"הסערה" של שייקספיר תועלה על הבמה בביצוע מרהיב של 27 תלמידי בי"ס האנתרופוסופי "תמר"

המחזה האחרון שכתב שייקספיר, משמש כמטפורה למחזה האחרון שבחר איתי פז ז"ל להעלות עם תלמידיו האהובים, רגע לפני שנפטר. התלמידים שעברו סערה מטלטלת עם פטירתו, מקיימים כעת את צוואתו עם העלאת המחזה "הסערה" בבימויו של עופר שגיא. 

1 (2)

צילום: פרטי

המחזה העוסק, בבגידה, נקמה וחשבון נפש, מספר את סיפורו של מלך מילאנו הנבגד ע"י מקורביו ומושלך לאי בודד עם בתו בת ה-3. הוא מחולל סערה בים, הגורמת לכל אויביו להגיע לאי שלו ולהיות נתונים לחסדיו. המחזה אקטואלי גם לאחר 400 שנה ומשמש כמטפורה עכשווית למצבו הקיומי של האדם, הנאבק בנפשו פנימה ובאויביו מבחוץ. גם תלמידי כיתה ח' בבית הספר האנתרופוסופי "תמר", חוו סערה קשה השנה, עם פטירתו במפתיע של איתי פז בגיל 56, מנהל בית הספר ומחנכם הנערץ. איתי ז"ל בחר את המחזה הזה עבור הכיתה וגם החל לביים אותו. למרות האבל והעצב, החליטו התלמידים כי ההצגה חייבת להימשך ולשם מימושה, התגייסו לעזרה, הורי התלמידים וחברי הקהילה האנתרופוסופית בהרדוף, ביניהם עופר שגיא שנטל את שרביט הבימוי והאמן הסביבתי-חברתי אקסל אוולד העובד עם התלמידים על התפאורה, בהשראת הפסל הקינטי שהוא מציג בגלריה בהרדוף. על תפירת התלבושות מופקדים ההורים.

5

צילום: פרטי

תיאטרון ודרמה הם כלים חשובים ומשמעותיים בתפיסת חינוך וולדורף (אנתרופוסופי). החל מכיתה ו׳, מעלה כל כיתה אחת לשנתיים הצגה מא' ועד ת'. במשך חודש שלם, המוגדר כ"תקופת הצגה", הילדים עוסקים אך ורק בכל מה שקשור להפקה: הם לומדים טקסטים ארוכים, עובדים שעות על גבי שעות על הסצינות השונות, לומדים שירים שיופיעו במחזה, עורכים חזרות על כלי הנגינה השונים שעמם יופיעו, בונים יחד עם הוריהם ועם מורי ביה״ס את התפאורה ותופרים את התלבושות. "תקופת ההצגה" חושפת את התלמידים לעשייה אמנותית מגוונת, אך גם מלמדת אותם עבודה קבוצתית, שיתוף פעולה, התגברות על פחדים ועמידה באתגרים אישיים וכיתתיים.

בימוי: עופר שגיא, מורה וולדורף ובימאי ותיק בעל נסיון של 30 שנה בארץ ובחו"ל בסצינת הפרינג'.

הנחיית תפאורה: אקסל אוולד, אמן סביבתי-חברתי אנתרופוסופי, מורה לאמנות ומעצב תפאורות.

ריקוד ותנועה: לילך פריימן, מורה בכירה לאוריתמיה בחינוך וולדורף

מוזיקה: אלה רוזנר, זמרת אופרה ומורה בבי"ס תמר.

הפקה ותלבושות: הורי התלמידים

ההצגה תועלה בתאריכים 17-19 במרץ בשעה 19:00 באולם "מופת" ברחוב יהושע בן גמלא 26 בהוד השרון.

טלפון להזמנת כרטיסים: 052-4762420

חינוך וולדורף מבוסס על תפיסה התפתחותית של הילד ועל הצרכים המשתנים של הילד, מתוך תפיסה זו נבנית תוכנית הלימודים בכל גיל המבוססת על שלושה כוחות נפש מרכזיים שעל הילד לפתח כדי להיות "אדם שלם" וחופשי בעולם: מחשבה, רגש ורצון (יכולות עשייה).
בהכללה, החינוך בגיל הגן פונה בעיקר ליכולות הרצון, החיקוי, המוטוריקה ופיתוח החושים.
בבית ספר יסודי עומדים במרכז היכולות הרגשיות, החוויות, ההרגלים והעשייה האמנותית.
ואילו בתיכון פונה החינוך בעיקר למחשבה ולתודעה השכלית, אך משאיר את החשיבה פתוחה, אמנותית, חווייתית ומעשית – כך שהתלמידים יפתחו את הישגיהם האקדמאיים לצד פיתוח הפנימיות השלמה שלהם כבני אדם המתעניינים בעולם ובנפש האדם.