השלווה מתחילה בתוכי

בתקופת מעברים הכל מתעצם, אבל יש גם משהו מאוד משחרר בגיל המעבר. איך מתמודדים עם כל השינויים הפיזים ומאמצים כללים לנפש טובה ושלווה יותר? זה מה שלימדתי את בנות סדנת "עוברות את זה ביחד"

1287388156_1280x800_3d-graphics-girl-in-fire

כנשים, נדמה שאנחנו תמיד נמצאות בסוג של גיל מעבר. אנחנו הנשים עוברות שינויים רבים במהלך חיינו, וצריכות בכל פעם ללמוד להסתגל, וללמוד מה עושה לגוף שלנו טוב. אחד הדברים שמסייע לי מאוד בכל התהפוכות הללו של מצבי רוח ועייפות עקב חוסר שינה,  הם מדיטציות ותרגילי נשימות, שעוזרות לתודעה שלי להתמודד עם שינויים, לחץ וחרדה.

את מה שלמדתי על התמודדות עם לחץ וחרדה, הבאתי לנשים הנהדרות של סדנת #עוברות_את_זה_ביחד", של אלטמן וסלונה, לנשים בגיל המעבר.

הבסיס למה שאני מלמדת הוא מחשבה בריאה. מחשבה בוראת מציאות, מתוך הבנה שאישה בריאה מנהלת את המחשבות שלה מתוך הקשבה לכל מה שמתרחש בעולמה הפנימי.

בהרצאה אני מסבירה איך לצאת ממצב של חשיבה שלילית ולחצים, בעזרת חוקי יקום. לדוגמא, "כל מה שאני שמה עליו דגש, גדל בהתמדה" , זאת אומרת שכאשר אני שמה דגש על חוסר, פועלת מאנרגיית פחד, בתודעה קורבנית, אז כל יום אני מגדילה את החוסר. אני בוראת ומייצרת מציאות של חוסר וכאב, כל יום אני מחייה בתוכי את אותו מצב תודעתי  ונשארת תקועה באותו תסריט שנים. והפוך – כשאני שמה דגש במחשבותיי על חיוביות בחיי, כל יום מתמידה בלחשוב על עצמי דברים חיוביים, זה הולך וגדל בתוכי, משפיע על מצבי הפיזי והרגשי.

2

בתקופת מעברים הכל מתעצם, נשים מדברות על הפרעות שינה, גלי חום ועוד תופעות. אבל יש גם משהו מאוד משחרר בגיל המעבר, את כבר אחרי המון תהליכים וזאת הזדמנות לשינויים ולקחת את עצמך למקומות שרק חלמת ולא העזת. אף פעם לא מאוחר לשנות ולהגשים, דווקא בגיל שבו סיימת לגדל ילדים, שעבדת סביב השעון ועכשיו התפנה לך מלא מקום, זה הזמן לדאוג לעצמך בראש ובראשונה.

אז איך מתמודדים עם כל השינויים הפיזים?

1. נשימה מודעת

אחת הדרכים היא לנשום, נשימה מודעת, ברצף, להכניס – להחזיק – ולהוציא אויר 5 פעמים ואז הפסקה ושוב. נשימות עוזרות לנו להשתחרר במצבי לחץ, כעס וכל פעם שאנחנו חוות תקיעות וחסימה מחשבתית. הנשימה עוזרת לשחרר חסימות מחשבתיות ולחצים, היא מעבירה אותנו ממצב תודעה אחד לאחר, טוב יותר.

2. דמיון מודרך

דרך נוספת היא לדמיין. לדמיון יש כוח רב עוצמה על חיינו, כשאנו מדמיינות וממש חיות בתוך הדימיון, אנחו מרגישיות את כל 5 החושים בתוך הדימיון, כאילו אנחנו ממש חיות את מה שאנו מדמיינות. זה משפיע על המצב הפיזי ואף על המציאות שלנו.

כך למשל, לדמיין את עצמי בנהר מים קרים וצלולים מקרר באופן ישיר את גופי. מומלץ מאד לדמיין דברים טובים לפני השינה, זה משפיע על תת המודע שלנו ומסייע לנו להרגע ולהיות שלוות.

1

3. להתחבר לתדר הודיה

דבר אחרון וחשוב ביותר. כשאני רואה בדמיון את כל הדברים בחיי שאני יכולה להודות עליהם, אני מעצימה את השפע בתוכי, כשאני עסוקה בלהודות על מה שיש לי, אני מתחברת לתדר אנרגטי גבוה שעוזר לי להגדיל את הטוב בחיי, לראות את הטוב משפיע עלינו לטובה.

היה לי מדהים לראות את המשתתפות בסדנת #עוברות_את_זה_ביחד בתוך מסע בדימיון שהעברתי להן. הן התחברו ואף חוו חוויה מהנה, חלקן נגשו לשתף אותי במה שהרגישו.

קישור לקטע לייב מההרצאה.

https://www.facebook.com/saloonaweb/videos/10155323374125700/

אחת המשתתפות שלחה לי הודעה מרגשת:

הודעה

saloonaschool

אלטמן

עוברותאתזהיחד!

תודה,

מאיה.

***** הצטרפי לקהילה “החיים מתחילים עכשיו” בפייסבוק ותוכלי לקבל מידע ותמיכה ואולי תזכי לקחת חלק בסדנאות הבאות*****