להנות מן האביב בפעם השניה

איך לעבור בשלום את השינוי שמתחולל בגופנו בגיל 50? איך למנוע את התופעות של הפסקת המחזור, כך שלא יפגעו באיכות חיינו ויוציאו אותנו מאיזון? יד מקצועית מכוונת ונכונות לעשות שינוי בתזונה ובאורח החיים יאפשרו לך לזרום עם השינוי ולהשאר צעירה.

הרבה נשים נכנסות לגיל חמישים מתוך משבר, כי אינן יודעות כיצד לנהל את הגוף שלהן.

הגוף שלנו משתנה בגיל 50 – אלו הן העובדות. החוכמה היא איך אנו מגיבות לשינוי – בשמחה ובזרימה או בחרדה ובהתנגדות?

אנו יכולות להשתנות יחד איתו וכך להישאר צעירות עוד הרבה שנים. השינוי הזה מצריך להשקיע בעצמנו קצת יותר: טיפולים טבעיים, תזונה נכונה, תמיכה נפשית ופעילות גופנית.

בעזרת אבחון אירידולוגי תוכלי לקבל כלים איך לטפל בעצמך בדרך הטובה ביותר לך.

בעבודתי בקליניקה עם אלפי נשים ראיתי שניתן להצעיר את הגיל המטבולי – להיות בת חמישים ולהיראות ולהרגיש צעירה. עם יד מכוונת מקצועית וקצת משמעת עצמית, זה אפשרי.

iStock_000012634841XSmall - woman balance

 

העניין הנפשי

הפחד מהזקנה טבוע בנו. עם זאת, העולם היום השתנה ויש לנו הרבה יותר שנים פעילות וטובות.

דווקא באמצע החיים פחות איכפת לנו כבר משטויות כמו מה יחשבו עלינו, יש לנו יותר ביטחון עצמי, אנחנו כבר לא חייבות להוכיח את עצמנו כמו קודם, לא מחפשות לרצות ויותר מודעות לדברים החשובים באמת.

התקופה הזו מכונה על ידי הסינים "האביב השני".

 

לחצות את גיל המעבר בשלום

גיל המעבר, מאופיין בעיקר בהפסקת המחזור, כרוך במגוון תופעות פיזיות המועצמות מהמצב הנפשי, כמו הזעות, עייפות, דכאון, יובש בנרתיק, דלקות בדרכי השתן, יובש בעור ושינויים בגוף ובשיער. ניתן להתגבר על מצבים אלו באמצעים טבעיים ובאמצעות שינויי אורח חיים:

השגת איזון הורמונלי היא חיונית אולם אני מאד לא ממליצה על הורמונים סינטטיים, אשר מגבירים את הסיכון לסרטן השד, לחץ דם גבוה ועוד.

בטבע קיימים פיטואסטרוגנים, שהם מולקולות הדומות לאסטרוגן להורמון המין הנשי ולכן נקשרים לקולטני האסטרוגן שמקלים על תופעות גיל המעבר. הם מאטים את ההזדקנות ומגנים מפני סרטן השד. בטבע יש פיטואסטרוגנים בצמחי מרפא, בסויה, פשתן ודגנים נוספים.

חשוב שהפיטואסטרוגינים יגיעו בתוך הצמח השלם ולא במצב מבודד. במחקר שנעשה על עכברים, חלקם קיבלו מזון שלם שמכיל פיטואסטרוגנים וחלקם רק את פיטואסטרוגן מבודד מהמזון. העכברים שאכלו מזון שמכיל פיטואסטרוגנים היו מוגנים מפני סרטן השד ואלו שקיבלו פיטואסטרוגן שבודד מהמזון לקו בסרטן השד. לכן חשוב לא לקנות תוספי מזון שהפיטואסטרוגן בודד בו מהצמח.

ניתן לקנות אצלי את התוסף IridoFemine המיוצר מצמחים עשירים בפיטואסטרוגנים, שמאזנים מבחינה הורמונלית. פיתחתי את התוסף על בסיס ידע שצברתי באבחונים וייעוץ לאלפי נשים בגיל המעבר.

