חופשת חורף זוגית בחיפה

רוצים לצאת מהשגרה ? אפשר להסתפק גם בלילה אחד מחוץ לבית בלי הילדים ולשלב עם אוכל טוב, תרבות ונופים

4 שנים לא יצאנו לחופשה זוגית, רק אני והוא. 4 שנים אני ממלאה לבנות את החופשות, את סופי השבוע ואת השעות שהן איתי או איתנו בהררי פינוקים, בילויים וכיף ורק את עצמי שכחתי. נכון, אנחנו יוצאים להצגות, לסרטים ונפגשים עם חברים בלי ילדים, אבל כבר 4 שנים לא ארזתי תיק נטול בגדי ילדים, טושים ובלי לבדוק מראש את כל האטרקציות באזור.
לקחתי החלטה לקראת השנה החדשה. גם לנו מותר. מתחילים בקטנה – רק לילה אחד מחוץ לבית, באמצע השבוע. רק אני והוא קצת להתפנק. בלי יותר מידי תכנונים, רק כיוון כללי והיתר – כבר יזרום. לא רצינו רחוק מהבית ובכל זאת להחליף קצת אוויר ואווירה, אז בחרנו בחיפה. ואם כבר להתפנק, אז עד הסוף. בחרנו במלון בוטיק, מלון טמפלרס חיפה, שנמצא במושבה הגרמנית בחיפה. מכירים את ההרגשה שהחופשה מתחילה כבר בשלב התכנון ? זה בדיוק מה שקרה. נכנסנו לאתר המלון ובחנו את תמונות החדרים בקפידה. וכל זה למה ? כי הייחוד של מלון טמפלרס, שלכל חדר יש אופי אחר (חדר הייטקי, חדר מודרני, חדר בעיצוב כפרי) וכל חדר מציע פינוק אחר. בגלל שחורף וקר החלטנו, שאפשר לוותר על המרפסת, בלי לוותר על הנוף של גן הבאהים. ההחלטה נפלה על חדר מסוג Sphinx. זהו. ההחלטה הכי "קשה" של החופשה הזו התקבלה, עכשיו אפשר לצאת לדרך.

שלחנו את הבנות לביה"ס ויצאנו לדרך. התחלנו כמובן עם ארוחת בוקר. הלכנו על בטוח. כבר מזמן לא ישבנו בחנדלה. מזג האוויר האיר לנו פנים. ישבנו בחוץ, נהננו מחום השמש והתענגו על ארוחת בוקר טובה. אל תוותרו על השייקים.

חנדלה – כביש עוקף גבעת חן (בין רעננה להוד השרון), גבעת חן טלפון: 09-7603647

הגנים הבהאים בחיפה

מבית הקפה נסענו ישר לחיפה, לגן הבאהים, כדי שלא נפספס את הסיור המודרך (אין אפשרות לסייר ברחבי הגן ללא סיור מודרך. סיור עצמאי אפשרי רק באיזור המקדש והגנים הקרובים אליו או ברחבת הכניסה למדרגה התחתונה). נכנסנו עם האוטו למושבה הגרמנית ולנגד עיננו נגלה מחזה מרהיב של הגנים בכל תפארתם. טיפסנו עם הרכב עד נקודת היציאה לסיור (שימו לב – הכניסה והיציאה אינם באותו מקום ובחזרה צריך לבחור אחת מהשתיים – לטפס במעלה ההר – טיפוס קשה מאוד או לחזור עם מונית / אוטובוס לנקודת ההתחלה).
יצאנו לסיור בידיעה שאנחנו עומדים לרדת 700 מדרגות (אזהרה – היכונו לשרירי רגליים תפוסים במשך כמה ימים), שמכסים רק 9 טרסות (מתוך 19) שקיימות בגן ופתוחות לקהל.
דת הבאהים קיימת רק 150 שנה. הבאהים מקדשים יופי, שלמות ואסתטיקה ולכן הגנים שלהם מאוד מטופחים ובנויים בצורה סימטרית. אין להם מקדשים, אלא בית תפילה שדומה למבנים יוונים, רק כי אהבו את היופי שלהם. הם לא מתפללים יחד, אין מישהו שמחבר ביניהם והם נגד כפיה. כל ילד מגיל 5 יכול להחליט לאיזו דת הוא רוצה להשתייך (כדי להיות באהי חייבים לנטוש כל דת אחרת), אבל כל באהי חייב להוכיח שהוא מקיים את כל המצוות ואם עבר על מצווה, הוא מסולק מהדת מיידית.
שמענו גם על ההיסטוריה של הקהילה, מדוע בחרו להקים את המרכז העולמי שלהם דווקא על הר הכרמל ואילו פעילויות הם מקיימים בכל מבנה.

