יום אחד זה יקרה בלי שנרגיש, משהו ישתנה משהו ירגע בנו, משהו יגע בנו, ולא יהיה ממה לחשוש…" (ריטה). טוב, אז כמעט מדויק, לא יכולה להגיד שלא חששתי או חוששת, אבל כן, יום אחד זה קרה, הגיעה הנקודה הזאת שהרגשתי שאי אפשר כבר להתעלם מזה. אני חושבת שנקודת המפנה הייתה באמצע קורס סטודיו כשלמדתי בסטודיו גברא-בית ספר לצילום. אי שם באמצע פרק האופנה, כבר לא ניתן היה להחזיר את הגלגל אחורה. המשימה הייתה להרים הפקה אדיטוריאלית שלמה בנושא קיץ בעצמנו ולנצח על צוות שלם- דוגמנים, מאפרת, שיער, סטייליסטית, כשההפקות הטובות ביותר יתפרסמו במגזין האופנה fashion israel. החלטתי לקחת את הפרויקט הזה בשתי ידיים, להתמסר לו לגמרי, לאתגר את עצמי וממש להפוך את הדימיון למציאות ולהצליח להחיות את הסיפור שהיה לי בראש באמצעות התמונות. לשמחתי הרבה ההפקה זכתה להתפרסם אבל מעבר להתרגשות בכך שמכירים בעבודה שלי, שכל כך התאמצתי עבורה, הרגשתי שההפקה הזאת לימדה אותי המון, מיקדה אותי, אפשרה לי לפרוץ גבולות ולתחושת מסוגלות. צילום: איילה ברק העליון
להפקת האופנה שהתפרסמה ב- fashion israel.
אני זוכרת במדויק איך בתחילת הקורס עשו סבב ושאלו אותנו מה השאיפה שלנו בצילום, ואני עוד לא הייתי שם לגמרי. עוד עבדתי כעורכת דין, רגל פה רגל שם, מנסה להבין אם בכלל זה הכיוון שלי, אם זה אמיתי או רק שלב חולף והתשובה שלי הייתה "שאצליח להתפרנס מזה". תשובה כל כך רציונאלית ושטחית שמנסה בכוח להתעלם מכל הרעש והספקות שהשתוללו לי בפנים. רק בסוף הקורס עם ההבנה שהצילום פה כדי להישאר הבנתי שהתשובה שלי הרבה יותר מורכבת מזה. שהיכולת להתפרנס היא בעצם התוצר הסופי של כל מה שאני מייחלת להשיג- הכרה, הצלחה, הרצון שיאהבו ויתחברו.
בניגוד לכל הספקות מה שהיה לי ברור מההתחלה היה שאני מצלמת אנשים. למרות שאף פעם לא תפסתי את עצמי יותר מידי כ"אדם של אנשים" כשאני מצלמת אני מרגישה שקל לי להתחבר בקלות יותר לכולם. כולם מרגשים, אמיתיים, יפים, חשופים והמטרה שלי זה להראות להם את זה. לתעד אותם ברגעים האלה האמיתיים והאותנטיים שהם אפילו לא מודעים לקיומם. לצחוק הקטן, לחיוך ולנגיעה, לספר את הסיפור שלהם דרך המצלמה והעיניים שלי. אני חושבת שבגלל זה אני הכי אוהבת לצלם ילדים. אמנם הכי קשה לביים אותם ואי אפשר לדעת באיזה מצב רוח אקבל אותם אבל החיבור איתם הכי קל, הם לא זקוקים להרבה כדי שיצא קסם. מספיק עלה, שבלול, ענף או מקום פתוח שהם יכולים להשתולל בו כדי שיצאו תמונות מרגשות שלהם. וכשההורים שלהם מביטים בהם הם מפסיקים להיות נבוכים ומודעים לעצמם והיופי שלהם מקרין מיד החוצה.
האלמנט הנוסף, ואולי המשמעותי ביותר שיוצר מבחינתי את התמונה המושלמת הוא האור! מאז שהתחלתי לצלם התחלתי לחפש אותו, לחקור אותו, לרדוף אחריו, להבין אותו ולא להתפשר עליו. הוא הגורם הדומיננטי בהפיכת תמונה מנחמדה לנפלאה. הוא מחדד רגש ומספר חוויה. לכל שעה יש את האור שלה, לכל יום יש את האור השונה שלו ובכל מקום האור נופל בצורה אחרת והגדולה היא לתפוס את הרגע הנכון שהאור נופל בדיוק בזווית הנכונה והופך את כל התמונה לקסומה ויוצאת דופן. צילום: איילה ברק העליון
כל האלמנטים האלה ליצירת התמונה האולטימטיבית, מבחינתי, משמעותיים בכל צילום אנשים אם זה צילום משפחה, ילדים, היריון, תדמית, לידה או אופנה. הבנת המצולם, הצרכים שלו, המסר שלו, יצירת אמון, ומתן חוויה יחודית ונזכרת. צילום: איילה ברק העליון
אז לבינתיים, עד הפעם הבאה, מוזמנים להכיר אותי קצת יותר מקרוב באמצעות דף הפייסבוק והאינסטגרם
צילום: איילה ברק העליון