השימוש בפיטואסטרוגנים שמכיל התוסף IridoFemine מסייע גם לטיפול ביובש בעור ובנרתיק, מונע בריחת סידן, מונע נשירת שיער ומגן מפני סרטן.

דבר ידוע הוא שבארצות המזרח תופעות גיל המעבר מינוריות הרבה יותר מאשר במערב. שם התזונה מבוססת על מזונות מן הצומח, שעשירים בפיטואסטרוגנים (סויה), כך שהתזונה חשובה מאד (ראי פירוט כאן למטה).

Edamame_-_boild_green_soybeans

בתקופה זו מוגבר הסיכון לבריחת עצם, מחלות לב והשמנה. מלבד הקפדה על תזונה מתאימה, חשוב לצרוך גם ויטמין D למניעת בריחת הסידן ולספיגה טובה יותר. אם יש כבר אוסטאופורוזיס, מומלץ ליטול צמחים פיטואסטרוגנים, שכאמור מצויים בתוסף IridoFemine. לחצי לצפייה בסרטון אודות המוצר.

לשמירה על הלב אני ממליצה על התוסף IridoBalance, בשילוב אומגה 3.

במצב של עלייה במשקל, אני מרכיבה תפריט דיאטה מיוחד הכולל ניקוי הגוף מרעלים, בעזרת התוסף IridoClear. ניקוי הרעלים מזרז את ההרזיה ומקל על התהליך. הירידה במשקל חשובה במצבים של לחץ דם גבוה, היא מקלה על כאבי ברכיים ומורידה סיכון ללקות בהתקף לב.

פעילות גופנית מסייעת מאד באספקטים רבים – שמירה על המשקל, חיטוב הגוף והשארתו קל תנועה וכן הגנה מפני בריחת סידן, בעיות לב ונדודי שינה. כמו כן, ההורמונים שמשתחררים בעקבות פעילות גופנית מעלים את מצב הרוח.

 

תזונה מתאימה

עכשיו אנחנו צריכות לעבוד קשה יותר על מנת לשמור על המערכת חזקה ולשם כך עלינו לאכול מזון הרבה יותר נקי ובריא.

המלצתי באופן כללי היא לצרוך מזון מלא, לא מעובד ולצרף לתזונה מזונות עשירים בשני מרכיבים חשובים:

  1. סויה (טופו, מיסו סויה, אדממה וכו') שמכילה כאמור פיטואסטרוגנים
  2. זרעי פשתן שמכילה אומגה 3 (לא מתאים לבעלות היסטוריה משפחתית של סרטן שד)

 

כדאי להרבות בירקות ולצרוך גם פירות על בסיס קבוע, כיוון שהם נוגדי חימצון ועוזרים לעיכול. עם הפירות לא להגזים, כי הם מכילים הרבה סוכר.
חשוב לעבור לדגנים מלאים ולוותר על פחמימות פשוטות.
לצרוך שעועית שחורה ומגוון רחב של סוגי שעועית וקטניות שונות – אלו מכילים חלבון וסיבים תזונתיים ושומרים אותנו שבעות לאורך זמן.
להוסיף לתפריט שומשום, טחינה וסרדינים בגלל הסידן, אצות ים, שעורה, אגוזי מלך בפרט ואגוזים בכלל.

iStock_000021505313XSmall - flax seeds

מה לא כדאי שיהיה בתפריט שלך?

  • צריך להוציא את הג'אנק פוד מהתפריט, קודם כל.
  • כדי להפחית עד כדי המנעות ממזונות מהחי ובעיקר בשר אדום. העדיפו לאכול כ-3 פעמים בשבוע דגים שעשירים באומגה 3: סלמון, סול, הליבוט, טונה טרייה ומקרל.
  • חריף, מלוח ואלכוהול מחממים ומיבשים את הגוף ולכן אינם מומלצים. גם קפה ותה מחממים ומיבשים ובנוסף מעכבים את ספיגת הסידן וויטמין B12. יש לשים לב להגביל את הכמויות שלהם.

