כיצד לגייס משקיעים מתוך המגזר העסקי לצורך תרומה לעמותות?

לגייס משקיעים

לגייס משקיעים באמצעות פילנתרופים בעלי חברות עסקיות

כל מי שמתעסק בתחום של גיוס כספית לצורך תרומה לעמותה כלשהי, יודע היטב שהמצב הופך להיות קשה יותר ומורכב יותר. אחת הבעיות המרכזיות של עמותות רבות היא העובדה גופי ממשלה וגופים ציבוריים שבעבר היו מעניקים תמיכה וסיוע כלכלי רב, הולכים ומצמצמים את תמיכתם. מצד שני מספר הפילנתרופים, בעולם בכלל ובישראל בפרט עולה בהדרגה, מה שפותח פתח ופוטנציאל רחב יותר משהיה בעבר בכיוון זה. יחד עם זאת צריך לזכור שעדיין גיוס כספים מפלח זה, אינו כה פשוט וצריך להכיר אותו היטב וכיצד לצלוח את תהליך הגיוס.

בעלי עסקים מצליחים ובעלי חברות רוצים לתרום ולעשות צדק חברתי

כאמור, מספרם של בעלי חברות ואנשי עסקים מצליחים שמעוניינים לקחת חלק בתרומה חברתית עבור קידום מטרות שהם מאמינים בהם וקרובים לליבם, הולך וגדל. אנו עדים לעליה לא רק ברמה של תרומה כספית, אלא גם בשילוב עובדי החברה בתחום והגברת המודעות לנושא. חברות שיש להם רווחים גדולים, מוציאים את העובדים שלהם לימי סיוע והתנדבות. במקרים אחרים, בעלי חברה מעניקים כרטיסי השתתפות באירועי צדקה עם הופעות חיות והפעלות שכל כרטיס וכל ההכנסות מהאירוע נועדו לתרומה. המסקנה ברורה – הרצון לתרום קיים, עכשיו השאלה הגדולה היא, איך מנתבים את זה עבור העמותה שלה אנו מעניינים לסייע.

כיצד עושים זאת נכון?

חשוב לזכור שהפלח הזה שמכונה בשם "פילנתרופיה עסקית", בעל מאפיינים שונים מגופים כמו תורמים פרטיים ובטח ובטח מגורמים ממשלתיים / גופים ציבוריים אחרים. גיוס משקיעים מעולם העסקים צריך להיות ממוקד ושיטתי בכדי שיצלח כראוי. להלן מספר נקודות שכדאי לקחת בחשבון כאשר נגשים לגיוס תרומה מסוג זה.

פניה לא ישירה מגוף רשמי

במגזר העסקי מאוד מקובל להתקשר עם גורמים ע"י גורמי צד שלישי – כלומר אנשים שמחברים בין אנשים באמצעות היכרות של גורם אחר משותף. גורם שיש לו היכרות עם בעל העסק – יצליח בקלות יתרה לשקול לחיוב הצעה של תרומה, מאשר מגורם זר. קשרים זה שם המשחק!

"החזר השקעה" גם בדבר תרומה

הנרטיב של אנשי עסקים היא רווחיות – "ככה הראש שלהם פועל". המושג ROI הוא מנחה אותם ומוטבע אצלם עמוק בדי.אנ.איי. לכן, אם תצליחו לשכנע אותם, כיצד התרומה שלהם הולכת לחולל מהפכה של ממש בתחום שבו העמותה שלכם עוסקת, הסיכויים שלכם לגיוס כספים יגדל לאין שיעור. כמובן שפרסום התרומה / חסות והכרה של הגוף העסקי בדבר התרומה יכולה גם היא להועיל במקרים רבים של "תרומה עסקית".

פניה קצרה, עניינית וקולעת

"ברומא התנהג כרומאי" – כך גם עם תורמים מהמגזר העסקי. אנשי עסקים, בעיקר בעלים ו"קודקודים" במעלה הפרמידה העסקית תמיד (אבל תמיד) עסוקים, ממהרים ואין להם הרבה זמן. היו עניינים, הציגו בצורה תמציתית וברורה את מטרת גיוס הכספים, כיצד התרומה תנוצל, מדוע פניתם דווקא אליהם, ורצוי מאוד שגם תוכלו להציג להם את השינוי שהתבצע לאחר תרומתם. חשבו על עצמכם כיזמים שהולכים לגייס כסף עבור "הסטרט-אפ" (מיזם) שלכם. נאום מעלית וכל הקלישאות שאתם מכירים בתחום מאוד יסיעו לכם בגישה ובצורת הפניה הנכונה.

שיהיה בהצלחה לעמותה שלכם ובגיוס הקרוב!