מהפכת מרכזי הקניות של אמיר יקותיאל

בחורה עם מחשב נייד

מהפכת מרכזי הקניות של אמיר יקותיאל, פעם היו אלו הדיזינגוף סנטר וקניון איילון * אחריהם התפשטו הקניונים לכל מקום בארץ * הדור החדש של מרכזי הקניות כבר מסתכל אחרת על המסחר

בשנת 1977 חל מהפך בתפיסת הקניות של מדינת ישראל, הדיזינגוף סנטר שהקמתו החלה 5 שנים לפני כן נפתח. אלא שלקח עוד כמעט שמונה שנים עד שנתח הקניון הרציני הבא במדינה, הוא קניון איילון. הרעיון היה פשוט ויובא מארצות הברית, כינוס תחת קורת גג אחת של מאות עסקים מסוגים שונים וכך אפשר למשוך את הקונים ולגרום להם להוציא את כספם.

גם התפיסה הבאה, של אטרקציות במרכזי הקניות יובאה מארצות הברית וקנדה. שם, מרכזי שעשועים, פארקי מים, מגרשי גולף, החלקה על הקרח וסוגים שונים של מרכזי בידור מצאו את מקומם בתוך הקניונים. הטרנד של הקניונים בארצות הברית הפך לתופעה ומכרה הזהב הזה ממשיך לעשות את הכסף הגדול. אלא שבארץ משהו קרה לאחר הבום הגדול, כך למשל, ראשון לציון שנודעה בעבר בתור עיר הקניונים לאחר שהוקמו בה בזה אחר זה, שורה ארוכה של מרכזי קניות, הפכה את אותם קניונים לפילים לבנים. בראשית שנות ה-2000 הבינו רבים שהתפיסה חייבת להשתנות, לא עוד גדול יותר זה טוב יותר, אלא ניסיון להוציא יותר ממרכזי קניות קטנים או בינוניים יחסית. אחד המקומות שמדגים היטב את העניין הוא מרכז המסחר והעסקים אותו בונה אמיר יקתויאל בהוד השרון ואשר עתיד להיפתח בשנה הבאה. שם, תחת קורת גג אחת ,הולכים להיות מרכז עסקים ומסחר יחד עם משרדים, מה שיקפיץ את רמת מרכזי הקניות בישראל לדור חדש, טוב הבה יותר מהדור הישן.

מרכז העסקים של אמיר יקותיאל

אז מה כל כך מיוחד במתחם המסחר והעסקים של אמיר יקותיאל. ראשית מדובר שם שילוב בין  קומת מסחר בהיקף של 5,500 מ"ר לבין בניין משרדים בן 7 קומות בהיקף שטח כולל של כ-11,000 מ"ר.  התכנון כולל בין היתר לובי מפואר עם שומר 24 שעות ביממה/7 ימים בשבועו מרפסות קומתיות בכל קומה וקומה.   בנוסף, תוכנן מתחם חניון ייעודי לעובדי ואורחי המשרדים ומתחם דומה למתחם המסחרי, תוך כדי שמירה על תכנון סביבתי עשיר ויוקרתי. המתחם יתוחזק ע"י חברת ניהול מהמובילות בתחום.  אם תרצו זה בדיוק מה שחשבו אדריכלי מתחם עזריאלי כאשר בנו את המרכז אי שם באמצע שנות ה-90.

ומה צופן העתיד

העתיד הלא ממש רחוק מכין לנו הפתעות מרעישות בכל הקשור לסגנון הקניות שלנו, מקניונים בהן החנויות ינועו אל מסילה, ואנחנו נעמוד במקום ונחליט לאן להיכנס ועד לקניוני דרייב – בהם נגיע עם המכוניות שלנו עד פתח הקניון ממש ושם נוכל לרכוש את המוצרים שמתאימים לנו. הטכנולוגיה החדשה גם היא משפיעה על צורת הקניות שלנו ולכן כל החידושים שייעשו יכניסו אותנו בצורה הרבה יותר אינטראקטיבית אל תוך חווית הקניות החדשה.

לפרטים וכתבה נוספת של אמיר יקותיאל לחצו כאן