זה לא מעניין אותי מי אשם !!

כשיש תקלה במכשיר בדרך כלל בא טכנאי בודק , מתקן או שמכריז על המכשיר כבר-מינן שהלך לעולם שכולו טוב. מה קורה שיש תקלה שמעורבות בה שלוש חברות וכל אחת שולחת אצבע מאשימה לשנייה ? אוו…..כאן, מתחילה המסיבה – אני רוצה רק שיתקנו את התקלה ולא אכפת מי אשם !!!!

בחורה עם מחשב נייד

יום בהיר אחד המחשב מתחיל לקרטע, להתנתק לעיתים – להשמיע קולות בלתי רצויים ודפוסי התנהגות לא ברורים. אני עדיין שומרת על קור רוח ועוד לא איימתי להרוג אף אחד. משאירה אותו ככה לבדו ויוצאת לענייני וחושבת אולי אם הוא יישאר לבד, בלי שאף אחד יתייחס אליו –  יבין שאין לו כאן יחס מיוחד, מיצינו את תשומת הלב ויאללה…..אפשר לחזור למוטב.
מפתיע החרא הזה – אני חוזרת אחרי כמה שעות וניגשת לשלוף עבודה לעשות הגהה ולשלוף מקורות חדשים והופס….ניתוק של חצי שנייה ועוד לפני שהספקתי לקלל  בעדינות מהולה בנחישות כבר חזר לפעילות  תקינה כאילו לא ניתק את עצמו לדעת לפני שנייה וחצי – מספיק זמן כדי למחוק שלושה וחצי עמודים.
מחיקה של חומר היא כבר לא סיבה למסיבה אלא סיבה חיוג דחוף לחברת האינטרנט, אחרי שלחצתי על 3 מתוך 4 אפשריות ושם על 9 ובתוך אלה על 7 ואחרי זמן קצר על רקע מוסיקת מעליות. רבע שעה הגעתי אל נציג תמיכה שלווה ורגועה מתמיד. הפעם, לפני תחילת הדיאלוג החלטתי שאני לא מתעצבנת אלא נוקטת בשלווה מהולה בנימוס (לא שהיה ברור איך…אבל מותר לפתח תיאוריות). בשביל טמטום, חוסר מקצועיות ורוע של אנשים זרים אני לא צריכה לשלם בבריאות -זה היה המוטו לאורך כל ההתדיינות – ועמדתי בו בכבוד !! עד שנייה זו אני מעריצה את עצמי על כך – בלי קשר לתוצאות.
חברת אינטרנט…….  שלום מדברת מיטל – שלום מיטל אני עונה. בוקר טוב. אני בטוחה שאת יכולה לעזור  לי. כאן מתחיל תאור מייגע של התקלה והיא כאילו נולדה יחד עם המחשב עונה במשהו שנשמע כמו סמכותיות של סא"ל: תסתכלי על המחשב (נהדר, ואני חשבתי שאני מסתכלת על הנוף של אחד האגמים בשוויץ ), יופי – אני אומרת, מצאתי והוא נראה נהדר אבל יש עליו המון אבק….את חושבת שזה קשור אני שואלת אותה? היא עדיין שומרת על קור רוח. הכונן נמצא לידו – נכון? ככה אנחנו עושות בוחן פתע אחת לשנייה….יאללה, איך מצאתי אותו ! כל הכבוד לי !!
נו עכשיו, אחרי שאני השוליה של הסגן של עוזרת "מיטל תמיכה טכנית" – אני מתחילה לקבל שורה ארוכה של הוראות : תוצאי את הכבל נמצא ליד הרמקול השמאלי בצד הימני למעלה. אהה…..אם את לא מזהה אותו הוא בצבע וורוד, אחר כך תעבירי את השלוחה של מחבר  ימין לבסיס בצד ימין למטה, כן, הוא בצבא שחור – חור גדול כזה……את רואה?- לא מיטל, הפסקתי לראות ….אני עיוורת וגם ברגע הזה אני מתפטרת מהעבודה. אבל בצורה נעימה, יש היום המון מחפשי עבודה, בטח תמצאי מישהו אחר.
