הפרסומת לנס קפה עלית: לא שוביניסטית, סתם מפגרת

[youtube -2wjHeA5y8c nolink]

שוביניזם. מיזוגניה. מילים אלה ואחרות באותו סגנון נשמעו בעקבות הפרסומת החדשה לקפה נמס של עלית, שבה נראה טייס מסוקס מעביר תדריך בטייסת, ואז נכנסת אשתו עם העוגה שהכינה לו בהפתעה, ואגב כך חושפת את שם החיבה שלו בבית – צ'יפצ'יקון. חבריו לטייסת כמובן לא מפספסים את ההזדמנות לרדת עליו והוא חוזר הביתה מבואס ומתלונן בפני אשתו על גודל הפדיחה שעשתה. היא מתנצלת, הוא מתרצה ומבקש שתכין לו קפה. סוף.

מדובר, ללא ספק בפרסומת דבילית, אבל היא לא פוגעת בנשים יותר ממה שהיא פוגעת בגברים. ולפני שאמשיך אזכיר שלפני כתשעה חודשים הוציאו עלית פרסומת הפוכה, שבה הבעל מאכזב את האישה, לאחר שהזמין לה חופשה בהפתעה, אבל במקום בצימר מפנק הוא לקח אותם לאיזו אכסניית נוער מעפנה.

[youtube 2_Y_5_wYI7Y nolink]

כמו שאני רואה את זה, למרות היותם טמבלים, האישה בפרסומת החדשה והבעל בפרסומת הקודמת הם דווקא בני זוג משקיעניים ומלאי כוונות טובות.  גם האישה בפרסומת החדשה היא לא מסרסת, כמו שנטען נגדה בחלק מהתגובות. אישה מסרסת לא היתה מכינה לבעלה עוגות. ואם כבר מדברים, בכל העדויות שקראתי אתמול במסגרת יום המאבק באלימות נגד נשים, אף אחת לא ציינה שם שהיא קראה לבעלה צ'ופצ'יקון.

גם התלונות על כך שהוא מבקש ממנה לעשות לו קפה לא ברורות לי. להכין קפה לבן או בת הזוג זאת לא פחיתות כבוד, גם אם הוא או היא מבקשים את זה. מה, אתם אף פעם לא הכנתם קפה בבית?

אם כבר, אז יש לי בעיה עם העובדה שאותו בעל הוא גבר-גבר קשוח בעבודה וצ'ופצ'יקון מתוקון בבית. אנשים אמורים להיות אותו דבר בכל מקום ולא לעטות על עצמם מסיכה בצאתם מהבית.

והבעיה העיקרית היא שמישהו בבאומן בר ריבנאי, משרד הפרסום שיצר את הפרסומת, חושב שגיבורי הפרסומות האלה הם עד כדי כך אפסים שנס קפה של עלית יכול לפייס אותם.

בסיעור מוחות שערכנו כאן במשרד, אגב, עלתה הטענה שהלקוח ביקש ממשרד הפרסום לייצר באז ויהי מה, ועל כן נבחרו תסריטים שעוסקים בנושא התמיד-טעון של יחסים בין גברים ונשים.

(הכותבת שותה נס קפה של עלית ולא מתביישת בזה, אבל גם לא חושבת שזה כבוד גדול)