לתפוס אמריקה

בחורה עם מחשב נייד

בילדותי היו המון דברים שלא ניתן היה להשיג בארץ. החל ב"טובלרון" שהפך סמל לכל מי שנסע לחו"ל, דרך בשמים, נעלי התעמלות ממותגות ועד טלויזיות צבעוניות. ככל שעברו השנים הפערים הצטמצמו, עוד ועוד מותגים יובאו לארץ והרשימות שקיבל כל מי שנסע לחו"ל הלכו ופחתו. הגעתן של H&M ו FOREVER 21, נתנה את החותמת הסופית שאנחנו חלק מהעולם המערבי הרעב לעוד ועוד מהכל.

אז הנה כמה מותגים שעד לא מזמן נראו כמו חלום רחוק לנשות ישראל והיום הם ממש פה בקניון הקרוב למקום מגורינו. עכשיו כל מה שמפריד ביננו הוא המחיר. כי ביננו-

you can't always get what you want

ויקטוריה סיקרט-

אני מניחה שכמעט כל מי שהגיעה לארה"ב לא ויתרה על ביקור בחנות ההלבשה התחתונה ומוצרי הטיפוח של ויקטוריה סיקרט, בארץ אנחנו מכירים את החברה בעיקר בזכות הבאז הגדול סביב תצוגות האופנה הגרנדיוזיות והדוגמניות המכונות "המלאכיות של ויקטוריה סיקרט" (היידי קלום, מירנדה קר, קרלי קלוס, אדריאנה לימה ועוד).

ויקטוריה סיקרט מחזיקה למעלה מ- 1000 חנויות בארה"ב אבל רק  ב- 2011 החלו לפתוח חנויות מסביב לעולם. החנויות מחוץ לארה"ב נפתחות בקונספט ייחודי ושונה מהמוכר. חנויות הקונספט מתרכזות במוצרי טיפוח ואקססוריז ולא מחזיקות את הפריט הכי מזוהה עם ויקטוריה סיקרט- החזיות.  רוב חנויות הקונספט ממוקמות בשדות תעופה ובחללים קטנים ולכן ההתמקדות היא במוצרים שישמשו אותנו בשהיה שלנו בחוץ לארץ ולא דורשים מדידה- תיקי איפור ורחצה, מזוודות ותיקי עור במבחר גדלים, מוצרי טיפוח, קוסמטיקה ובישום, משקפי שמש וקולקציית תחתונים. באופן מפתיע חלק גדול מהמוצרים שנמכרים בחנויות הקונספט לא נמכרים בחנויות הרשת בארה"ב.

גם בישראל נפתחו 2 חנויות קונספט, שתיהן בנתב"ג. אז אמנם אתן צריכות להגיע לשדה התעופה או לצאת את הארץ כדי לגעת במוצרים של ויקטוריה סיקרט, אבל תוכלו לעשות זאת גם בדרך לטורקיה. ההמלצה החמה שלי- להתרכז במוצרי הטיפוח המצויינים. מדובר בסדרות של 4-5 מוצרים במגוון ריחות. רוב הסדרות כוללות בושם, קרם גוף, ספריי גוף לרענון, קרם ידיים וחמאת גוף. (בחלק קטן מהסדרות לא קיים בושם בריח תואם), ישנם ריחות קבועים החוזרים על עצמם מדי שנה ו-2-3 ריחות מתחלפים בהתאם לטרנדים הקיימים.

חנויות ויקטוריה סיקרט בישראל– דיוטי פרי נתב"ג (ללא מע"מ), מתחם הקניות "שחקים" נתב"ג (לא מצריך יציאה מהארץ).

טווחי המחירים של ויקטוריה סיקרט בנתב"ג:

בשמים:49.90$-109.90$, מוצרי טיפוח הגוף: 13.90$-35.90$, איפור: 5.90$-69.90$, תחתונים: 11.90$-17.90$ , אביזרי אופנה: 24.90$-299.90$

אתר ויקטוריה סיקרט

מייקל קורס-

אם אתן כמוני, צופות אדוקות של "פרוייקט מסלול" בהנחיית היידי קלום (שפרשה מתפקיד המלאכית של ויקטוריה סיקרט) ושל "משטרת האופנה" בהנחייתה חסרת הרסן של ג'ואן ריברס, בוודאי יצא לכן להכיר את מעצב העל מייקל קורס. קורס, מעצב אמריקאי ותיק שקנה אותי בעיצוביו המינימליסטים והמדוייקים. אם צריך להגדיר את סגנון הבגדים שהוא מעצב, כנראה זה יהיה "ספורטיבי קלאסי". לא ספורטיבי במובן של אדידס, אלא ספורטיבי במובן של משוחרר ונוח. כמובן שהמחירים פחות נוחים מהבגדים, אבל למה להתפס לקטנות שיפריעו לי לתפוס אמריקה.

למייקל קורס יש מותג ביניים הנקרא "מייקל- מייקל קורס" צבעוני וצעיר, לקראת קיץ 2013 קורס שם דגש על גזרות המזכירות את שנות ה70, והשראות ממקומות אקזוטיים בצבעים ובהדפסים. הכל הייתי לוקחת, וגם את הסטייליסט של הקטלוג והגוף של הדוגמניות.

