סיפור המסגרת – שני ילדים מקבלים משימה מהמורה, לארגן מסיבה. אדם מחליט כי המסיבה שלו תתקיים ביום שישי הקרוב ומבקש מאמא לקנות ממתקים למסיבה והולך לשחק במחשב. אמה, נכנסת לחדר, נחה קצת ומתחילה לחשוב איזה סוג של מסיבה היא רוצה, מה המטרה שלה ומשם ממשיכה הלאה, בהתייעצות עם ההורים היא מגדילה את מעגל המתכננים ומוסיפה "אחראית שיווק", שתפרסם את המסיבה, חבר נוסף נבחר להיות "מנהל הכספים" שתפקידו לאסוף 5 שקלים מכל ילד וכך ידעו מי מגיע למסיבה וגם יהיה להם כסף לכיבוד, ילד נוסף אחראי על התוכנית האומנותית והיא ה"מנכ"לית" המנהלת הכללית של המסיבה.
רוצים לדעת איזו מסיבה הצליחה? אני חושבת שאתם יכולים לנחש לבד.
את הספר הזה קראתי כמה פעמים, לקח לו זמן לחשוף בפני את הקסם שבו. בכריכה האחורית רשום כי הוא מיועד לגילאי 6-8 לדעתי הוא מתאים יותר ל7-10, מאחר והפעולות שמתוארות בו – משחק במחשב, כתיבה של מטרות על נייר, תקשורת ישירה בין הילדים דרך טלפון נייד מתאימה יותר לגילאים שציינתי. אך, מאחר והוא לא מנוקד הוא כמעט לגמרי מחייב הקראה של מבוגר, וכאן לדעתי משהו קצת מתפספס. אומנם חשוב המבוגר שיכול לעזור ולתווך בין הספר לעולם האמיתי של הילד, אך בגילאים הגדולים יותר הילדים מעדיפים להיות קוראים עצמאיים ולא להסתמך על ההורים.
הספר אידאלי לאנשי חינוך ולמחנכי כיתות המחפשים דרך יצירתית לעורר הנעה (מוטיבציה) בתלמידים שלהם, הוא מצוין כנקודת פתיחה לתהליך חברתי-כיתתי מגבש של ארגון אירועים כיתתיים ונותן כלים לילדים שיכולים לעזור להם עוד שנים אחר כך.
עוד מהכריכה האחורית מלמד כי לספר בהחלט יש אמא שמבינה עניין והספר נכתב על ידי מנכל"ית חברה בעלת כמה תארים מתקדים ולפי התיאור אושר על ידי ד"ר לפסיכולגיה (היה נחמד אם היינו יודעים גם מי אותם פסיכולוגים שאישרו), אבל נוותר להם הפעם.
רושם כי זהו ספר ראשון בסדרה, אני בהחלט מחכה לראות אילו עוד נושאים יקבלו במה בספרי ההמשך.