השפעת כבר כאן!! חיזוק מהיר של מערכת החיסון

בחורה עם מחשב נייד

bigstock-Happy-Woman-5053329

מערכת חיסון חזקה מאפשרת מניעת הידבקות בשפעת וכן הקלה בסימפטומים במידה ונדבקים. ניתן לחזק את מערכת החיסון גם בזמן מחלה ורצויי מאד כל החורף. לחיזוק מערכת חיסון מומלץ להרבות בשתייה מתאימה, תזונה בריאה ותוספי תזונה מתאימים.

 שתיה מרובה חשובה לחיזוק מערכת החיסון

מים מובילים את תאי מערכת החיסון בדם אל אזורי הנגיפים והדלקת. מים מובילים  הורמונים ונוירוטרנסמיטרים המשדרים את פקודות מערכת העצבים למערכות הגוף , ויטמינים ומינרלים וחומרים מהמזון הנעכל החשובים לתפקוד הגוף כולל מערכת החיסון  ליעדם. כדוריות דם אדומות המובילות חמצן לכל תאי הגוף וגורמות  להם לתפקד יותר טוב.  שתיה מווסתת את תגובת מערכת החיסון – הפרשת היסטמין במצבי אלרגיה, אסטמה ומחלות נשימה. המים מנקזים פסולת מהגוף –  מערכת הלימפה- מערכת ה"ביוב", תפקידה לסלק את הפסולת המטבולית המצטברת בגופנו. כשכמות הנוזל בתוך מערכת הלימפה פוחתת משתבשת היכולת לנקז את הפסולת הזורמת דרכה.  מים "עומדים"  הינם מרבץ להצטברות פסולת והתפתחות מחלות.

מומלץ לשתות: 10-12 כוסות נוזלים בקיץ ( 2-3 ליטרים ביום)  , 8-10 כוסות נוזלים בחורף.

  •  מים + מיץ לימון סחוט  (1/3 כוס מיץ לימון והיתר מים פושרים) / ּ+ נענע (לימון מכיל מגנזיום)
  •  קינמון ו/או ג'ינג'ר-  לבשל פרוסות ג'ינג'ר במים רותחים, ועדיף עם דבש ולימון לטעם – לסנן ולשתות חם או פושר. חשוב לסנן את הג'ינג'ר כי טעמו מאוד דומיננטי!- לחיזוק מערכת החיסון ולשיעול רטוב (עם ליחה) .  ניתן להוסיף לאוכל ולשתיה קינמון וג'ינג'ר
  •  חליטת צמחים עתירת ויטמין C – תערובת לחיזוק מערכת החיסון (לקנות בתפזורת בבית טבע) : ג'ינסינג סיבירי, אסטרגולוס, אכינצאה, קינמון , פקעות ורדים ותה ירוק.  אופן השימוש: לחלוט את התערובת במים רותחים כ-15 דקות, לסנן ולשתות 2 כוסות ביום למשך תקופה של 2-3 חודשים. טיפ: ניתן להכין קומקום מהחליטה ולתת לכל בני הבית לשתות כמה שיותר על מנת לחזק את מערכת החיסון.
  • מרקים המכילים ויטמינים ומינרלים: מרק עוף או ירקות עשיר (מירקות מגוונים ללא שמן פרט לירקות עמילניים: תפוח אדמה, תירס, אפונה, ארטישוק ירושלמי)

 תזונה לחיזוק מערכת החיסון –

להפחית:

  •  סוכרים ופחמימות ריקות –(סוכר לבן, ממתיקים, שוקולד, גלידות). הוכח מחקרית שצריכה מוגברת של סוכרים גורמת לדיכוי מנגנוני החסון של הגוף. 78 גרם סוכר ביום מוריד את התגובה החיסונית ב-50% ל-5 שעות. כמו כן, סוכר וויטמין C מתחרים ביניהם בגוף על אתרי ספיגה. הוכח מחקרית שצריכה מוגברת של סוכרים גורמת לדיכוי מנגנוני החיסון בגוף
  • מזונות המחלישים את הגוף ומערכת החיסון – צבעי מאכל, חומרי שימור, אלכוהול, עישון, מזון משומר, מזון מעובד.
  • הפחתת שומנים רוויים, שומן טראנס והגבלת שומנים לא רוויים – כדי להוריד העומס מהכבד והקלה על מערכת החיסון. להפחית: גבינות שמנות, צהובות. להימנע משמן: חריע, חמניות ותירס.
  • הפחתת שתיית אלכוהול ועישון.

להרבות:

  • בפירות וירקות המכילים ויטמין C- פירות המכילים ויטמין C : פרי הדר, תפוחים, אגסים, ירקות ירוקים (כרוב, כרוב ניצנים, ברוקולי, ארטישוק, סלרי וכדומה) וירקות כתומים (גזר, בטטה, דלעת, דלורית). המון עלים ירוקים בכל מנה- במרק, בסלט, עם בשר (פטרוזיליה, עלי בייבי, אורגנו וכדומה), אלפלפה, בצל, להרבות באכילת מרק ירקות עשיר בויטמינים ומינרלים. ירקות לאכול מאודים/מוקפצים.
  • שן שום אחת ביום או בתוסף או מיצוי שמן שום (אנטי ויראלי, אנטי חיידקי. ממריץ מערכת חיסון).
  • תבלינים מחזקי מערכת חיסון :   כורכום- ערבב כף כוכום עם 2 כפות דבש לא מחומם ולקחת כפית כל 3 שעותלהוסיף  זנגויל (מחזק) לתבשילים או להרתיח מספר דקות במים רותחים ולשתות המים.  להוסיף קינמון , ציפורן והל מחטאים את דרכי הנשימה. ניתן להוסיף למאכלים שלכם וכך תוכלו לצמצמם את כמות החיידקים המזיקים במזון ולהגן על  מערכת החיסון בגוף. מומלץ לקחת 1/3 כפית מכל    אחד, להוסיף כ-250 מ"ל מים רותחים, להשרות מעט ולשתות חם כל 4 שעות, להוסיף לאוכל זעתר..והרבה! הצמח הכי מחטא והכי מחסן!.

בנוסף מומלץ לקחת תוספי תזונה כמו ויטמין C, צפורני חתול, מולטיויטמין ועוד על פי הצורך ובהתאמה אישית.

iritsadan
בלוג השייך לאתר של אירית סדן נטורופתית ומומחית לדיקור אוזן. בבלוג תמצאו המלצות, טיפים וכתבות של אירית סדן על שיטת הטיפול לירידה במשקל "צעדים קטנים לשינוי גדול"