חופש – התנהגות בים

מה התמונה שעולה לכם בראש כשאתם שומעים את המילה "חופש"? לי אישית, המילה מזכירה חלומות מתוקים של שמש, גלים, וגלידת שוקו נמסה.

אנו ישראלים, ולא ניתן להפריד אותנו מהחיבה העזה לים ולחופש – אפילו הדגל שלנו בצבעי כחול לבן! אבל ברצינות, כולנו נלך לים או לבריכה לפחות פעם אחת במשך החופש הזה. הרי גם אם איננו חובבי ים מושבעים, תמיד ימצא בן הזוג, החברה או הילד שיסחבו אותנו לשם בכל מקרה, אז עדיף שנגיע מוכנים.

נכון, ההכנה כוללת אבטיח חתוך ובגד ים חדש, אבל מה עוד?

כשמגיעים לים או לבריכה, חשוב מאד לזכור כמה כללים שיעזרו לכם למקסם את החוויה בדרך הבטוחה ביותר:

1. יש למרוח קרם הגנה עם מקדם הגנה מספק (SFP), כדי למנוע כוויות מהשמש. בכלל, מומלץ להתרחק מהחוף בשעות הצהריים הלוהטות, ולהעדיף את שעות הבוקר או הערב.

2. אין להיכנס למים אם אין מציל במקום! מציל עם תעודה בתוקף הוא מציל שעבר קורס רענון מצילים שהוא קורס עזרה ראשונה עם התמחות לנושאי טביעה. יש להשמע להוראות המציל גם אם אינכם מבינים אותן. המציל רואה למרחק יותר גדול מכם, ופועל בשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחון המתרחצים.

3. ילדים לא נכנסים לים לבד! גם אם הם יודעים לשחות, יש להיכנס עם הילדים הקטנים. הים הוא לא בריכה, ויש בו גלים ותנודות בלתי צפויות העלולות לערער את שיווי משקלם. ילד שלא יודע לשחות חייב מצופים או גלגל ים. חייב. חייב. חייב.

4. זכרו לשתות מים, ולא רק משקאות ממותקים. משקה ממותק גורם להרגשת רוויה זמנית, אך בעצם אינו מספק את כמות הנוזלים הדרושה לגוף. כדי למנוע התייבשות, שתו לפחות 5 כוסות מיים בעת שהייתכם בים, ודאגו שהסובבים אתכם שותים גם הם!

מציל אחראי שעבר קורס רענון  מצילים  יהיה בקיא בהחחיאת מבוגרים, תינוקות וילדים, וכן בהתמודדות עם מצבי חירום שלא בהכרח קשורים לים – אפילפסיה, שבץ, אסטמה וסכרת. כמובן שהמציל שעבר את קורס עזרה ראשונה ידע לטלפל בשטפי דם והלם, שברים, פגיעות של בעלי חיים (כולל מדוזות) ופגיעות אקלים הנפוצות בים.

זכרו, המציל נמצא במקום כדי להציל אתכם במקרי חירום, אך האחריות הראשונית מוטלת עליכם – התנהגו באחריות ובשיקול ראש, ודאגו לסובבים ולסביבה.