האנשים המאירים
ישנם שלושה סוגי אנשים, כמו כל דבר בצה״ל שמתחלק לשלושה חלקים:
האנשים האדישים, האנשים שנקרא להם ״המאירים״ והאנשים ״המוארים״.
לגבי האדישים, אין מה להרחיב, נאדה,זירו.
האנשים ה״מאירים״ הם האנשים שכשאתה נמצא בחברתם אתה נטען באנרגיות. מדברים קטנים, חיוך, מילה טובה, פירגון, אמפתיה.
האנשים ה״מאירים״ לא ״שואבים״ ממך, להיפך. הכול זורם, כל אינטראקציה איתם מטעינה אותך באנרגיות חדשות. ההיפך מהאנשים ״המוארים״ שמוצצים ממך כל בדל אנרגיה אפשרי. בטוח שנתקלתם בזה.
כמו סוללה, מקור ״האור״ שלהם ״נטען״ בעיקר ממאמץ וטירחה של אחרים.
אני מעדיף את חברת האנשים ה ״מאירים״. ואתם ?
יש לי אמפתיה
בניגוד לכל טיעוני ה"מומחים אנתרופולוגים" למיניהם של "דור המסכים" ו״דור ה וואי ווואי וואי, מחקר שפורסם לאחרונה בכתב העת Social Psychiatry and Psychiatric Epidemiology קובע חד משמעית שילדים צעירים שמשחקים משחקים דיגיטליים הם אמפתיים לזולת (2016). נמצא, שילדים צעירים שמשחקים במשחקים דיגיטליים, הם בעלי כישורים חברתיים וקוגניטיביים טובים יותר מאשר ילדים שמשחקים פחות זמן, בממוצע בשבוע. המחקר נערך בקרב למעלה משלושת אלפים ילדים בגילאי 6-11 שנים, ומומן על ידי האיחוד האירופאי. ממצאי המחקר תומכים ומאוששים באופן ברור את ממצאי מחקרי (2010) שהתמקד בשאלה: מה עושים ילדים במשחקים מחשב מקוונים בחדרם מאחורי הדלת הסגורה? במחקר מצאתי שאמפתיה לזולת היא חלק אינטרגלי של גישת המיינדסט המשחקי שילדים, בנ נוער וגם מבוגרים שמשחקים במשחקי וידאו מפתחים.
משחקים דיגיטליים מקוונים מהווים "מנועי חיברות ואמפתיה" חזקים
משחקי הוידאו מתוכנתים עם אלגורימתמים כך שכל מי שמשחק בהם חייב לשתף פעולה ולעזור לחבריו השחקנים באתגרים ומשימות שונות. כדי להתקדם בשלבים עד לניצחון האפי המובטח, חייבים לעבוד בצוות. לעיתים מדובר באלטרואיזם צרוף כשהשחקנים "מקריבים את החיים" שלהם במשחק, עבור חברים אחרים.
בניגוד לחיים האמיתיים, כשאתה מת במשחק דיגיטלי, אתה מתחיל את מסע החיים שלך מחדש.
Start Play your life!
אודות הכותב
ד"ר חנן גזית חוקר משחקי וידאו למעלה מעשור, משחקולוג מומחה, מנטור ויזם. מרצה מבוקש בארגונים, חברות הייטק וסטארטאפים בארץ ובחו"ל. חנן מעביר הרצאות וסדנאות מרתקות על גיימינג, גיימפיקציה ועל גישת מיינדסט משחקי לשיפור תוצאות והעצמה אישית שפיתח. ההרצאות משלבות ידע מקצועי נרחב, הומור ומשחקיות. מרצה במרכז הבינתחומי הרצליה, מנחה לפיתוח אפליקציות משחקים במכללות. עומד בראש המרכז הישראלי של האיגוד הבינלאומי של חוקרי משחקים דיגיטליים. כותב את ספרו מִשְׂחוּק העתיד (שם זמני), עורך ומגיש פודקאסט בנושא, גיימר.
רוצה לדעת עוד? המרכז הישראלי של איגוד חוקרי משחקים דיגיטליים העולמי
http://bit.ly/DiGRAIL_fb | להזמנת הרצאה http://j.mp/gamefulectures
יש לך שאלות, בקשות, הצעות? אפשר להוסיף פה תגובה, או בפייסבוק או לשלוח וואטסאפ