הסוד שבגיוון

ישנם אנשים שאוהבים לגוון בחיים וישנם אנשים שנוהגים להתקבע בשגרה ובאזורי נוחות.
בכל דבר בחיים זה חשוב לגוון. כן כן… אפילו בזוגיות. ובספורט, זה חשוב לא פחות. מוזמנים להכנס ולקרוא מדוע.

20170302_142017_HDR~2 (3)

ישנם אנשים שאוהבים לגוון בחיים וישנם אנשים שנוהגים להתקבע בשגרה ובאזורי נוחות.
בכל דבר בחיים זה חשוב לגוון. כן כן… אפילו בזוגיות. אבל כל עוד זה בין שני בני הזוג 😉
ובספורט, זה חשוב לא פחות. נכון שחשוב למצוא את הספורט שמתאים לנו, שירגיש לנו נכון ונוכל להתמיד בו. אחרת, יקרה מה שקורה לרבים, פשוט נשלם על מנוי לחדר כושר ונמצא כל פעם תירוץ למה לא ללכת, עד שבכלל תשכחו שיש לכם מנוי.
אבל, למרות זאת, אם כל הזמן נעשה רק את אותו סוג הספורט נפתח רק חלק מוגבל של הכושר הגופני שלנו.

כושר גופני הוא מכלול היכולות של אדם לבצע פעילות גופנית במתארים שונים (בין אם מדובר בעצימות נמוכה או גבוהה, במשך קצר או ארוך).
לכושר הגופני 10 מרכיבים:
• מהירות
• זריזות
• כוח
• כוח מתפרץ
• גמישות
• סבולת שרירית
• סבולת לב-ריאה
• שיווי משקל
• קואורדינציה
• דיוק בתנועה

לכל סוג ספורט יש יתרונות משלו ולכן גיוון בסוגי הספורט יוביל אתכם לשיפור כללי בכושר הגופני. כמובן, שכל פעילות חייבת להיות מותאמת למצבכם הבריאותי ורמת היכולת האישית שלכם.
למטה אפרט לכם קצת על כל סוג ספורט שתוכלו לעשות במכוני הכושר וכמו שתוכלו לראות, בכל אחד יש בעיקר עבודה על מרכיבים מסויימים של הכושר הגופני. לכן, על מנת להגיע לשיפור מתמיד ולשמור על כושר גופני תצטרכו לגוון!
בנוסף, הגיוון יעזור לכם לא להשתעמם…ואולי אפילו תתאהבו בספורט חדש :-)

סוגי הספורט העיקריים:

פילאטיס– בפילאטיס עובדים בעיקר על שרירי הליבה (מה שאומר שזה משפר את היציבה שלכן),חיזוק וגמישות המפרקים, חיזוק רצפת האגן (חשוב ביותר לנשים בכללי ובפרט לנשים לפני ואחרי לידה) וגם על הארכת השרירים. בפילאטיס תוכלו לפתח קואורדינציה, שיווי משקל, דיוק בתנועה, גמישות וכמובן כוח וסיבולת שריר.

אירובי– שיעור אירובי הוא שיעור דינאמי המשלב תרגילים, תנועות וקפיצות המפתחות את סיבולת הלב-ריאה באמצעות פעילות מאומצת של קבוצות שרירים גדולות למשך זמן ממושך. הדגש בשיער זה הינו סיבולת לב ריאה וסיבולת השריר. ישנם וורסיות שונות של אירובי: זומבה, קיקבוקס, אירובי דאנס ועוד. בסוג זה של ספורט אף תוכלו לפתח קואורדינציה.

עיצוב– עיצוב הגוף מיועד בעיקר לחיטוב וחיזוק הגוף. בשיעורים אלו עובדים על כל קבוצות השרירים. בעיצוב עובדים בעיקר על כוח וסיבולת שריר. וורסיה של שיעור עיצוב היא עיצוב דינאמי, שבה משלבים תנועות להרמת הדופק.

יוגה– חשוב לציין שישנם סוגים שונים של יוגה, כאלו העוסקים יותר בנשימות ובתודעה וכאלו שהם יותר דינאמיים. היוגה הדינאמית, שיותר מזכירה את הפילאטיס, עובדת על יציבות, גמישות וכוח.

ספינינג– אלו שיעורי רכיבה על אופניי כושר קבוצתיים. שיעורי ספינינג מפתחים את סיבולת הלב והריאה.

TRX– הטראנד החדש שכבש את מכוני הכושר. זהו שיעור הנעזר ברצועות שמתפקדות כחדר כושר לכל דבר. זהו שיעור דומה לשיעור עיצוב (אפילו עיצוב דינאמי בחלק מהמקרים).

חדר כושר– בחדר כושר תוכלו לעבוד גם על פעילות אירובית (אופני כושר, הליכונים וגלידרים) וגם על כוח באמצעות משקולות או מכשירים.חדר כושר מיועד לשיפור אלמנטים מסוימים של כושר גופני: סיבולת לב ריאה, גמישות וכוח.

אימון נעים ומגוון!

XOXO
אחת שיודעת 😉

קרין מילשטיין
סטייליסטית, מאמנת כושר ובוגרת תואר שני לתקשורת ועיתונאות. זה מה שיוצר את הבלוג על תרבות, סגנון חיים, טיולים, ביקורת ספרותית, שירה ועוד... מוזמנים לקרוא, להגיב ובעיקר להנות... XOXO אחת שיודעת ;-)