כיצד Netflix משנה את ענף הטלוויזיה

בחורה עם מחשב נייד

נטפליקס היא כיום החברה הדומיננטית בתעשיית המדיה הצעירה יחסית לפי דרישה. על ידי אספקת תוכן לפי דרישה, יצירת תוכניות מקוריות משכנעות, שימוש בנתוני משתמשים בכדי לשרת טוב יותר את הלקוחות ולאפשר ללקוחות לצרוך תוכן באופן שהם מעדיפים, נטפליקס היא תופעה שמאלץ את חברות הכבלים לשנות את אופן הפעילות שלהן . בטווח הרחוק, ניתן לראות בהצלחה של נטפליקס כצעד הראשון בפירוק הכבלים.

ריסוק התחרות

נטפליקס היא למעשה מחסן של תוכן, כולל סרטים, סרטים תיעודיים, סדרות טלוויזיה (גם קיימות וגם משלה). תמורת תשלום חודשי קבוע, המנויים יכולים לצרוך כל תוכנית בכל עת מכל פלטפורמה שהם מעדיפים.

זה רחוק מההתחלה הצנועה של החברה. נטפליקס התחילה בשנת 1997 כשירות אתרים, ומאפשרת לאנשים לשכור תקליטורי DVD באופן מקוון ולהעביר אותם דרך הדואר. אמנם היא התמודדה במידה מסוימת עם הטלוויזיה על זמן הבידור של אנשים, אך היא התחרה באופן ישיר יותר עם חנויות השכרות וידיאו.

בשנת 2007 יצאה נטפליקס עם שירותי סטרימינג. לקוחות יכולים לצפות בתוכנית טלוויזיה או בסרט על מחשב, מסך טלוויזיה, טאבלט, טלפון או מכשיר משחק. הצעת תכנות לפי דרישה הפכה אותה לעדיפה על חנויות פיזיות וטלוויזיה במובנים רבים, שכן הצרכנים הצליחו לצפות במה שהם רוצים, מתי שהם רוצים ואיך שהם רוצים – מבלי להיות מוגבלים למסגרת זמן מסוימת או אפילו להחזיר את ה DVD.

חידוש זה עזר לסיים את עסק השכרת הווידיאו והפך אותו לחשוב יותר עבור חברות הכבלים ורשתות הטלוויזיה להתחיל להציע תוכן לפי דרישה משל עצמם.

בערך באותה תקופה, נטפליקס גם החלה להעלות עונות שלמות של סדרות טלוויזיה בבת אחת, מה שבעצם יצר את האווירה הצפופה, בניגוד לדגם התכנות של שידור וטלוויזיה בכבלים פעם בשבוע. רשתות טלוויזיה רבות עושות כעת ניסויים במודל זה, גם אם פירושו להקריב הכנסות ממודעות. שיטות הייצור של נטפליקס אילצו את רשתות הטלוויזיה להיות אגרסיביות יותר בגיוס ושמירת הכישרון באמצעות תשלום נדיב יותר והצעת חופש יצירתי יותר.

חידוש נוסף של Netflix היה לצרוך בנתוני משתמשים באופן אגרסיבי. נתונים אלו חיפשו בתחילה לשרת לקוחות ולעזור להם למצוא תוכן שיפנה אליהם. עם זאת, נטפליקס משתמשת גם בנתונים אלה כדי לקבוע איזה סוג תוכן מקורי צריכה החברה ליצור, ואילו סוגים וכישרונות עליה להמשיך. זה הוביל לכך שנטפליקס קיבלה אחוזי הצלחה גבוהים יותר.

נטפליקס גם אילצה את תעשיית הטלוויזיה לשנות את דרכיה בכך שהיא נותנת ללקוחות את הגמישות לצרוך תוכן בצורה המדויקת שהם רוצים על פי צרכיהם.

בשורה התחתונה

רק לפני מספר שנים ניתן היה לצרוך את רוב תכנות הטלוויזיה רק ​​בטלוויזיה. זה השתנה ברובו בגלל נטפליקס, שההצלחה שלה נחשבה לאיום קיומי עבור תעשיית הטלוויזיה המעוברת. צרכנים רבים כבר חתכו את הכבל מהכבלים הקיימים, שכן עלות מנוי נטפליקס היא כ 20% מעלות מרבית חבילות הכבלים.

נטפליקס במתנה למצטרפים לחבילת טריפל.  היכנסו לפרטים>>>