האקזיט של אבא – כשהילדים שלנו הופכים למוצר

בחורה עם מחשב נייד

עדי ביטי,
עדי ביטי: ילדה או מוצר? תמונה: אתר מומו

לרגע חשבתי שאני הוזה אבל, לא.
הילדה שלי גם שמעה עליה – עדי ביטי, נערונת מתוקה בת 13, ששרה יפה, מוכשרת ואמביציונית. עד כאן הכל נורמלי. ואז ראיתי שהוריה עומדים מאחוריה. מה זה עומדים? מפעילים בולדוזר כדי שדברים יקרו. עשו עליה פרוייקט קידום רציני בהשקעה של מליון ש"ח. כתבת יח"צ נהדרת בטלויזיה. הנה, גם אני נחשפתי.
הילדה מקודמת במקצועניות באמצעות משרדי יח"צ, חברת הפקה, סטיילינג, יו ניים איט. השירים הם גם תוצאה של עבודה עם מוזיקאי מקצועי.
התוצאות לא אחרו לבוא: יש זמרת, יש שירים, הבאזז החל, הילדה מושמעת, מוזמנת להופעות. יש תוצרים.

האם ילד הוא מוצר?

יש להם כסף, לילדה יש כישרון, ובסך הכל, הם מעוניינים לזרז את הצלחתה. הם אינם פוגעים באיש, אפילו מספקים עבודה ליח"צנים ואנשי הפקה, אז איפה כאן הבעיה?
ייתכן שאני רגישה מדי, אבל מבין השורות חשתי שלהורים, ולאבא בייחוד, יש אג'נדה עסקית. הילדה משווקת כמוצר סקסי, "זה מוכר יותר",לדבריו, והוא בסדר גמור עם זה. האמא קצת פחות אוהבת את האזכור הסקסואלי. אבל התהילה המהירה חשובה מכל. הרי הילדה רוצה!
האבא מצפה מאוד להחזר השקעה ,זה ברור.
ילד אקזיט שלי
האם אכן ילד יכול להיות מוצר?
האם חשוב בכל מחיר לעזור לילד שלנו להגשים חלום? גם אם יש לנו הכסף?
האם אין ערך לדרך, לניסיון, לחתחתים שהם אמורים לעבור בדרך?
האם כסף קונה הכל?

Netta Doron
בלוג על הורות,דילמות בהורות ונשים.אמא. במקצועי: קידום עסקים ברשת הלינקדאין, בניית נוכחות בלינקדאין לחברות ולפרטיים לאתר המקצועי: http://nettadoron.com/ netdor@gmail.com