 

שלך באהבה,

רומי חוכמה

רומי חוכמה
רומי חוכמה הינה אירידולוגית, נטורופתית ומאמנת לאורח חיים בריא. מייסדת שיטת טיפול על שמה המשלבת בין אבחון אירידולוגי וטיפול נטורופתי טבעי, הכולל תזונה והתאמה אישית של תמציות צמחי מרפא.רומי בוגרת 6 שנות לימוד אירידולוגיה (אבחון דרך קשתית העין), נטורופתיה וצמחי מרפא. עוסקת בתחום מאז שנת 2000.במסגרת השיטה הייחודית אותה פיתחה מאבחנת ומטפלת רומי בבעיות בריאותיות שונות - החל מבעיות מטבוליות ועד מחלות אוטואימוניות. דרך הקשתית היא מאבחנת את מצב הגוף והנפש והשפעתם זה על זה, והטיפול נעשה באמצעות התאמה אינדיבידואלית של צמחי מרפא ותזונה, תוך התחשבות באבחון האירידיולוגי, בתרופות שהוא לוקח ובבדיקות דם. תפקיד צמחי המרפא הוא להעצים את כוח הריפוי של הגוף והנפש ולזרז את תהליך הניקוי, הריפוי ושיקום הגוף. התאמה של הצמחים הרלוונטיים, מגדילה את סיכויי ההחלמה ומקטינה למינימום את הסיכון לתופעות לוואי.בנוסף מנהלת רומי סדנאות שונות בשיטה זו, ביניהן: סדנאות הרזיה וניקוי רעלים, הכנת הגוף להריון, בישול בריא, בישול טבעוני, בישול דל סוכר, בישול בעל אינדקס גליקמי נמוך, בישול דל חומציות ובישול דל גלוטן. כמו כן, מרצה ומלמדת אירידולוגיה במכללות שונות, ומעבירה כנסים והרצאות בנושא.למקצוע הגיעה רומי כאשר קרובת משפחתה, מדרגה ראשונה חלתה בסרטן השחלות והרופאים נתנו לה כשנה לחיות. באחד הביקורים שלה בבית חולים שמעה את הרופא ממליץ לקרובת משפחתה לאכול שוקולדים ובשר בקר. "ברגע ששמעתי את זה חשכו עיני והבנתי שאני צריכה להציל את קרובת המשפחה שלי", היא מספרת. "כבר ידעתי שסוכר מזין את הסרטן ובשר מכיל כל כך הרבה רעלים שהגוף שלה לא יוכל להתמודד איתם. לקחתי את המושכות לידיים ועברתי איתה תהליך ריפוי טבעי בשיטת אן ויגמור וכמובן טיפול רגשי. היא יצאה מהמחלה ובריאה כבר מאז 1996".מהי אירידולוגיה? אירידולוגיה היא שיטת אבחון דרך קשתית העין, הקיימת אלפי שנים וידועה עוד מתקופת האיסיים. לכל אדם מבנה גנטי משלו ובעיות הייחודיות לו, והעיניים הן למעשה הפתח החיצוני של המוח המשמשות כמפה קטנה של הגוף שלנו, בה משתקפים כל אברי הגוף. כל שינוי בריאותי או נפשי נותן את אותותיו בעין, עוד לפני התוצאה בבדיקת הדם. הצבע ומרקם של קשתית העין מייצג את התכונות התורשתיות: החולשות הנרכשות והמולדות, השינויים ההורמונליים, מידת העומס הרעלי בגוף (המקומי והכללי), אלרגיות ועוד ומשקף את אורח החיים, בעיקר דרך התזונה. האירידולוגיה מפנה אותנו לעידן החדש בהתאמת תזונה – תזונה גנטית, התאמת טיפול תזונתי אישי שבו ניתן לנתח את השפעת המזון, בהתאם לגנום המבדיל אדם אחד ממשנהו. דרך האבחון ניתן לראות איזה סוג מזון אינו מתעכל טוב ומה גורם לאלרגיה ולכאבי ראש.רומי חוכמה, רעננה טל': 09-7745305, 052-8781537 מייל: rhochma@gmail.com אתר: www.hochma.co.il