הטיול המושלם בצפון פולין

צפון פולין

את הטיול בצפון פולין סגרנו כשנה מראש.. בדיוק כמו בטיול הקודם שעשינו בחלק אחר של פולין בערים: וורצלאב, קרקוב וזקופנה. כמה ציפיתי שיום הטיול יגיע ואוכל לנפוש יחד עם כל המשפחה הקרובה והמורחבת, אז לאחר 12 חודשים המתנה הטיול המיוחל הגיע ונסענו אל השדה אני, הוריי ואחיי הקטנים  (שכבר לא כ"כ קטנים 14,17) אל נתב"ג ב19.7.2019, עם קצת חששות לגבי הטיסה כי ידענו ששבוע לפנינו חברת התעופה "לוט" עשתה לא מעט בעיות לנוסעים אחרים וביטלה טיסות. למזלינו הרב הטיסה שלנו "רק" נדחתה בשעתיים וחצי ובשעה 23:35 יצאנו לדרך עייפים אך נרגשים להתחיל את החופשה.

נחיתה בגדנסק

לאחר 4 שעות טיסה (אחלה טיסה, ישבתי במקומות מפנקים EXTRA LEGS ROOM) נחתנו בגדנסק, הגענו באמצע הלילה, את יופיה לא כ"כ יכלנו לראות ולכן עדין לא בערה בי ההתרגשות של הגעה לארץ זרה ויותר חכתי לרגע שאשים את הראש וארדם..יצאנו מן השדה לחפש TAXI ומהר מאוד הגענו אל מלון חדרים קטן ונחמד ליד שדה התעופה, בו שהינו לילה אחד בלבד, רק כדי לישון כמו שצריך ולהתחיל את הטיול. חשוב לציין שבתור מלון עם שירות חדרים בלבד, הוא היה מאוד נקי, מסודר ונעים והכי היה כיף להתעורר בבוקר, לראות את הנוף ולא להאמין למראה הירוק, הכפרי והיפהפה.

נוף מהמלון ליד שדה התעופה בצפון פולין

בוקר טוב עולם – מתחילים את החופשה

לאחר הקפה של הבוקר והתעוררות מול הנוף המושלם, עלינו על הרכב שהשכרנו מראש עוד בארץ והתחלנו את דרכינו אל האגמים הקשובים, אך לפני הכל, חייבים עצירה אצל אלוהי הספורט "דקתלון", חנות הספורט, שתגרום גם למי שלא סובל ספורט לרצות להתחיל לרוץ בכל בוקר.

אבא שלי באימונים לקראת איירון מן באוסטריה ולכן הוא קנה את כל החנות, אני הסתפקתי בטייץ חדש וכמה גופיות ב 70 ש"ח 🙂 אחרי שעתיים בחנות הענקית הזו אי אפשר שלא לעצור לאכול אוכל פולני משובח ועל האוכל הפולני אני חייבת להתעכב!! ישנה סטיגמה לא ברורה, שאוכל פולני הוא לא טעים ובכן אני חייבת לנפץ אותה ולומר שאוכל פולני הוא טעים ביותר!!!! ובכל מסעדה מומלץ לבחור מנות מקומיות, כי הן הכי טובות ומשובחות ואל תוותרו על תפוחי האדמה והכרוב, שעושים את כל המנה לטובה פי 1000. בתמונה: מסעדת C'O LUDZIE המצויינת.

מסעדה מעולה בגדנסק

על בטן מלאה אפשר להמשיך בנסיעה אל האגמים הקשובים

אז לאחר שופינג מספק, אוכל ממלא ואווירה טובה המשכנו אל היעד האמתי: האגמים הקשובים! מודה שלפני שאמא התחילה לתכנן את הטיול (כן אמא, אני נותנת לך קרדיט) לא היה לי שמץ מהם האגמים הקשובים, איפה הם ומה יש לעשות שם, אך בשניה שהתחלנו להתקרב לאזור הבנתי שהגעתי אל גן עדן. מצרפת כמה תמונות שעשינו בעצירות בדרך..שתבינו על מה אני מדברת..

צפון פולין

הגעה אל המלון KANIA LODGE

קניה לודג' או כפי שדודי משה קורא למלון ""קניה ווסט" חחחח.  מאיפה אתחיל בתיאור המלון? אתחיל ואומר פשוט "ווווווואוווווו". אווירה כפרית קסומה: כרם, פרחים בכל צבעי הקשת, מדשאות ירוקות וענקיות, פינות ישיבה קסומות, והשיא הוא הנוף המדהים, שמשקיף אל האגם (יש ירידה במדרגות ישירות אל האגם) ואם הלו"ז היה תלוי בי, היתי מסוגלת לשבת על המזח שעל האגם במשך כל היום.

מלון קניה לודג

קניה לודג 13c72764-f195-4359-bd66-d21b8a4101b8

אטרקציות באגמים הקשובים

ארבעת האטרקציות המרכזיות שזכורות לי לטובה מהטיול הן: פארק חבלים אתגרי, סירת פדלים באגם קסום, סיור בפארק מיניאטורי של מבנים היסטוריים וחשובים, טיול אופניים והליכה בדיונות אל הים הבלטי.

פארק חבלים: אמנם בפארק החבלים לא השתתפתי (לא חובבת אקסטרים במיוחד), אך כל משפחתי שלקחה חלק במסלול נהנתה מאוד, המסלול מחולק למספר רמות, כך שגם המבוגרים וגם הגדולים יכולים ליהנות. לצד הפארק גדר מעוצבת מעפרונות ענקיים בכל צבעי הקשת – צילום חובה!

פארק חבלים

פארק מיניאטורי- פארק חביב במיוחד עם מגוון מבנים מוכרים כמו מגדל האייפל ועוד..אטרקציה מענינית לחובבי ארכיטקטורה, היסטוריה ומתאימה אפילו לילדים, יש במקום חדר מראות מגניבות, שיוצרות אשליות משעשעות. סה"כ חוויה נחמדה וכיפית למשפחות.

פארק מיניאטורי

סירת פדלים באגם קסום- אחד מהרגעים הכי טובים שהיו לי בחיים. אגם קסום, מלא שקט ושלווה, נוף עצמתי, עוצר נשימה. שכרנו סירת פדלים מגניבה, סטייל ג'יפ ויצאנו למסע. שעה שלמה של עונג רצוף,  רק אנחנו, השמיים, הברבורים והיער שמסביב.

עלות ג'יפ פדלים: 40 זלוטי, יש סירות יותר זולות.

נועה עטיה
שמי נועה עטיה, אוהבת לטייל בארצינו היפה ומסביב לעולם :) חובבת מושבעת של שופינג ואוכל משובח! אם תשאלו את הסביבה הקרובה שלי במה אני הכי טובה? התשובה תהיה חד משמעית: "לארגן טיולים" ולכן פתחתי את הבלוג הזה, כדי לחלוק אתכן את הידע שלי, לשתף אתכן בזכרונות, רגעים יפים ואפילו קצת פחות. מוזמנות לשאול ולהתייעץ, אני כאן עבורכן ♥