חוויות וטיפים לחופשת סקי מושלמת ב Val Thorens בצרפת

כל החוויות מחופשת סקי מושלמת באתר Val Thorens בצרפת וטיפים להכנה גופנית ואימוני כושר שיבטיחו חווית גלישה ברמה גבוהה, ביגוד מנצח, טיפוח לעור רגיש עם מסנני קרינה, תזונה לגוף חטוב והרבה כוח לגלישה לאורך היום, בילויים וכיצד להתאושש מכל הטוב הזה. תיהנו חברים!

unnamed (17)

סקי ללא ספק מהווה אחד מענפי ספורט החורף האהובים והממכרים שצובר קהל גולשים נאמן משנה לשנה. אני קיבלתי את אהבה לספורט הזה מבעלי שגולש מגיל צעיר ומחשיבה את עצמי כבר כמכורה טוטלית לשלג, לסקי, לאוויר הקריר, לתחושת החופש בהרים המושלגים ולאדרנלין שבגלישה וגולשת ברמה טובה. השנה בחרנו אתר Val Thorens בצרפת שנחשב לאתר הגבוה ביותר, הנמצא בין 3 העמקים, הכולל 600 ק"מ של המסלולים ומחבר בין עיירות סקי המפורסמות – Courchevel, Méribel, ו- Les Menuires.

unnamed (32)

איך מתזמנים חופשת סקי?

לרוב אנשים מזמינים את חופשת הסקי מספר חודשים מראש. החודשים המומלצים הם ינואר, פברואר ומרץ, כאשר פברואר נחשב לחודש יותר עמוס בגלל החגים באירופה. לאלו שביניכם הקור הוא לא פקטור, החופשה עם איכות השלג הגבוהה ביותר תהיה בדרך כלל בחלקו הראשון של החורף. לאלו שמחפשים שמש חמימה יותר – ממליצה על סוף פברואר, מרץ ותחילת אפריל. יש גם את אלו שבמקרה אני הייתי חלק מהם השנה – שמזמינים חופשה ספונטנית בהתאם לתחזיות מזג אוויר. אנחנו סגרנו סופית את החופשה אחרי התחזית לסופת שלג משמעותית (ירד קרוב למטר של שלג) וטמפרטורות נמוכות באתר, מה שמבטיח איכות השלג הגבוהה והנאה מקסימלית מהגלישה.

האם נדרש כושר גופני והכנה מיוחדת?

unnamed (3)

סקי לא ספק זה אחד מענפי ספורט החורף המאתגרים והממכרים ביותר שגם דורשים כושר גופני מפותח מכל הבחינות – תנועתיות, גמישות, כוח, קואורדינציה, סיבולת (במיוחד גם בגלל הגובה כשהחמצן מאוד דליל), וכמובן הכנה ספציפית מבחינת הגלישה וטכניקה.

[youtube 6xDoY9bPNLg]

השנה זכיתי לעבוד עם אחד המורים הטובים שיש, המורה שלי לסקי Fadel Mahmood. ביום גלישה אחד הצלחנו לשפר את הטכניקה ואת רמת הגלישה שלי לכמה רמות מעל, וחשוב מכל – הבטיחות, הכיף בלגלוש עם מורה ברמה בינלאומית ומקצוען ברמות על עם 20 שנות ניסיון שגם מדבר עברית ויכול להעביר כל הדקויות והדגשים, להתאים את ההסברים, התרגילים, והמסלולים לתלמיד שמולו ולדאוג שיהיה כיף, מעשיר ומהנה. זו אחת הסיבות שהיומן של פאדל מחמוד מלא לשנתיים קדימה, ה-מורה מס׳ 1!

unnamed (31)

איך נראה היום שלי בחופשת סקי?