את הבגדים של מייקל קורס ניתן להשיג בארץ ברשת פקטורי 54

ואם כבר מעצבי על, אם רוצים פריט אחד עם הלוגו ה"נכון" בארון, אני הייתי הולכת בראש ובראשונה על תיק. תיק טוב יכול לשמש אותנו במשך שנים, ויחסית למחיר של בגדי מעצבים שמשמשים אותנו לרוב פחות מתיקים, כשמשקיעים סכום מכובד בתיק זה נשמע יותר הגיוני (שקרים שסיפרתי לעצמי). היום כמעט ואין מעצב בינלאומי נחשב שלא ניתן להשיג פריטים שלו בחנויות היוקרה בארץ. בפקטורי 54 למשל לצידו של מייקל קורס תמצאו את מיסוני, ורסאצ'ה, ארמאני, ולנטינו, מארק ג'ייקובס ועוד. כולם מציעים בנוסף לקולקציות ביגוד גם אביזרים נלווים ובעיקר תיקים ונעליים.

לו אני הייתי בוחרת להשקיע אלפי שקלים בתיק או זוג נעליים של מעצב, הייתי בוחרת בדגמים הקלאסים ובצבעים שמרניים ע"מ להבטיח שיהיו שימושיים לאורך שנים. אבל בשביל העניין בחרתי להציג לכן כמה דגמים עדכניים וצבעוניים מתצוגת האקססוריז של פקטורי 54 לקיץ 2013-

1. מארק ביי מארק ג'ייקובס 1890 ש"ח 2. מארק ביי מארק ג'ייקובס 2290 ש"ח 3. מארק ביי מארק ג'ייקובס 3290 ש"ח 4. רד ולנטינו 2290 ש"ח 5. אימפוריו ארמאני 1290 ש"ח 6. מארק ביי מארק ג'ייקובס 1990 ש"ח 7. מייקל קורס 1790 ש"ח 8. מיסוני 3490 ש"ח

אמריקן וינטאג'

עוד מותג בינלאומי נחשק שנמכר בארץ הוא "אמריקן וינטאג" שערך השבוע תצוגה לקראת קיץ 2013.  יום לפני התצוגה חברה שלא הכירה את המותג שאלה אותי מה הסגנון של הבגדים, עניתי לה שהסגנון הוא "אני שאין לה בעיית תקציב".

למרות השם, חלקכן יופתעו לשמוע שאמריקן וינטאג' הוא מותג צרפתי והקשר לוינטאג' או לסגנון אמריקאי הוא מקרי. מדובר במותג צעיר שנוסד בשנת 2006 ובניגוד לשמות אחרים שלקח להם שנים להגיע לארץ, הפריטים של אמריקן וינטאג' יובאו לישראל ע"י קרן בנקר המוכשרת שזיהתה את הפוטנציאל כבר בעונתו הראשונה בצרפת. בסיסו הוא בפריטי בייסיק-קז'ואל מבדים סופר איכותיים ובמגוון צבעים רחב (42 צבעים שונים בכל קולקציה). מה שגרם לי להתאהב במותג הוא דווקא מבחר גדול של פריטים בגוונים בסיסיים ומונוכרומטים, הבדים הרכים, ומראה השכבות המפורסם שלהם.

את קולקציית קיץ 2013 מחלקים באמריקן וינטאג' לשלוש קבוצות עיקריות- הקז'ואל האהוב בפריטים שחוזרים מדי עונה, הנשית בהדפסים עדינים וגזרות נשיות ורומנטיות והרוקנרולית בסגנון מחוספס, צבעוניות עזה ושילובי בדים וטקסטורות.

בניגוד לעונות קודמות בהן הרוב המוחלט של הפריטים עוצבו מבדים חלקים, בקיץ הנוכחי ניתן דגש גדול לבדים מודפסים. הדפסי טבע (פרחים ועלים) פסים (ישרים ושבורים בשפע צבעים), עיגולים ועוד, כשהמטרה היא לשלב גם בין פריטים מודפסים לחלקים וגם, כנהוג לאחרונה, בין הדפסים שונים באותה הופעה (שילובי הדפסים-אם את לא בטוחה שאת יודעת לעשות אותם נכון, רצוי לא לקחת את הסיכון. באמריקן וינטאג' ללא ספק יודעים לעשות אותם נכון).

המחירים אינם עממיים, אבל מי שמעדיפה בארון שלה איכות על כמות, "אמריקן וינטאג'" הוא המקום הנכון לפריטי בייסיק על זמניים שישרתו אותך לאורך שנים (אם תקפידי על הוראות הכביסה הנכונות).

טווח מידות– נשים XS-L, גברים S-XL, טווח מחירים– גופיות וחולצות 159-690, מכנסיים 300-690, שמלות 314-770, ג'קטים 260-2200, אקססוריז80-312, להשיג במתחם התחנה- ת"א, קניון רמת אביב, קניון עיר ימים-נתניה, "בנקר" דיזנגוף 210 ת"א.

אתר אמריקן וינטאג'

הקונה נחמה בפייסבוק