הרהורים על נשים אמיתיות

בחורה עם מחשב נייד

הרבה דברים למדתי על כתיבה ועריכה מאז התחלתי לכתוב את הבלוג שלי. אחד מהם הוא חשיבות הכותרת של הכתבה. הכותרת היא טריגר לכניסה לפוסט (או המשך קריאה בעיתונות המודפסת) וככל שהכותרת פרובוקטיבית יותר, לרוב היא תמשוך קהל קוראים גדול יותר.

אודה ולא אבוש, גם אני כקוראת נפלתי לא אחת בפח הזה. לא חסרות דוגמאות לכותרות שכל קשר בינן לבין הכתוב בכתבה הוא מקרי, או גרוע מכך, מטעה. ולא מעט כתבות גרועות זוכות לכותרות מצויינות. אני יכולה להעיד על עצמי, שחשוב לי שהכותרת תתאים לתוכן, אבל מודה שבחירת הכותרת היא לא אחת החלק הקשה ביותר בכתיבה עבורי, כי בסופו של דבר כולנו רוצות שיקראו את מה שיש לנו לומר ולשם כך כאמור, יש צורך בטריגר טוב.

וההקדמה הזו נועדה להסביר את בחירתי במושג "נשים אמיתיות" בכותרת. המונח הזה הוא אחד השנואים עלי ובאופן טבעי, תמיד מייצר מחלוקת.  החיבור בין המילה נשים למילה אמיתיות אין בו היגיון. הרי אין מי שהוסמך לקבוע מי היא אישה אמיתית ומה הקריטריונים להיותה כזו. האם זה עניין של גיל? של מידה? האם אישה מלאה היא אמיתית יותר מאישה רזה? האם אישה מטופחת המקפידה על לבוש נשי, נעלי עקב ואיפור היא אמיתית יותר מזו שבוחרת לא להשקיע במראה החיצוני שלה? האם מי שבחרה לא ללדת היא פחות אישה? מבחינתי כל אישה היא אישה בראש ובראשונה אם נולדה ככזו ובמקביל אם היא מרגישה ככזו (ואני אמנע מלהיכנס לויכוח על הגדרת גבר שבחר להפוך לאישה. מבחינתי, התחושה הפנימית לגבי מה שאת/ה היא המכרעת).

הנושא בוער בעצמותי דווקא משום התעסקותי בנושאים לכאורה "נשיים", כמו אופנה וטיפוח. השבוע ביקרתי בשתי פרזנטציות של אופנת נשים שבקלות יכולות ליפול להגדרה של אופנה לנשים "אמיתיות", בשל פנייתן לטווחי גילאים ומידות שלא ניתן למצוא לרוב ברשתות הגדולות. אני בוחרת להציג אותן כמו שהן, מבלי ליפול למלכודות של הגדרות.

COTTON-

חברת כותון נוסדה לפני 20 שנה וחרטה על דיגלה לספק עיצובים נינוחים ולא מתיימרים, תפורים מכותנה אורגנית נושמת ואיכותית. לאורך השנים, לא הצליחה כותון לצמוח ולתפוס נפח שוק מספק. המחירים היו גבוהים, העיצובים מבוגרים וחסרי מעוף והדגש על הנוחות לא סיפק את קהל הנשים שביקשו לשלב נוחות עם אופנתיות.

לפני כשנתיים גוייסה לחברה המעצבת לילך קריסטל, בוגרת מצטיינת של שנקר שעבדה בעברה גם בדלתא, קום איל פה, ובמותג המשותף לה ולשרון לוי O GOD. בחירתה למעצבת הראשית של כותון נועדה להצעיר את המותג, להנגיש אותו לאוכלוסיה רחבה יותר, ולהפוך אותו לאופנתי. כל זאת, בתנאי שלא מוותרים על הנוחות.

שילובה של לילך בחברה יצר מצב שבו הקולקציה עדיין לא מגובשת מספיק. בכותון היה חשוב (ובצדק) לשמור על הלקוחות הותיקות והנאמנות שמלוות אותם שנים ארוכות, ולשם כך עדיין ממשיכים לייצר עבורן את הבגדים הרחבים, הבסיסיים, הפחות "אופנתיים" ולצידם, ניתן למצוא את כתב ידה של קריסטל בעיצובים צעירים ומודרנים. לילך משתדלת לקחת טרנדים ולתת מהם רמיזה בבגדים של כותון. או במילים אחרות, כפי שציינה לילך- "המטרה היא להוסיף לכותון מימד אופנתי ומעודכן תוך שימוש בטרנדים שאינם סותרים את הערכים של נוחות".

הפריטים שאני רוצה לעצמי-

הבדים כאמור, כבר אינם כותנה אורגנית, רוב הקולקציה תפורה מכותנה, אך ישנם גם פריטים מבדים סינטטים (בעיקר בחורף), כדי לשמור על טווח מחירים נוח. בצבעי החורף ניתן למצוא את המנעד המונוכרומטי- שחור, אפור, לבן ולצידו צבעי כחול, ירוק, חום, סגול ואדום. יש מעט שימוש בהדפסים גיאומטרים והדפסי תחרה ופרחים כמקובל היום, אם כי עליי להודות שבכל מה שנוגע לבחירת ההדפסים, יש בהחלט מקום לשיפור.

