טיפים לצביעה ביתית

אם החלטתן לצבוע את שיערכן בבית, כדאי שתדעו בדיוק איך עושים את זה. הנה הנחיות שיעשו לכן סדר בראש.

צביעת שיער בבית היא כנראה אחת מפעולות הטיפוח שמעוררות הכי הרבה רגשות מעורבים. מצד אחד, צביעה במספרה יכולה לעלות המון כסף, ובדרך כלל היא מלווה בנסיונות שכנוע לקנות מוצרים נלווים לשיער. בקיצור – עסק לא זול. במיוחד אם נקח בחשבון את העובדה שבגיל מסויים, עם הופעת השיער הלבן, צריך לחזור על הצביעה מדי חודש לכל היותר.

מצד שני, צביעה בבית איכשהו תמיד נגמרת בבלגן ולכלוך נוראיים, מה שמעורר תחושה שלא משנה כמה זה יעלה, עדיף בכל מקרה כן לעשות את זה במספרה. הכיור והמגבות מתלכלכים, העור הצמוד לשורשי השיער מתכסה כתמים, וזה בלי לקחת בחשבון את המאמץ לצבוע את החלקים שאנחנו לא רואות, כמו למשל את השיער שבאיזור העורף.

ולמרות החששות שמלוות את הצביעה הביתית, ניתן לעשות זאת בלי הרבה בלגאן, ביעילות, ועם תוצאה מוצלחת מאוד. גייסנו את צוות המומחים של מותג השיער "נטורל פורמולה" בשביל עצות מדויקות.

ערכה או שפורפרת?

ערכות הצביעה הביתיות עשו שידרוג משמעותי בשנים האחרונות והן מציעות נוחות מקסימלית ואת כל מה שנחוץ לצביעה בתוך קופסא אחת. אפשרות אחת נוספת, היא קניית קרם צבע בשפורפרת ויחד איתו בקבוקון מי חמצן, ולערבב בקערית בבית. זאת אפשרות זולה יותר, וטומנת בחובה את היתרון של שמירת עודפים במקרה של צביעת שורשים בלבד, למשל.

איך תתאימי צבע?

חשוב, דבר ראשון, להתאים את צבע הערכה לצבעים שלך, וביחוד לגוון הפנים. לדוגמא – לעור פנים כהה מומלץ להתאים גוונים כהים, חומים או שחור. ולעור בהיר, מומלצים גוונים בהירים, וביחוד גווני בלונד.

עוד משהו שצריך לקחת בחשבון, הוא העתיד אותו את צופה בבחירת צבעי השיער שלך. למשל, כל גוון שיער, טבעי או צבוע, יוכל בקלות להפוך לשחור. אבל יש לקחת בחשבון שיהיה קשה לחזור לאחר הצביעה לגוון בהיר;. חשוב לזכור דבר נוסף, שצבע לא מבהיר צבע. במידה והשיער הוא בגווני החום, אדום או שחור, מומלץ לא לצבוע בבית לגוון בלונד. יש לפני כן לעשות הבהרה ומומלץ לעשות זאת במספרה.

הכנה לצביעה

לפני שניגשים לצביעת הראש כולו, מומלץ דבר ראשון לבדוק רגישות לצבע על שטח קטן של העור, כדי לשלול אפשרות של אלרגיה.לקליטה טובה יותר של הצבע מומלץ להשאיר את השיער לא חפוף למשך יומיים לפחות. על מנת למנוע הכתמת העור באזור המצח, האוזניים והעורף, מומלץ למרוח וזלין באזורים אלו.

הצביעה

מומלץ להתחיל לצבוע מהשורשים, שזקוקים ליותר זמן של שהייה עם הצבע, ורק אחר כך להשלים על כל השיער.  צריך להישאר עם הצבע, לפני שטיפתו, בין 30 ל-45 דקות, תלוי באחוז החמצן. למשל – בשימוש עם חמצן 6 אחוז, מומלץ להישאר עם הצבע 35 דקות. ובמידה ומשתמשים בחמצן 9 אחוז, רצוי להישאר עם הצבע 45 דקות.

למי שאצלה זו צביעה חוזרת באותו גוון, מומלץ לצבוע קודם את השורשים ורק בעשר הדקות האחרונות לפני השטיפה, למרוח על כל השיער. זאת כדי לצמצם אפשרות של נזקים לסיב השערה.

יש סדרות מיוחדות שמנסות לתת מענה לבעיית הנזק הפוטנציאלי לשערה בתהליך צביעת השיער. חברת נטורל פורמולה משווקת עכשיו את סדרת  “Color Collection”, המכילה תמצית Fito Moringa, עם פרוטאין טבעי להגנה על השיער ולהעצמת הגוון.

לאחר הצביעה

גם אם אתן משתמשות בחומרים הטובים ביותר, מומלץ לשמור גם אחרי הצביעה על שגרת טיפוח:

  • שימוש בשמפו ובמסיכה לשיער צבוע, שמכילים מרכיבים השומרים על עמידות הצבע, כגון מסנני קרינה, מייצבי צבע וחומרי לחות.
  • להמנע ככל האפשר מקרינה ישירה של השמש על השיער. מומלץ, גם בשביל הכיף, לחבוש כובע.
  • שיער צבוע הוא שיער יבש יותר, ולכן חשוב לטפח ולהזין אותו באופן יומיומי; להשתמש פעמיים בשבוע במסכה ובסרום לשיקום השיער והחייאתו, לחפוף במים פושרים ש"סוגרים" את השערה ומונעים מהצבע לברוח, ולהקפיד על גזירת קצוות שרופים כדי למנוע מהשערה להישבר ולהתפצל  וממים לחדור אליה ולגרום לדהייה.

לטיפים ולמידע נוסף:

בקרו באתר נטורל פורמולה

כתבה פרסומית
כתבות מידע שיווקי, המוגשות לגולשות סלונה בשיתוף גופים מסחריים.