השינוי מתחיל כאן : כמה טיפים פשוטים לגוף חטוב ובריא יותר

לפעמים מספיק שינוי קטן בשביל לראות תוצאות גדולות. אף פעם עוד לא מאוחר להתחיל לנסות- מאמן הכושר המוסמך אבי אמסלם , בוגר וינגייט ובעל מותג הכושר "AVI FIT" עם מספר טיפים מומלצים לדרך חדשה.

בחורה עם מחשב נייד

בכל הנוגע לבריאות, אריכות ימים ופעילות ספורטיבית לא חסרות אגדות אורבניות. בשנים האחרונות כולנו זכינו להיחשף לטרנד הבריאות, הספורט ועוד שלל הבטחות, אבל בואו נדבר ת'כלס- בשורה התחתונה ברור לנו שהדרך לגוף בריא לא עוברת בשביל קסמים, העבודה קשה וההתמדה עוד יותר. לפעמים די בשינוי קטן או באימוץ מנהג אחד בשביל לשנות בגדול, אז הנה לפניכם מספר דרכים לשמירה על גוף בריא, נפש שמחה ובעיקר הרבה הצלחה.

1. הקפידו על פעילות ספורטיבית מאוזנת – הדרך הטובה והבטוחה ביותר להורדת אחוזי שומן וחיטוב הגוף היא ללא ספק פעילות אירובית קבועה. כיום קיימים המון סוגים של פעילויות אירובית מגוונות כמו ריצה, שחיה, אופני כושר ועוד. העיקרון הוא בחירת התרגילים הנכונים, ביצוע מספר חזרות קבוע ו- התמדה ! אם ברצונכם להעלות את מסת השריר יש צורך המספר חזרות מועט יותר.  עבודה על תרגילים איכותיים ומורכבים תביא לשיפור מהיר יותר במבנה הגופני ובתוספת לאירובי כנראה גם לחיטוב מהיר יותר ובריא יותר – לכן שימו לעצמכם מטרה לבצע תרגילים מורכבים בעזרת מאמני כושר בעלי ידע רלוונטי.

2. אמשיך בהרגל שרכשתי לעצמי כבר לפנים שנים ובכל יום אני מודה על החכמה שנפלה בזכותי להתחיל ולאמץ אותו- הרבו בשתיית מים ! כמה פשוט ככה יעיל. הפתרון האולטימטיבי למי שמחפש הרזיה בטוחה. מלבד העובדה הנהדרת שהמים מנקים את הגוף מרעלים, מסייעים למערכת העיכול ומחזקים את המערכת החיסונית, שתיית מים לאורך כל שעות היום תורמת להרגשת שובע בקיבה ולכן כאשר תאכלו לאחר שתיית מים מרובה תופתעו לגלות כי הגוף שלכם דורש פחות מזון בשביל תחושת שובע.

3. אכלו נכון. תזונה נכונה תמיד מועילה. עוד לא קם האדם שאכל בריא ונפגע מזה, לכן הקפידו על תזונה מאוזנת ובריאה שעושה לכם טוב. נושא המזון הוא רחב, עשיר ומגוון ובדרך כלל גם מאוד אינדיבידואלי. לא כל מה שמתאים לאחד מתאים לאחר ולכן חשוב לנסות מספר סוגים של מזונות בכדי להתאים את התפריט הטוב ביותר עבור כל אחד. את בניית התפריט עדיף לעשות באמצעות אנשי מקצוע בתחום או באופן עצמאי על ידי מחקרים פשוטים מאתרי האינטרנט הנרחבים בנושא. קיימים היום כל כך הרבה סוגים של מזונות בריאים ומזינים שמלבד הערכים התזונתיים המעולים שהם תורמים לגופנו הם גם טעימים באופן מפתיע. כן כן, תופתעו לגלות עולם שלם עם טעמים חדשים ומשוגעים. לא תתאכזבו !

4.  והדובדבן שבקצפת – לכו לישון ! מי לא אוהב לישון ? אני מניח שרובנו מחכים בכיליון עיניים ובצפייה גדולה לסיים את יום העבודה, להיכנס למיטה ולצלול לשינה טובה. אבל לא תמיד אנחנו מספיקים לישון מספיק אז – תרשו לעצמכם להתפנק יותר !  מחקרים מראים כי שינה רצופה של לפחות 7 שעות חשובה לתפקוד היום-יומי, תורמת לבריאות הנפשית והגופנית ולהרגשה כללית טובה יותר בצורה משמעותית. שינה נכונה תורמת גם לתהליך חילוף החומרים בגוף וחידוש המערכות לצורך חיטוב נכון.

בחיים, כמו בחיים, הכל עניין של איזון נכון ושמירה על פרופורציות. לפעמים דיי באימוץ מנהג אחד בשביל ליצור שינוי משמעותי. קחו על עצמכם אפילו טיפ אחד, יישמו אותו ומבטיח שלא תתחרטו. כאן לכל שאלה, עזרה, ייעוץ או סתם אוזן קשבת.

שלכם, אבי אמסלם- מאמן כושר מוסמך ובוגר וינגייט.

https://www.instagram.com/avi_amsalem23/ – גם באינסטגרם 🙂