עכשיו….לעניינו – התקשרתי בגלל הניתוקים ובואי נתחיל מהתחלה. סא"ל מיטל שואלת מה עוד מחובר לקו הזה : אני מיידעת אותה והיא , בחורה מוכשרת להפליא מוצאת את הקורבן התורן. את יודעת שהפקס שלך מקולקל? לא מותק, לא ידעתי כי לפני שדיברתי אתך שלחתי פקס למישהו. אולי את קוסמת ואת מבזבזת את ייעודך?? סא"ל  מיטל – במקום לחטוף על הראש מלקוחות אולי תחליפי מקצוע לקוסמות?? עולם מלא קסמים – אבל המחשב שלי -פלא פלאים עוד לא תקין. טוב, לא כל קסם מצליח.
עברנו תחנה למנהל משמרת שמיצה את העניינים מהר מאד. זה בכלל לא אנחנו הוא אומר לי – זה בזק, זה התשתית – תתקשרי אליהם. אני נושמת עמוק ושואלת : ילד, איך קוראים לך?  אני אלעד ואני אחראי משמרת. תהיי סובלנית, בשביל זה אני כאן…….אלעד – בשביל סובלנות ונגד עצבים יש לי רגיעון….מישהו כבר יתרום לי. אלעד שיש לי איתו כבר יחסי תמיכה מקבל ממני עצה : בזק מאשימים אתכם – אתם מאשימים אותם . אני ממליצה – תעלו שיחת וועידה……ואני בהמתנה…..וכאן אני מבהירה שממש לא אכפת לי מי אשם – שיהיה ממש ברור.
החוג לתמיכה והמלצה אכן הוקם ואנחנו בשיחת וועידה שבאחריתה בזק קיבלה עליה את האחריות. או קיי, אחרי כמה מושגים מייגעים ודיאלוג עדין ושביר איתי – מסכמים שמחר בבוקר יהיה אצלך טכנאי לבדוק מה קורה……יופי, אני ממש מודה ומשבחת אותם על הזריזות , המהירות והיעילות – זה עוד שלב הסבלנות והנחישות שלי….תודו, אני מחזיקה מעמד יפה.
נציג בזק מגיע בשעה הייעודה !! חיוך בוקר (התעוררתי במיוחד בשבילו) – ועושה רושם שהשכינה ירדה לבקר את טכנאי בזק וארון הסעף של בזק כאן ברחוב. מתעסק קצת עם המחשב, קצת עם הטלפון, מסייג ובקול עדין מודיע לי שמכשיר הטלפון לא תקין – בסדר אני מנהלת דיאלוג עם עצמי, אני אחליף אותו. אלוף הטכנאים, איש השכינה נוסע לחנות בזקסטור ומביא עבורי מכשיר חדש משוכלל שלא יהיה חלילה מקולקל ולא יהא הוא זה שמהווה את מקור התקלה. בנוסף, קצת מקיים יחסים עם צוות המרכזת של בזק וקו בזק כאן. מנסים כך, מנסים אחרת – עובד……משוכנעים שנגע בכוכבים, הולך להיות הכוכב הנולד של בזק, אבל נסיון נוסף והתקשורת נופלת…כוכב נולד ? אולי הוא לא בשל, אולי בשנה הבאה….
אנחנו ממשיכים בסאגה עוד יום ויהי ערב ויהי בוקר יום שני….הטלפון מצלצל……9 בבוקר ואני עוד לפני הקפה, עושה קולות של מי שמתפקד כבר כמה שעות, כנראה שזה לא ממש הצליח. יוסי – מנהל האיזור (או משהו דומה) של בזק מפציע….בנחמדות שאני אפילו לא יודעת איך מתמודדים איתה בשעה הזו של הבוקר – עדין דיו כדי להבחין במצבי גם בשעה הזו וגם בהתחשב בעובדה שלא הפעלתי עדיין את מערכת הקול ולא פיתחתי יחסי חורמה ומלחמה בין בזק לבין חברת האינטרנט.
