע לחנויות פופ אפ מתחלפות. החנות בגודל 45 מ"ר מושכרת לתקופה של 10 ימים למציגים ומותגים מתחלפים. בין המותגים שכבר שכרו את המקום ניתן למצוא את החנות האינטרנטית FASHEST (שכתבתי עליה בעבר בסלונה ומאז עברה כברת דרך מרשימה), מותג האופנה THE HELLERS, ועוד.
השבוע נפתחה חנות הפופ-אפ, בעלת השם הארוך והמייצג- " 36-56, רזות ושמנות יחד- פשוט אופנה!" חנות אופנה המאגדת תחת קורת גג אחת מידות 36-56, בניצוחה של הסטייליסטית גאלה רחמילביץ'.
גאלה היא סטייליסטית עם זיקה למידות גדולות. היא עצמה אישה מלאה ומתוקף כך מודעת היטב לצרכים של נשים מלאות בכל הנוגע לקניות וסטיילינג. בבלוג שלה גאלה מספרת שלמרות שפנו אליה בבקשה לפתוח חנות פופ אפ למידות גדולות, היא בחרה לפתוח חנות משולבת לרזות ושמנות מתוך חוויה אישית שלה. הרעיון נולד מתוך ההבנה שהיא לא יכולה לצאת למסע שופינג משותף עם חברותיה הרזות, כיוון שקיימת הפרדה ברורה בין החנויות בהן היא יכולה למצוא בגדים לבין החנויות בהן "הרזות" יכולות למצוא את בגדיהן. במתחם המשותף גאלה רצתה לתת את חווית השופינג המשותפת, מתוך אמונה ששופינג הוא חוויה ולא רק מטרה.
כדי ליצור עניין נוסף, גאלה מעבירה בחנות גם הרצאות סטיילינג שונות (פירוט בסוף הפוסט). אני חזרתי הבוקר מהרצאה בשם "בניית מלתחה חכמה" שבה נתנה גאלה מספר טיפים, עם רובם אני לגמרי מזדהה ולא מעט מהם עלו בפוסטים שלי בעבר. דוגמאות?
1. נכון להשקיע בפריטים בסיסיים סכומים גדולים יותר (בהתאם לאיכות כמובן) מאלו שאנו משקיעות בטרנדים. זוג מכנסיים שחורים קלאסים ואיכותיים ילוו אותנו לאורך שנים. כך גם ז'קט קלאסי, ג'ינס טוב וכיו"ב, לאלו יש לתת את מירב תשומת הלב בקניות.
2. אנחנו לובשות 20% מהארון 80% מהזמן. לרוב זה עומד על כ- 10 פריטים שנלבשים שוב ושוב. כשאנו רוכשות פריט חדש, חשוב לחשוב אם הוא יהיה כזה שישמש אותנו בצורה מיטבית וכזה שיוכל למלא מקום בשפע הופעות שונות ולהשתדל לא למלא את הארון בפריטים יחודיים שלא ניתן לשלב ולשדרג.
3. רוב הארון אמור להיות מורכב מדגמים בסיסיים אותם ניתן לשדרג באמצעות תכשיטים, צעיפים וג'קטים. וליצור מהם שילובים שונים. ברגע שמחליפים את הסטיילינג הכולל, איש לא ידע שלבשת את אותה החולצה 3 פעמים במהלך אותו שבוע. תשומת הלב תלך לפריטים הנלווים.
4. כשקונים בגדים חשוב לזוז מול המראה, לשבת, לקום, להתכופף, להסתובב. רק כך ניתן לדעת איך הבגד מתנהג בזמן אמת.
בחנות הפופ-אפ של גאלה מתארחות בעיקר מעצבות ישראליות וחברות המייבאות בגדים במידות גדולות. בין המציגות-
מעצבת האופנה "יולה" , מעצבת האופנה ליטל אלקלעי עם המותג ISIDORA ANNE, "ליה", חברת MEEDOT שמייבאת אופנה פלאס סייז מארה"ב, חברת PIPA, המייבאת אופנה פלאס סייז מדנמרק, מעצבת האופנה ענבל מימרן עם המותג HONEY B, ומותג השמלות המיובאות של גאלה "SAY"
שמלת הקוביה המוצלחת של HONEY B
בגדים של PIPA
בגדים של YOLLA
על אף הרצון הטוב והרעיון היפה של גאלה, כנראה שאוכלסיית היעד היא בכל זאת בעלות מידות הפלאס סייז. כך היו רוב הלקוחות בזמן שאני נכחתי בחנות. יש בזה גם מן ההגיון. לצערנו הן מתקשות יותר למצוא בגדים בשגרה ולכן מתחם כזה שמאגד עבורן מספר חברות במקום אחד הוא מאוד נח. השירות שנותנת גאלה שמתמחה במידות גדולות מוסיף אלמנט חשוב. מעבר לכך, מי שלובשת עד מידה 42-44, זוכה בימים אלו להיצע מכירות סוף עונה כ"כ משתלמות ברשתות, שספק אם תחפש את מבוקשה במתחם הפופ-אפ. ועדיין, גם אם מרבית הלקוחות יהיו פלאס סייז, הרעיון יותר ממבורך וטוב אם יתפוס תאוצה ומתחמי פופ-אפ לאופנה גדולה יקומו ברחבי הארץ.
לו"ז ההרצאות של גאלה-
חנות הפופ אפ הנוכחית תפעל עד 20/1/2013 (כולל), ימים א'-ה'- 11:00-20:00, יום ו' 10:00-16:00
דיזינגוף סנטר, קומה 3, (ליד סוהו)
תמונות של פריטים נוספים מחנות הפופ-אפ בעמוד הפייסבוק