אנחנו מסוג הגולשים שבאים "לעבוד". קמים מוקדם (7:30) עד כמה שניתן אחרי 7-8 שעות שינה שהגוף דורש כדי להיות רעננים ובשעה 9:30 כבר להיות על המסלולים. גם בחופשה אני מקפידה על תרגילי נשימה ותרגילי מוביליטי (סה"כ כ-15-20 דקות לפני ארוחת הבוקר) כדי לפתוח טווחי תנועה ולחמם את הגוף לגלישה מוצלחת ומניעת פציעות מיותרות.

ארוחת הבוקר העשירה כדי לטעון אנרגיה ליום "עבודה". מים עם פלחי לימון, אספרסו, ירקות (בד"כ באתרים באירופה יש מלפפונים ועגבניות וזה מספיק), גבינות, סלמון, ביצים במגוון צורות עשייה, נקניקים, סלט פירות ומאפים צרפתיים שאי אפשר לעמוד בפניהם – קרואסון חמאה או קרואסון שקדים. הגוף זקוק להרבה מאוד כוח ואנרגיה וארוחת הבוקר זה זמן מעולה למלא מאגרים שהגוף ירוקן כבר במהלך השעות הקרובות עד הצהריים.

unnamed

ארוחת צהריים קלה יותר באחת העצירות במסעדות שפזורות בין ההרים, בד"כ מרק בצל (אני) ופסטה בולונז (בעלי).  בעצירות הקפדנו על שתיית מים כדי להחזיר נוזלים ולספק אנרגיה, פעולה שחשובה במיוחד בסביבה דלת חמצן, וקצת אגוזים בין לבין כנשנוש מזין שנוח לקחת בכיס ומספקים חלבונים, שומנים טובים ופחמימות כ"חטיף" בריא ומאוזן.

unnamed (25)

יום הגלישה נגמר בשעה 16:30 עם סגירת הרכבלים שכן גם איכות השלג טובה פחות. זה הזמן להיפרד מציוד סקי ולקפוץ לבגדים נוחים יותר, לעשות שחרור לשרירים (המוביליטי המפורסם), לקפוץ לספא עם ג'קוזי, בריכה, סאונה רטובה ויבשה בשילוב עם חדר קרח. ואחריו – ארוחת ערב עשירה ומפנקת. בעיירה של Val Thorens  יש גם חיי אפרה סקי וחיי הלילה תוססים (למשל בר Malaysia, או La Folie Douce), ואני מודה שלא יצא לנו ללכת לשם והעדפנו לבלות בלובי של המלון שלנו על כוס יין או תה, שיחות עם החברים החדשים ותכנון של היום הבא.

unnamed (1)

"דיאטה" בחופשה?

אני מאמינה שבחופשה צריך להקפיד על מסגרת בריאה אך גם לטעום מדברים שלא אוכלים בד"כ (כמו אותו קרואסון הטעים ומפתה) היות ואצלי לא מדובר בדיאטה אלה באורך חיים בריא ומספק. כך מעניקים גם אוכל לנשמה ולא צוברים חשקים מיותרים ומתסכלים. כך חזרתי חטובה במיוחד עם כל הארוחות העשירות (ובכל זאת מאוזנות ובריאות) שאכלנו.

unnamed (11)

הביגוד המנצח לחופשה:

unnamed (12)

אני אוהבת לקחת מינימום בגדים לחופשות ומעבר לציוד הסקי הרגיל, ואין כמו בגדי Adidas וקולקציית AdidasStellaSport כדי להרגיש on the Top של הנוחות וסטייל בחופשה. לקחתי איתי 2 סטים של בגדי ספורט AdidasStellaSport כדי ללכת החדר כושר ולעשות תרגילי מוביליטי וחימום וככה המשכתי גם לארוחת הבוקר. וגם אחרי שמורידים את הציוד הכבד (נעלי סקי ומגלשיים) אחרי יום גלישה שלם, כיף להיכנס לבגדים נוחים של Adidas Originals שנועדו לאפרה-סקי אופנתי בשיא הנוחות (ג׳ינס, ג׳קט של Adidas Originals, נעלי ספורט Adidas Adios Boost).