הגנים הבהאים בחיפה הסיור מתחיל ברחוב יפה נוף 45 חיפה ומסתיים בכניסה הראשית לגנים, בשדרות הציונות. למפת הגעה וחניה
שעות פתיחה – הגנים הפנימיים : 09:00-12:00, הגנים החיצוניים – 09:00-17:00
הסיורים חינמיים ומתקיימים בשפות עברית, אנגלית ורוסית בשעות משתנות בהתאם לחודשי השנה ולימים בשבוע. ללוח הסיורים

טיילת לואי

אם הגעתם מוקדם לסיור, תוכלו לנצל את זמן ההמתנה לסיור רגלי קצר על טיילת לואי, שנמצאת מול הכניסה למרפסת התצפית של הגנים הבאהים ולהנות מהנוף של העיר החיפה ממבט על, המפרץ, עכו, ראש הנקרה, הרי הגליל וכמובן גם הגנים הבאהים.

גן הפסלים

לא רחוק מהגנים הבאהים תמצאו את גן הפסלים. במדשאות הגן ובין השבילים פזורים 29 פסלי ברונזה של הפסלת אורסולה מלבין. בעיקר פסלי נשים, אך גם פסלים של ילדים. הפסלים מאוד מרשימים.

גן הפסלים, שדרות הציונות פינת רחוב 2 בנובמבר, חיפה, הכניסה חינם, פתוח כל יום בשעות 8-18

מלון בוטיק טמפלרס

מלון טמפלרס הוא מלון בוטיק קטן (13 חדרים בלבד) וממוקם במרכז המושבה הגרמנית, שהוקמה ע"י אגודת הטמפלרים שהגיעו מגרמניה. כל המבנים במושבה הגרמנית הם בתי אבן, שעברו שיחזור לאחרונה ויוצרים אווירה מיוחדת מיד כשמגיעים לאזור. אמנם הגענו כבר אחרי חגיגות חג המולד והסילבסטר, אבל הרחוב עדיין היה מקושט. בערב כל האורות דלקו בעצי האשוח, במסעדות ובבתי הקפה והוסיפו יופי למושבה. גם המלון נמצא בבית אבן משוחזר, ששימר חלק מהקירות המקוריים ומהאריחים המקוריים (הזכיר לי את הדירה של סבא וסבתא שלי). כיום המושבה הגרמנית נחשבת לאחד ממרכזי הבילוי של העיר חיפה, כך שמבחינתנו הגענו למרכז העניינים. אנחנו אוהבים את המבנים הטמפלרים וכבר נהננו מהם בבית לחם הגלילית ובירושלים. עכשיו הוספנו את חיפה לרשימה.
כשנכנסנו לחדר שבחרנו, מיד תפסו את עייננו דמויות מעוצבות, שפוסלו בחוטי תיל.

החדר מרווח ומתאים רק לזוג, אך יש בו כל מה שצריך ואם חסר לכם משהו, ישמחו בקבלה להשלים לכם את החסר. כדי להשלים את התמונה, כמובן מול המיטה, נפתח חלון שמשקיף אל הגנים הבאהים.

מלון בוטיק טמפלרס, שדרות בן גוריון 36, המושבה הגרמנית, חיפה, טלפון : 04-6297777

מסעדת פטוש

בניגוד לרוב המלונות שמגישים ארוחת בוקר בבופה פתוח, נהנים אורחי המלון מארוחת בוקר, שמוגשת במסעדת פטוש הצמודה למלון ונמצאת באותו מבנה טמפלרי, עם חצר מטופחת, עצי זית, ספות וכריות רביצה ומוסיפה נופך מיוחד למלון. מי שבוחר לשבת בחוץ יכול להנות מהנוף של הגנים הבאהיים. אנחנו בחרנו לשבת בתוך המסעדה בחדר ערבי אוטנטי ומיוחד (יש גם חדר רגיל). בחדר הערבי יש שולחנות נמוכים, ספות נמוכות עם ריפוד מרוקאי, נברשות מיוחדות ופסלים והמוזיקה מוסיפה עוד גוון וצבע לחגיגה. התפריט עשיר ומשלב מטבח ערבי חדש וישן. ממש חגיגה לחיך.
ארוחת הבוקר אמנם לא היתה גדולה, אבל היתה אחרת, איכותית ומיוחדת מארוחת בוקר ישראלית רגילה, שמוגשת בדרך-כלל בבית מלון. נהננו מטעם נפלא של פיתות אפויות עם גבינה בתנור ומגוון מזאטים.
בערב במקום להתניע את האוטו, שמחנו שהמלון באזור בילויים ואכלנו באותה מסעדה (יש אפילו הטבה לאורחי המלון). השירות היה מאוד אדיב ונעים והאוכל מאוד טעים והם השתלבו באווירה הנפלאה ובמוזיקה של המקום.