לילך ללא ספק עושה עבודה מצויינת עבור כותון. שינויים מהסוג שכותון רוצה להציג לא קורים ברגע, אבל אין לי ספק שלילך מכוונת מטרה ותצליח לעמוד במטרה שכותון הציבה לה כפי שניתן לראות בתמונות הקטלוג המצויין של סתיו חורף 2013.

בכותון מצהירים כי הם פונים לנשים בגילאי 35 ומעלה בטווח המידות שבין 38-48 (פרט מעניין הוא, שעד העונה שעברה טווח המידות החל מ- 40, בכותון הופתעו מכמות הנשים במידה 38 שנכנסות לחנות והחלו לייצר בגדים גם במידה הזו).

מחירים-

חולצות וטוניקות – 180-400 ₪
מכנסיים – 120-370 ₪
עליונים וז'קטים- 180-330 ₪
מעילים- 400-500 ₪
שמלות – 340-430 ₪
חצאיות – 270-350 ₪

נכון לעכשיו מציעים בכותון 70% הנחה לפריט השני. וחשוב לא פחות- כל הייצור נעשה בארץ.

אתר כותון באינטרנט

כותון בפייסבוק

רינה צין-


וואו! עם כזו הרגשה בדיוק יצאתי מהפרזנטציה של רינה צין. כמה יופי, כמה דיוק, כמה יחס לפרטים. נכון, אני לא יכולה להרשות לעצמי אף פריט מהקולקציה של רינה צין, ובכל זאת, אין לי כוונה לבוא בטענות למחירים שלה. כשרואים את רמת ההשקעה והיחס לכל פרט ופרט, החל מהעיצוב, המשך בבחירת הבדים וכלה בתפירה, אפשר להבין, אולי לראשונה, למה לעיתים אנו נדרשות לשלם מאות שקלים עבור חולצה. מי שידה משגת ויכולה להרשות לעצמה את הסכומים האלו, אין ספק כי האופנה של רינה צין היא בחירה מצויינת עבורה.

בקולקציית סתיו- חורף 2013, רינה מרבה להשתמש במושג "קולאז'" כשהכוונה היא לבניית הבגד מטקסטורות שונות תוך שימוש בטכניקות של גזירה, קריעה והדבקה של חומרים שונים לכדי יצירה שלמה ומאורגנת. ניתן לראות בקולקציה מגוון של חיתוכים לא קונבנציונליים, קצוות פרומים התפורים כלפי חוץ, טלאים ושילובי טקסטורות והדפסים, ותוספות של קרסים, אבזמים, כפתורים ועוד. צין מאוד אוהבת את מראה השכבות ובנתה את הקולקציה ממבחר פריטים המשתלבים זה בזה בצורה הרמונית ומאפשרים משחק בינם לבין עצמם.

שמלות המשי היפיפיות שרינה משלבת עם קרדיגן או ג'קט, גרביונים אטומים, גרביים מעניינים ונעלי אוקספורד, נראות כאילו יצאו מסרט רומנטי. המעילים- גולת הכותרת של רינה צין, מדוייקים להפליא ומעוצבים בבדים ואורכים שונים ע"מ שיתאימו לתנאי מזג אויר שונים (מעילי פשתן בהירים, ומעילי צמר כהים). חולצות הכפתורים עם הדיוק בתפירה מצד אחד, והקצוות הפרומים מאידך, נתפרו מבדים איכותיים שנצבעו באופן עצמאי בסטודיו ע"מ להגיע לצבע והמרקם המושלם. כל אלו ועוד מרכיבים קולקציה מושלמת שרינה יוצרת עם 3 מעצבות צעירות ומוכשרות לצידה. אין דרך להעביר במילים את רמת הדיוק בפרטים, המלצתי לחובבות האופנה- גם אם ידכן אינה משגת, הגיעו לחנות של רינה צין ע"מ להתרשם. עלי זה עבד.

הצבעים מונוכרומטים, וגם מעט הצבעוניות המלוה את הקולקציה מרומזת ומאופקת. הבדים איכותיים- וואל משי, שיפון, אריגי כותנה, ג'רסי, טישו, ויסקוזה, עור ועוד.

טווח המידות- XS-XL

טווח מחירים

מכנסיים  590-990 ₪ / ז'קטים  940-1790 ₪ / שמלות 890-1790 ₪

שמלות מעיל ומעילים  1590-2290/ חולצות 590-890 ₪ / טי שרטים 295-640 ₪

קרדיגנים 560-690 ₪  חצאיות 790-1290 ש"ח

גם במקרה של צין, כל התפירה נעשית בארץ.

האתר של רינה צין