המבורגר בטעם של מסעדה

בואו נכין בבית המבורגר של מסעדה – לא קשה וחוסך המון כסף.

מצד אחד החופש הגדול עוד לא הסתיים, אבל הכסף של ההורים וגם הרעיונות איך לשעשע את הצאצאים כבר הגיעו לקצה גבול היכולת…

מצד שני הילדים רוצים לאכול כל יום במסעדה ולנצל את החופש עד הסוף…

ובכן, לכל הצדדים ברור שצריך לאכול! ותובנה נוספת – צריך להעסיק את הילדים!

הרעיון: בואו נכין בבית המבורגר כמו במסעדה.

או.קי. זו לא "ארוחת בריאות" – אבל המטרה היא לעבור עוד יום של החופש בשלום.

המרכיבים ל- 4 המבורגרים גדולים (או 6 בינוניים) , ניתן להכפיל את הכמוניות בהתאם למספר הסועדים:

  • 1/2 קילו בשר בקר טחון (ניתן לשלב גם עוף או הודו. אולם המלצה שלי – אל תוותרו במקרה זה כל הבשר האדום, בכל זאת רצינו כמו במסעדה).
  • 1 בצל קצוץ
  • 1/2 כוס מי סודה
  • מלח פלפל

להגשה:

  • 4 לחמניות
  • ירקות: עגבנייה, חסה ובצל למי שאוהב
  • קטשופ יש תמיד בבית

אופן ההכנה:

  1. מטגנים את הבצל עד להזהבה. מצננים
  2. מערבבים את הבשר עם הבצל המטוגן, מי הסודה והתבלינים לקבלת עיסה אחידה. מניחים במקרר לשעה.
  3. יוצרים 4 המבורגרים בעזרת רינגים*(יש טיפ למטה) מניחים על מגש מחופה בנייר אפיה ומכניסים למקרר לחצי שעה.
  4. מחממים מחבת פסים (מאיכות טובה, שלא נדבקת למזון), או מנגל J. עם מעט מאד שמן. מניחים את ההמבורגרים, מסירים את הרינגים ומטגנים כ- 5 דקות על צד אחד + 3 דקות על הצד השני (זמן הצלייה תלוי במידת העשייה הרצויה לכם).
  5. מגישים לילדים עם קטשופ וחוגגים בתאבון.
  6. שיהיה לכולנו חיים וטעים!

טיפים:

*       למבוגרים שבחבורה, טגנו במעט רוטב צ'ילי מתוק פרוסות אננס והניחו על ההמבורגר. מעדן!

*        אם אין רינגים בבית ניתן להכינם מקופסת טונה שמסירים ממנה את שני הבסיסים ונוצרת טבעת חלולה.

*       ניתן להגיש את המנה ללא לחמנייה אלא בצלחת לצד תפ"א צלויים וירקות.

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.