אני לרוב משתדלת לכתוב ולהמליץ על פריטים "בני השגה", כאלו שאני ושכמותי יכולות להרשות לעצמנו לרכוש. הדגש של הבלוג בלידתו היה על אופנה שימושית במחירים נגישים.
עם התקדמות הבלוג הבנתי שאם אתרכז רק במה שאני יכולה לקנות, יהיה לי מעט מאוד על מה לכתוב, ומצאתי עצמי משתפת גם בפריטים שהייתי קונה לו הייתי יכולה ובהשראות שאפשר לקבל ממעצבים ומותגים שונים.
הרבה מזה קרה בזכות הדס. את הדס שואף כתבת אופנה ב XNET, הכרתי מקרוב לפני כשנה. אמנם הבנים הבכורים שלנו חולקים כיתה זו השנה הרביעית, אבל כיוון ששתינו לא חיות חברתיות ולא חובבות ארועים כיתתיים, לקח לנו כשנתיים לגלות זו את זו ואת אהבתנו המשותפת. הדס היא זו שהזמינה אותי להצטרף אליה לתצוגת האופנה הראשונה שסיקרתי במסגרת הבלוג, והיא זו שפתחה לי דלתות למשרדי יחסי ציבור והשקות. מעבר לעניין המקצועי היא חברה נפלאה ונדיבה ופרטנרית מצויינת לקפה של בוקר בשכונה.
השבוע פגשתי את הדס בחצר ביה"ס וניסינו לקבוע מועד לקפה, תוך כדי היא הזכירה שלמחרת היא הולכת להשקת קולקציית הקפסולה של J W ANDERSON לטופ-שופ והציעה לי להצטרף. למרות שקולקציות קפסולה הן לא כוס התה שלי, הסכמתי בשמחה, ראשית כי לא יצא לי לבלות עם הדס לאחרונה ושנית, כי לא יצא לי לכתוב לאחרונה. הדיו שלי יבשה ושמחתי על ההזדמנות לעניין במשהו חדש.
אם אתן שואלות את עצמכן מיהו אנדרסון, הרגישו בנוח, גם אני שאלתי את עצמי. למדתי שאנדרסון הוא מעצב צעיר בן פחות משלושים, שהספיק בחייו הקצרים להתנסות בתחום המשחק, ומצא עצמו מתאהב דווקא בתלבושות. מיד נרשם ללימודי עיצוב בגדי גברים בלונדון, סיים את התואר בגיל 21, והשיק את מותג הגברים שלו כבר ב 2008. בתחילת 2012 התפנה ליצור גם קולקציית נשים שזכתה להצלחה גדולה.
קולקציית הקפסולה שעיצב עבור טופ-שופ כוללת פריטים ספורים, מתרכזת במשחק שבין מראה נשי ומראה גברי, ומצטיינת בהדפסים מרהיבים. באופן אישי ומפתיע עבורי, הייתי שמחה לאסוף לארוני כמעט את כל הפריטים מהקולקצייה. הגזרות מושלמות, הבדים נהדרים, ושילובי ההדפסים גרמו לי לרצות להוריד ממני את השמרנות האופנתית המאפיינת אותי ולפרוץ גבולות. בפועל זה כנראה לא יקרה.
ההדפסים מבית אנדרסון-
מה שמנע ממני לקנות הם כמובן המחירים שנעים בין 300 ל 1200 ש"ח, עם נטיה ברורה לחלק העליון של הסקאלה.
מצד שני, המחירים של הקולקצייה "הרגילה" של טופ שופ נראו לי במגמת ירידה, טופ שופ לא נחשבת לחנות עממית, וממוקמת בטווח מחירים גבוה מזה של זארה ומנגו. אני זכיתי להכיר את החנות בלונדון בהיותי בת 13, שנים רבות לפני שעשתה עלייה. כבר אז התאהבתי. הבגדים של טופ שופ הם בסיסיים עם טוויסט. גזרות מושקעות ודגש על טוטאל לוק שמוצג לראווה בהפקות אופנה מרהיבות, לצד שמלות ערב ועיטורי פאייטים. גם האקססוריז והנעליים בטופ שופ מקבלים טוויסט עיצובי, עם תרגום מעט שונה מהרגיל לטרנדים קיימים.
גם טופ שופ, כמו רבות מחברותיה, פונה בעיקר לנשים עד מידה 42. חלק מהפריטים ניתן למצוא גם במידה 44, אבל זו בהחלט לא אוכלסיית היעד שלהם.
אני מיד נמשכתי לדגמים הבוגרים ולצבעים המונוכרומטים, רצ"ב כמה דוגמאות לפריטים שהייתי שמחה לשלב במלתחת החורף שלי-
ועדיין לא התבגרתי מספיק בשביל לא לרצות להתלבש ככה בדיוק-
בקולקציית סתיו חורף 2012, אני אהבתי במיוחד את הסריגים ואת פריטי הג'ינס. וזו הזדמנות מצויינת להמליץ על הג'ינס המצויין שלהם מדגם JAIME, מדובר בג'ינס איכותי בגזרת סקיני גבוהה שאוספת היטב את כל מה שדורש איסוף. את אותו הדגם ניתן למצוא במבחר גדול של צבעים בהירים וכהים. המחיר 399 ש"ח. (המידות- 32-44).
חוץ מהקולקציה המצומצמת של אנדרסון, וקולקציית סתיו- חורף שכבר נמצאת בחנויות, אם מזדמן לכן לעבור באחד מהסניפים עדיין תזכו למצוא שפע פריטי קיץ בהנחות של 50%. וכשמדובר על פריטי קיץ ברשת אירופאית לא מן הנמנע למצוא בינהם גם פריטים סתויים למדי שמתאימים בדיוק לעכשיו. שווה בדיקה.
לרשימת הסניפים- טופשופ ישראל בפייסבוק
והארה– בכתיבת הפוסט השתמשתי במשפט הפתיחה במושג "ברי השגה". חלפו דקות מרגע פרסום הפוסט וקיבלתי הודעה אישית מדידי יזרעאלי כי לא קיים מושג כזה בעברית וכי הביטוי הנכון הוא "בני השגה". בעניני עברית אני לחלוטין סומכת על דידי. בכל זאת ניגשתי לבדוק באתר האקדמיה ללשון וכצפוי דידי צדקה. אני תמיד שמחה ללמוד דברים חדשים ומודה לדידי על התיקון. מעתה אמרו- בר השגה ביחיד זכר, בת השגה לנקבה ובני השגה לרבים זכר.