המדריך למעצבת התכשיטים המתחילה

התכשיטנות שבתה אותי, והחלטתי להקים עסק, אבל לא ציפיתי לכל כך הרבה אתגרים. כדי לחסוך לך טעויות של מתחילה, כתבתי מדריך עם חמשת הצעדים החשובים בהקמת עסק בתכשיטנות (ובכל תחום יצירתי אחר)

צילום: רעות אשכנזי

רכשת חרוזים וחומרי גלם, פינית לעצמך רגעים שקטים ליצירה, ועיצבת כמה תכשיטים. איזה אושר! את עונדת אותם בגאווה בכל פעם שאת יוצאת מהבית ומקבלת המון מחמאות. בטוח שמעת מהאנשים שסביבך משפטים כמו "איזה כישרון!", "תכיני לי גם", "את חייבת לעשות עם זה משהו", "וואו, איזה יופי" ועוד, והחלום לפתוח עסק כבר מנקר בראשך.

צילום: ענבל כבירי
צילום: ענבל כבירי

לפני כשלוש שנים, כשהקמתי את העסק, פעלתי לבד ובלי הכוונה. סדנת התכשיטים שלי נולדה בלי תכנית עסקית ברורה וללא מחשבות עומק על האתגרים הנכונים לי. פעלתי בצורה מאוד אינטואיטיבית, ולא היו לי כלים ממשיים כדי לנהל את העסק בחוכמה. בתחילה הצבתי לי יעד כלכלי מינימלי, ושמחתי להגדיל את ההכנסה המשפחתית באמצעות העסק. הקמת העסק נבעה מתשוקה אמיתית אל עיצוב התכשיטים ואל הנשים הרבות שאני פוגשת בזכותו, וההכנסה שלצידו נתפסה בעיני כבונוס נחמד לצד ההנאה שבעשייה הזאת.

מאז, כאמור, עברו כשלוש שנים. דבר אחד אני יכולה לומר בוודאות: לאורך השנים האלה לא הפסקתי ללמוד. מכל מלמדיי השכלתי, ומלקוחותיי יותר מכול. כל חוויה חישלה אותי, כל חוסר הצלחה דייק עבורי את הדרך, כל הצלחה נתנה לי מוטיבציה להמשיך לצעוד קדימה.
הלכתי להרצאות ולכנסים, ביליתי בסדנאות ונחשפתי להרבה מאוד עולמות תוכן, כולם נוגעים לעולם העסקים הקטנים.

צילום: רעות אשכנזי
צילום: רעות אשכנזי

אספתי טיפים ששווים זהב, וכתבתי עבורך את מדריך הצעדים הנכונים לכל עסק מתחיל מתחומי היצירה בכלל והתכשיטנות בפרט. בואי לצעוד איתי:

  1. יצירת קולקציה: כדי ליצור שפה ייחודית למותג שלך, כדאי לבנות קולקציה. לפני שאת מסתערת על העיצוב עצמו, מומלץ שתכיני לוח השראה עם רעיונות מנחים לקולקציה. קולקציה מאופיינת בקו מנחה העובר כחוט השני בכל הדגמים השייכים לה. הקו המנחה יכול להיות חומר מסוים, הדפס, קו עיצובי מוגדר ועוד. קולקציה בדרך כלל תחומה בזמן, וכדאי לחדשה בכל כמה חודשים.

    צילום: נועה מוזס אי-מגור
    צילום: נועה מוזס אי-מגור
  2. חשיפה: החשיפה היא אחד האתגרים הגדולים בהקמת העסק, וכשמתגברים עליו – כל מהלכי השיווק נעשים קצת יותר קלים. רוב בני האדם מעדיפים להתחבא מאחורי המסך ולצפות מהצד ברשתות החברתיות. אנחנו גוללים ברשת שעות רבות במהלך השבוע (שלא לומר ביממה), ולרוב מעדיפים להישאר אנונימיים. רבים מהמשתמשים לא חושפים את פניהם, לא משתפים ברגעים אמיתיים מחייהם, ומעדיפים לא להיחשף.
    ברגע שאנחנו מקימות עסק, עלינו להבין שהשיווק הטוב ביותר הוא הסיפור עלינו. אנחנו לא צריכות לחשוף את חיינו הפרטיים כדי להצליח, אנחנו רק צריכות להבין שהעסק הוא אנחנו, ואנחנו העסק.
    הלקוחות הפוטנציאליים רוצים להכיר את הפנים מאחורי המותג, את סיפור הקמתו ואת החיבור שלו אליהם, וכדי לאפשר את כל אלה – עלינו להיחשף.
    אל תטעי, אין משמעותה של החשיפה גילוי פרטים מביכים בציבור, אלא בסך הכול שיתוף בהצלחות שלנו, בצעדים הראשונים שלנו ובכלל בעובדה שהקמנו עסק. מעגל החברים הראשון שלנו ברשתות החברתיות ובחיים הוא מעגל הלקוחות הפוטנציאלי הראשון, וכדאי שנשכיל להשתמש ברשתות כדי לקדם ולפרסם את העסק החדש שלנו.
צילום: רעות אשכנזי
צילום: רעות אשכנזי
  • נחישות: כשאת בעלת עסק, אסור לך לוותר. יצירת מותג מוכר ובעל נוכחות ברשת לוקחת זמן, ואין מטה קסמים שיכול לקצר תהליכים. בנחישות ובהתמדה צריך להמשיך לכתוב, לפרסם, ליצור, להתנסות, וככל שעובר הזמן – ההיכרות עם המותג שלך תגבר, והלקוחות יגיעו. אם את בונה עסק במקביל לעבודה כשכירה, חשוב להציב לעצמך משימות יומיות או שבועיות קטנות כדי להתקדם ולהתחיל לבנות את העסק באופן הדרגתי. ההתמדה וכוח הרצון שלך הם שיקבעו את מידת ההצלחה שלך לאורך זמן.