אנחנו בבוקר ואני עם כוס קפה ויוסי עם קול של חדר מיטות אבל בטלפון שלי הוא מנהל איזורי…..אני מבין שהיו מספר טכנאים…..ובצורה חגיגית הוא מכריז שהוא מבקש את רשותי לשלוח אליי היום את הטכנאי שמתמחה במערכות תקשורת .קיבלת רשות יוסי, שלח….. וככה הולכים ובאים לי  כמעט עד היום. דרך אגב, יש לי את הטלפון האישי הסלולרי של יוסי – מישהו מעוניין ? :))
חברת האינטרנט כבר לא בתמונה – ברור שהם לא מקור התקלה ואני מתחילה לגבש את "אני מאשים" מול בזק. בזק כבר מתחילה לגלגל את האשמה לחברת הפקס והנה – מתקלה אחת שבטח נובעת מאיזו הגדרה שטותית אחת שכולם לא שמו לב, מעורבות שלוש חברות תקשורת לא קטנות.
אני, כבר מרגישה שהנחישות והסובלנות עוזבים אותי לאט לאט אבל בעקביות, ומתחילה בסדרת טלפונים (למרות יחסי הידידות שרקמתי עם חלק מהעובדים בחלק מהחברות ובטח נשאר חברים לכל החיים…). נשבעתי בלי צעקות? אין צעקות, נשבעתי לא מתרגזת? אין עצבים. אבל זה לא אומר שחייבים להשאר סובלניים. אפשר להיות אסרטיביים בלי שום דבר מעבר.
הבעייה לא נפתרה, אני באופן אישי – לא אכפת לי מי אשם. לא אכפת לי אם זו חברת האינטרנט, חברת בזק או החברה המייצרת את מכשירי הפקס. לא מעניין אותי מי אשם – מעניין אותי שהתקלה תתוקן ובמיידי. ברור לי שמיידי היא לא תתוקן. ברור לי שהפקס יחזור לאיתנו עם כמה שיחות ללשכת מנכל ושני מכתבים לתקשורת האלקטרונית – תתפלאו כמה זה יעיל היום.
אגב, שתדעו חברת בזק שעד לא מזמן הייתם "חביבי האומה"…..זוכרים שסיימתם להיות מונופול לפני יום או יומיים והאופציות פתוחות ותודה לאל שאין לי מניות וזו לא חתונה קתולית. אז נכון – בדיוק כמו במערכות יחסים זוגיות אפשר לעשות מלחמות ולשלם לעורך דין שייתבע את החברות על מה שקורה וכולם יוצאים ניזוקים, או שמנסים למזער נזקים  (כל אחד מהמקום שלו), הם רוצים לשכוח אותי ואת התקלה שלי? אני רוצה לשכוח אותם ואת התקלה? הרי זה לא בשמיים, כו-לה תקלה…..מצידי תורידי את הירח והכוכבים שבו עד צאת הנשמה ותפתרו את הבעייה……
ואתם יודעים מה? אותו דבר בדיוק אני רוצה לומר להרבה מאד זוגות שמנהלים מערכות יחסים……התייחסו אל עצמכם כאל חברה עסקית וכך בדיוק אל בני הזוג שלכם. תמיד תרצו להיות בWIN-WIN . אף אחד לא רוצה אחרת. התקלה תוקנה (לפחות בינתיים) וכולם תקינים טפו טפו………
אצלי דרך אגב, תודה על ההתעניינות…..אנחנו הורדנו את הכוכבים. כולם רצו WIN-WIN .