unnamed (4)

 ידוע כי הסגנון הלבוש המועדף עליי מכל הזמנים זה Athleasure# – ספורט אלגנט, ובגדי ספורט ואופנה של Adidas מושלמים ליצירת הלוק המנצח מכל הבחינות בכל סיטואציה.

unnamed (23)

הטיפוח הנכון:

unnamed (27)

העור עובר תהפוכות: בגלל הקור (בממוצע מינוס 9-11 מעלות), בגלל הרוחות הנושבות החזקות וגם בגלל שמש החזקה. לקחתי איתי את כל הסט הטיפוח הרגיל שלי של סבוקלם Sebocalm שמיועד לעור רגיש והוכחתי לדעת שזה היה המעשה הנכון. המוצרים המעולים שמרו על העור שלי בכל תנאי מזג אוויר: בקור, ברוח, בזיעה של האימונים ולהט של גלישה וגם בשמש אודות לרכיבים לעור רגיש ומקדם הגנה מעולה (30) של שקיים גם בקרם יום וגם ב CC CREAM Sebocalm מייק אפ שאני נהנית לשים ביום יום והוא שומר על עור פנים מטופח וגם מאחד את הגוון ואת מרקם העור. גם קרם ידיים Sebocalm Intensive Repair עשה עבודה מעולה ושמר על כפות ידיים משי.

הספק הגלישה:

את השבוע סיימנו עם כ-240 ק"מ גלישה. באחד הימים למשל גלשנו 52 ק"מ (74 ק"מ כולל רכבלים בטיול שעשינו לעיירת קורשבל). כמו שאמרתי קודם, באנו "לעבוד" ומדובר בחופשה מאוד פיזית שאחריה רצוי עוד חופשה כדי לנוח באמת. אבל כשמסיימים – חולמים כבר על האתגר הבא.

unnamed (33)

האם חובה לקחת הדרכה מקצועית?

הדרכה מקצועית היא מאוד חשובה עבור כל רמות הגולשים. תמיד יש מה לשפר. המורה המנוסה יודע להתאים את המסלולים ואת ההדרכה לרמת הגולש, לבחור בבטיחות את המסלולים כדי להימנע ממקומות מסוכנים עם קרח או מפולות ולהבטיח הנאה ובטיחות מקסימלית מהחופשה.

יתרונות ייחודיים באתר Val Thorens:

[youtube watch?v=bT-O9cchhi0]

אחד היתרונות הבולטים – הוא גובה האתר שמתבטא בתנאי גלישה הטובים ביותר עקב הטמפרטורות הנמוכות שסוררות בגובה הזה, משך עונת עונת הסקי הוא הארוך ביותר בין כל אתרי הסקי.

באתר קיימים מגוון רחב של אפשרויות לינה בכל הדרגות, החל ממלונות יוקרה עד רמת תיירות טובה, דירות מאובזרות בכל הרמות, קלאב מד. אם מישהו מעוניין בהמלצות לינה באתר, מוזמן לפנות אליי ישירות במייל.

Ski in ski out – המאפיין הבולט באתר, כלומר יוצאים מחדר הסקי של המלון ומתחברים ישר למסלול מבלי הצורך בנסיעה מיוחדת עד לגונדולה. כנ"ל החזרה – חוזרים עם הסקי ישר למלון.

בנוסף, באתר יש מגוון רחב של מסלולים שמיועדים לרמות גולשים שונות – ממתחילים עד מתקדמים מאוד, לחובבי סקי וגם סנובורד. ראוי לציין גם תשתיות ותחזוקה מעולה של המסלולים ורכבלים. גם חיי הלילה התוססים הם המאפיין הבולט של האתר.

unnamed (26)

מנוחה גופנית אחרי חופשת סקי:

אחרי מאמץ גופני גדול אני לוקחת את השבוע באיזי, מורידה עומס ונותנת לגוף להתאושש ולנוח.

