כיצד להקים ולנהל מועדון לקוחות

בחורה עם מחשב נייד

לכל עסק הנותן שירות לאנשים חשוב שיהיה מועדון לקוחות

במידה והנכם בעלי עסק אשר נותן שירות ללקוחות, מועדון לקוחות שלכם הינו אחד מהכלים החשובים ביותר ברשותכם. בעזרת מועדון לקוחות, ניתן לשמור על קשר ישיר עם הלקוחות, לשפר את השירות וההכנסות וכן לייעל את הפרסום, אולם יש לדעת כיצד להקים וכיצד להשתמש במועדון שכזה.

כיצד מקימים מועדון לקוחות יעיל?

  • הגדרת ואפיון המועדון: בתחילה צריך לקבוע איזה סוג מועדון נרצה להקים ובכדי לעשות זאת יש לחשוב מה יש לכלל הלקוחות במשותף, בכדי שכל פנייה במסגרת מועדון הלקוחות תרגיש אישית לכל אחד מהם. בנוסף, אפיון טוב של מועדון לקוחות הופך אותו ליותר אטרקטיבי, לדוגמא- מועדון לקוחות של עסק הקשור בספרים, ישמחו כנראה לקבל הזמנות לירידי ספרים או מפגשים עם סופרים מפורסמים וכדומה. כמו כן, זהו השלב בו יש לקבוע האם מועדון הלקוחות חינמי או שהצטרפות אליו כרוכה בתשלום. המלצת המומחים הינה להתחיל בצורה חינמית, ובמידת הצורך לגבות מחיר סמלי בהמשך.
  • איסוף לקוחות: שלב טריוויאלי וחשוב, שבזמן ביצועו יש לאסוף מידע חשוב על הלקוחות כגון שמות, מין, גיל, מקום מגורים, מייל וכדומה. מומלץ לאסוף נתונים על ימי הולדת וימי נישואים, כך שתוכלו להתייחס אליהם כשיגיעו.
  • מערכת ניהול מועדון לקוחות: לאחר איסוף הנתונים, יש להכניסם למערכת ניהול אשר תוכל למיין אותם, לעקוב אחר רכישות, מיקום הרכישה, סכומים ועוד. בעזרת מערכת כזאת ניתן להכיר את הלקוחות ולהסיק מסקנות לגבי הרגלי צריכה, תדירות קנייה ועוד.

הקמת מועדון לקוחות הינה הדרך הטובה ביותר להפעלת הלקוחות

לאחר הקמת מועדון הלקוחות שלכם, ולאחר שאספתם וניתחתם מספיק מידע על הלקוחות, ניתן יהיה ליצור עמם את הקשר המועיל ביותר. כעת ביכולתכם לגלות נקודות תורפה בעסק, לשלוח דברי פרסום מותאמים לקהלי יעד ספציפיים ואף להתייחס לכל לקוח ביום ההולדת, ובכך ליצור קשר אישי, אמין וחזק בינכם ובין הלקוח. בעזרת מועדון לקוחות תוכלו לשפר את ההכנסות, את השירות ואת תדמית החברה, וכן ליצור מעין קשר אישי בין הלקוח לבין המותג, ובכך לבצע שימור לקוחות בצורה הטובה ביותר, ולהפיק את המיטב מהעסק ומהלקוחות.