מהירות או דיוק בספורט?

מה לא מספרים לכם על תרגול מהיר וחשוב וכדאי לדעת?

20160718_170206~2~2~2

כמה פעמים קרה לכם שאתם בשיעור ואתם לא עומדים בקצב? מזרזים את עצמכם עם קיצורי דרך כדי לא "לפגר" אחרי שאר הכיתה? וברקע שומעים את המדריכה צועקת "יאללה קצב"!!!
תתנחמו זה קורה לכולם, לא רק למתעמלים מתחילים… זה בעיקר קורה בשיעורי עיצוב דינאמי ו-TRX, בהם האימונים הם בקצב מהיר ופועלים גם על דופק.

המשפט "החיפזון מהשטן" פעמים רבות, נכון גם במקרה זה!

אימון מהיר עוזר בהעלאת דופק ובתרגול ופיתוח קורדינאציה, אבל, למרות זאת, מה שבדרך כלל המדריכים לא אומרים לכם שלעיתים הקרובות דווקא המהירות פוגעת בתרגול שלכם.

ישנן 2 סיבות עיקריות לכך:

1. כשאנחנו ממהרים, פעמים רבות אנחנו עושים "קיצורי דרך". במקרה של ספורט, זה אומר שאתם לא עובדים על טווח תנועה מלא של השריר ולכן לא מפעילים את כל הסיבים. הכוונה היא, שאם לא נבצע בטווח תנועה מלא אנו עלולים לגרום לקיצור השריר ואיבוד גמישות.

2. כשאנחנו ממהרים ולא מקפידים על מנח נכון ותנועה נכונה, פעמים רבות אנחנו גורמים לעצמנו פציעות ספורט. בטח עכשיו אתם מתחילים להיזכר בכאב שחשתם בברך ש"זזה" מהמקום, בכאב במפרק הכתף בהנפה שביצעתם עם משקולות ועוד. אני ממליצה להקפיד על תנועה נכונה, במיוחד אם היא חדשה לכם ואתם עדיין לא מיומנים בה.

אז מה לעשות?

הכי חשוב, זה שתהיו מודעים לעצמכם ולביצועים שלכם. אם אתם מרגישים כאב או שאתם לא מצליחים לדייק, עדיף שתתרגלו את התנועה נכון ורק כשאתם מיומנים יותר לעלות את מהירות הביצוע.

אל תלחצו מזה שתבצעו תרגיל בקצב נמוך יותר מאחרים, פציעות ספורט וקיצור שרירים לא שווים את זה!

מוזמנים לפנות אלי בכל שאלה בתגובות או במייל: corny1000@hotmail.com

אימון נעים!

XOXO

אחת שיודעת;-)

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)