פחות נוגעת במשקולות וקטלבלס, מקפידה על מוביליטי, שעות שינה, סט אחד או 2 של תרגילים עם משקל הגוף וגם טיולים רגליים בפארק בשביל הנפש. טוב ללכת לעשות מסאג' או טיפול במגע כדי לשחרר ולאזן שרירים מעומסים שחוו. כמובן, חזרה לתזונה רגילה אחרי כל הפינוקים שבחופשה. הגוף והנפש שלווים ומסופקים. אך עדיין שעוצמת עיניים – אני רואה נופים מושלגים, תופסת מהירות על המדרון ומדלגת בין הרכבלים ומסלולים. מכורה, כבר אמרתי?

unnamed (7) unnamed (15)

חזרה לארץ:

מדהים כמה התגעגעתי למתאמנים שלי, לעיסוקי הכושר שלי, ללמד ולאמן, לבלוג ושיתופים. מוצפת אדרנלין לפגוש את המתאמנים האהובים שלי שכל אחד מהם אנשים מדהימים ומרתקים ויש לי זכות ללוות אותם בדרכם, לחלוק איתם את התשוקה והידע שלי לספורט, כושר ובריאות. לשמוע בסוף האימון עד כמה זה עושה להם טוב והם גם נהנים באימונים (טוב, אני כמובן הרבה). מעכלת, מתאקלמת, מתחילה לענות למיילים של תלמידים שעשו לי חיים סופר קלים ונחת, שיתופי פעולה, מתעניינים במסלולי בית הספר לגוף Wow.

unnamed (20)

האירוע הספורטיבי הקרוב

מרתון סמסונג תל אביב 2016 בפתח – ממשיכה להתכונן ולספור לאחור (26.2.2016). בשבילי זה אירוע הריצה הגדול, המשמעותי והמרגש ביותר. אוהבת את החיים האלה מלאי ספורט, כושר והדרייב!

unnamed (30) unnamed (8)

החוויות ו-5 טיפים לחופשת סקי וסנובורד מושלמת – חופשת סקי 2015 בדולמיטים, איטליה

פאדל מחמוד – מדריך סקי וסנובורד בצרפת, טלפון: +33675798631

באהבה, שלכם, ג’ני 

לטיפים ואימונים נוספים, בקרו באתר שלי WOW YOUR BODY, עקבו אחרי בדף הפייסבוק ובאינסטגרם ותישארו מעודכנים וחטובים.

ג’ני קפלן

מאמנת כושר בשיטת PRIMAL MOVE, TACFIT :WOW YOUR BODY

KETTLEBELLS , FMS – Functional Movement Screen

TRX,  HIIT

מייסדת “בית הספר של ג’ני לגוף WOW” – תכנית ליווי אישית בכושר ותזונה עם הדרכה אישית ומעקב און ליין

אלופת ישראל בספורט הנפת קטלבלס 3 פעמים ברציפות

אימוני כושר אישיים וקבוצתיים/ יעוץ וליווי אישי און ליין/ סדנאות בהכוונה לתזונה נכונה ובניית תפריטים והקניית כלים אישיים להצלחה בתחום התזונה, ירידה במשקל, חיטוב הגוף ושיפור הכושר הגופני.

לתיאום האימונים וסדנאות ולהרשמה ל”בית הספר של ג’ני לגוף WOW

צרו קשר בטלפון: 054-2000-995 אלעד – המנהל האישי והמקצועי שלי

*מדריכת תזונת ספורט מטעם “קמפוס שיאים” אונ’ תל אביב

*בעלת תואר ראשון BA בפסיכולוגיה, אונ-טה הפתוחה

*בעלת “בלוג הכושר של ג’ני”, ערוץ הכושר ואתר WOW YOUR BODY

Made with Repix (http://repix.it)