זה רק נראה טבעי

בחורה עם מחשב נייד

לפני מספר שבועות הוזמנתי לצפות בצילומי הפקת אופנה בתחום השיער. בעוד אני עסוקה בלספר לכן על הטרנדים החמים בכל הנוגע למה שנלבש, מסתבר שמיטב המוחות עסוקים בלגבש את מראות השיער לקיץ הקרוב, ובעוד אני מבקרת במספרה אחת לשנה וצובעת את שיערי המלבין בערכת צבע במבצע, יש מי שבשבילו עיצוב השיער הוא דרך חיים.

ההפקה נערכה בחסות לוריאל פרופשיונל המשיקה פעמיים בשנה קולקציות שיהוו השראה למיטב מעצבי השיער בעולם. שמו של הטרנד לקיץ הקרוב הוא  OMBRES NATURE שהוא המשך ישיר לטרנד ה- OMBRES שהוצג ב 2009. ובתרגום פשוט להדיוטות כמוני המילה אומברה בצרפתית פירושה הצללה ובכל הנוגע לשיער המשמעות היא צבע המתחיל כהה והופך בהיר יותר לאורכו.

לפי מה שהחליטו בשבילנו בכירי המעצבים של לוריאל, המראה בקיץ הקרוב יהיה טבעי והצבע השולט יהיה מוקה. ע"מ שלא נראה כולנו אותו הדבר, המראה מחולק לשלוש קטגוריות שונות-  המראה ה"מתוחכם"- עם קצוות שיער ברורים ובולטים, המראה ה"קולי"- מראה פרוע בסגנון רוקנ'רול ומראה "פופ" – קופצני וקליל. דוגמא טובה לטרנד האומברה היה ניתן לראות על דוגמנית העל ג'יזל בונדשן שהציגה בשיערה מעבר בין שורשים כהים לקצוות בהירים יותר. אחרי ג'יזל המראה התחבב על נשות הוליווד ואומץ ע"י רבות בינהן דרו בארימור ואלכסה צ'אנג שבחרו במראה מעודן יותר. אחרות אימצו את תספורת "בוב" הקצרה בסגנון קארה פרוע וקופצני.

ההשראה למראה השיער הטבעי שאובה מהטרנד הפרחוני שמקיף אותנו, ובהתאם, כל ההפקה לוותה בסטיילינג סופר פרחוני, הן במה שלבשו הדוגמניות והן ברקע של הצילומים. הניגודיות בין סטודיו הצילום האורבני בדרום ת"א בו ההפקה צולמה לבין אוירת הטבע אותה ניסו להציג, לא יכלה להיות קוטבית יותר. (על הצילום הופקד עידו לביא, על הסטיילינג המוצלח מזל חסון)

מסתבר שכדי ליצור מראה טבעי לשיער דרושה השקעה לא מועטה. הרישול של קצוות השיער שנראה לנו לעתים כ"כ אגבי, הוא תוצאה של שעות עבודה ארוכות של ספר מומחה, בשילוב מיטב החומרים הכימים שידאגו שהרישול יהיה מושלם.

בארץ יש ללוריאל פרופשיונל נבחרת של 10 שגרירים המורכבת ממיטב מעצבי השיער של ישראל (בינהם- מיקי בוגנים, אבי פדידה, ארז שרביט, יגאל סיץ' ועוד) לצורך ההפקה הם הוזמנו ליצור את התרגומים שלהם לקולקציה הבינלאומית.

החיים מאחורי הקלעים של הפקת אופנה זוהרים הרבה פחות מהתוצאה. בחלל קטן מצטופפים להם הספרים, הדוגמניות, המאפרות, סטייליסטית, אנשי היח"צ, אנשי השיווק של לוריאל, הצלם ועוזריו ועוד לא מעט שלא זיהיתי את תפקידם, שותים קפה בכוסות פלסטיק ואוכלים כיבוד מזדמן ומשמין. השעות ארוכות, כשבינהן לכל אחד מהמשתתפים בהפקה לא מעט זמן פנוי בין סשן צילומים אחד לאחר. מדהים איך בסופו של דבר מיום שנראה כאוטי לעיתים, יוצאות התוצאות המופלאות שאנחנו רואים בעיתון או בקטלוג.

כיוון שההפקה עוד לא פורסמה, כל שאני יכולה הוא לשתף אתכן בתמונות של מאחורי הקלעים. לדעתי זה מעניין לא פחות מהתוצאה.

את הצילומים לפוסט קיבלתי ממשרד היח"צ שליוה את ההפקה.

ככה זה נתפס בעדשה הלא מוצלחת שלי, כוסות פלסטיק, בורקס ועוגיות-

וככה לעומת זאת, זה נראה בצילומים מחו"ל- המראה ה"קולי"-

מראה "פופ"-

מראה מתוחכם-

את המוצרים של לוריאל פרופשיונל ניתן להשיג במספרות מורשות לוריאל פורפסיונל בלבד ובייעוץ עם מעצב השיער.

טלמסר של לוריאל פרופסיונל  – 1-800-301-666

הקונה נחמה בפייסבוק