מבחן דרכים וולוו XC60 T5

מבחן דרכים וולוו XC60 - רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים וולוו XC60 - רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים וולוו XC60 - רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים וולוו XC60 – רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק

רוני נאק

הרבה נכתב על העיצוב של הדור החדש של וולוו. הפטיש של ת'ור וכל זה. בשורה התחתונה – בעיניי לפחות – מדובר ברכב פנאי נאה ביותר. בעל לוק מותגי מזוהה ואופייני לוולוו החדשה. ובעיניי זה WIN על פני החרטומים הזועפים של מותגי דויעשטלנד או המראה הרובוטריקי של הפרימיום היפני. אותה שפה עיצובית ממשיכה גם בתא הנהג – גם הוא אחד הנאים והאלגנטיים בתעשייה עם קוקפיט דיגיטאלי מלא – מסך מולטימדיה גדול המזכיר (מדי) אייפד בלוק-אנד-פיל שלו. בהקשר הזה אציין שהנהייה אחרי האייפד – לפחות בהקשר של מולטימדיה שצריך לתפעל ברכב נוסע – אינה תמיד נכונה. לצד זאת האיכות הכללית מרשימה מאד. וכשחומרי עילית פוגשים עיצוב אלגנטי החוויה בתא הנהג מדהימה עוד לפני ההתנעה.

מבחן דרכים וולוו XC60 - רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: וולוו
מבחן דרכים וולוו XC60 – רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: וולוו

דינאמית הוולוו זזה בקלות על רגליה. נדחפת ממנוע טורבו חזק ועם 8 הילוכים שמחזיקים את תפוקת הכוח במקום המתוק ביותר, והנכון ביותר בכל סיטואציה. נסיעת המבחן לקחה אותנו לגיחה לילית ארוכה לאיזור סדום – ולעוד נסיעות וסידורים קצרים יותר בכרך. ובכל שלב וולוו XC60 הובילה אותנו בנוחות רבה ושקט מופתי. אולי מדי. אולי סטרילי ומבודד יותר משהייתי רוצה.

הנוחות בעיר טובה מאד – עם ספיגה יעילה של שיבושים ומהמורות. תנוחת הנהיגה מספקת שדה ראיה טוב בעיר ורק לפעמים קורת החלון הסתירה לי מעט בפניות שמאלה. בסך הכל תפיסת המרחב מצויינת.

מחוץ לעיר ה-T5 יכול לנשום עמוק. הקצב שהמכונית הזו מסוגלת לשייט בו מרשים למדי – תחשבו אוטובהאן – וצריכת הדלק טובה מאד. בתנאים האלה בידוד הרעשים יוצא מן הכלל. למעט אוושת צמיגים קלה, לא תקבלו רעשי רוח, או פידבק ממערכת ההנעה או שיבושי הדרך. והקילומטרים רצים במהירות ונוחות תחת צמיגי קונטיננטאל גדולים.

מבחן דרכים וולוו XC60 - רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק
מבחן דרכים וולוו XC60 – רכב פנאי פרימיום עם פאנצ' ופאנאש. צילום: רוני נאק

כשהכביש מתקרזל לו, ופיתול רודף פיתול הוולוו הזו יוצאת משלוותה. להגה אין מספיק פידבק לתחושתי – וקשה לדייק במעבר מהיר מפניה לפניה. הגדרת מצב ספורט במערכת ההנעה מחדד את התגובות ומשנה את נקודות העברת ההילוכים – הכלי מהיר מאד – שלא יהיה לכן ספק. אבל התחושה מאחרי ההגה מלאכותית.

אם לצטט גדולים וחכמים "לא הייתי מגרש אותה מהחניה". אמנם גרסת T8 ההיברידית מטילה צל גדול למדי (ועולה עוד 50 אלף שקלים) על תג מחיר של כ-335 אלפי שקלים. אבל גם ל-T5 יש מקום אצל מי שלא מעוניינת במורכבות הטכנולוגית או תוספת המחיר של הגרסה המחושמלת. בסופו של דבר מדובר במוצר פרימיום מהשורה הראשונה, עם אופי דינאמי מלהיב, חבילות איבזור ובטיחות נרחבות ונטול התדמית השלילית שדבקה בחלק ממותגי גרמניה.

רוני נאק
חולה על מהירות, אוהב את השטח ואת הכלים שמביאים אותנו לשם. חמוש עם שתי בנות צעירות אנחנו יוצאים להרפתקאות וחוזרים עם תובנות