    צילום רעות אשכנזי
    צילום רעות אשכנזי
  • תמחור/רווחיות: עסקים רבים נופלים על הסעיף הזה. כדי להרוויח באמת מהעשייה שלך, המוצרים שלך צריכים להימכר ברווח מספיק כדי לכסות את העלויות ולהרוויח. העלויות כוללות את כל חומרי הגלם, את זמן העבודה ואת כל ההוצאות הנוספות, כמו אריזה, דלק, עלויות גבייה באשראי, מיסים ועוד.
    רוב הסיכויים שככל שיעבור הזמן תעלי מחירים, ולכן לא מומלץ להתחיל מתמחור נמוך מאוד או זול מדי, כיוון שיהיה לך קשה לעלות ממנו. בנוסף, אני לא ממליצה לך למתג את עצמך כ"זולה", אלא עדיף להתהדר ביתרונות אחרים לעסק.
  • זמן זמן זמן: "רומא לא נבנתה ביום אחד", אמר הסופר של "דון קישוט", וגם העסק שלך לא ייבנה ביום. תהליך הקמה וביסוס של עסק לוקח זמן, והסבלנות נדרשת לתהליך. תני לעצמך זמן ללמוד, לדייק את הרצונות והצרכים שלך, להבין מה הציפייה שלך מהעסק וכמה זמן תרצי להשקיע בו, ולהתרגל לחשיפה ולפעילות ברשתות החברתיות. לאורך הדרך בטח תחווי הצלחות שירימו אותך וחוסר-הצלחות שיורידו אותך, ושניהם מבורכים. העצה שלי אלייך: אמצי כל הצלחה ולמדי מכל חוסר הצלחה, העיקר שתמשיכי לנוע קדימה ותפרצי את גבולות עצמך.
    בעוד שנה או שנתיים תביטי לאחור בסיפוק רב, תחושי גאווה על הדרך שעשית.

 

יש עוד צעדים חשובים ומועילים בדרך, והדרך לא תסתיים לעולם, כך לפחות אני מאמינה. עסק שנמצא בתהליך למידה, צמיחה והתפתחות הוא עסק שיעמוד במבחן המציאות לאורך זמן, וההתמדה מביאה להצלחה.

את רוצה לקבל ליווי מקצועי ולרכוש כלים נוספים לעסק שלך?
הצטרפי ל"חורזות עתיד", הקורס לליווי עסקי בתכשיטנות. המחזור הקרוב ייפתח ב 2/4/19, והוא יתקיים בימי שלישי בערב בכפר סבא.
כאן תוכלי להצטרף ולקבל מידע נוסף על הקורס.

רוצה להצטרף לקהילה שלי? לחצי כאן להצטרפות לקבוצת הפייסבוק של סדנת התכשיטים של נועה.

צילום: רעות אשכנזי
צילום: רעות אשכנזי

הצטרפי אליי, אני מבטיחה לך תמיכה ודרבון כדי להתקדם ולהצליח.

אשמח שתספרי לי מה דעתך על הפוסט כאן בתגובות.

אלף הצלחות,
נועה,
סדנת התכשיטים של נועה
054-3093993

נועה מוזס אי-מגור | סדנת התכשיטים של נועה
נעים להכיר! אני נועה, והחרוזים תמיד היו חלק מחיי, אך נזנחו במשך כמעט שני עשורים. לפני 4 שנים הם חזרו לחיי בסערה, וסדנת התכשיטים של נועה נולדה. התחלתי לנדוד ברחבי הארץ ולהנחות סדנאות לעיצוב שרשראות מלאות אמירה אישית. כמעט שלוש שנים עבדתי במקביל בעולם ההוראה יחד עם ניהול סדנת התכשיטים של נועה, ובקיץ האחרון (2018) עזבתי את עולם ההוראה. מאז אני בעלת עסק במשרה מלאה :-)היום תוכלי למצוא בסדנת התכשיטים סדנאות תכשיטים מגוונות, סיורי חרוזים, ערכות לעיצוב תכשיטים וליווי עסקי בתכשיטנות. את הסיפוק הגדול ביותר שלי אני שואבת מהנשים שמגיעות לסדנה. אני נהנית לראות אותן מגלות יצירתיות בתוכן ונחשפות לעולם עשיר של חרוזים ושל אפשרויות יצירה. חלק מכניסות לחייהן תחביב חדש וממלא, ולפעמים הוא הופך למקצוע של ממש.אני מזמינה אותך להצטרף אליי לעולם מלא יצירתיות והבעה אישית, לעולם סדנת התכשיטים של נועה.