ד"ר שכנוע בהחלט שכנע אותי

הייתי במופע המסרים של ד"ר שכנוע, ושוכנעתי בהחלט.

בחורה עם מחשב נייד

הייתי במופע המסרים של ד"ר שכנוע, ושוכנעתי בהחלט.

מופע המסרים של ד'ר שכנוע

בשנים האחרונות, אחרי שכל שליח פיצה קורא לעצמו מנהל קו הפצה וכל סַפָּר הוא מפסל שיער, נוצרה פה תופעה חדשה שכבר הפכה למגיפה: כל מי שעבד חודש וחצי במחלקת שיווק קורא לעצמו יועץ שיווק, כל מי שעבד בחברה קטנה בתפקיד זוטר נהיה יועץ עסקי, וכל מי שמכר משהו במשך 3 חודשים נהיה מומחה מכירות. תופעה מעצבנת ומאוד מסוכנת, אם תשאלו אותי, בעיקר לבעלי העסקים שנופלים בהבטחות האלה.

הרשת מלאה במומחים מטעם עצמם ש"כבר עשו את זה ובאים ללמד אתכם את כל הסודות" בתוך חוברת של 10 טיפים (שכתב בכלל קופירייטר מתוסכל, שעובד עבור המומחה שלכם תמורת כמה אגורות למילה), והארץ מלאה בכנסים ש"אחריהם לא תבינו איך מכרתם עד עכשיו" או שבהם "תלמדו איך להקפיץ את העסק שלכם לפסגה" (ותנו לי לעשות לכם ספוילר- זה לא יקרה).

דווקא בתוך הנוף הכאוטי הזה, הסתקרנתי מאוד לשמוע מה יש לד"ר יניב זייד, המכנה עצמו ד"ר שכנוע, לחדש לי.

כי בעיקר לאור כל ההקדמה הזאת, יניב הוא בהחלט לא מראה שכיח במחוזותינו. הרקורד שלו כולל תארים בכלכלה ומשפטים (כן, הוא ד"ר אמיתי 🙂 ) ולפי האתר שלו- מאחוריו אלפי הרצאות וייעוצים לחברות בנושאי העברת מסרים, שכנוע ומכירות.

גם השם המפוצץ- מופע המסרים של ד"ר שכנוע- שהוא בוודאי פראפראזה על להקת הארנבות, עשה לי את זה.

אז הלכתי לשמוע.

מהרגע הראשון יניב משדר מסר של מקצועיות ומקצוענות: על הבמה הוא נינוח ונותן תחושה נינוחה גם למשתתפים. הוא מצחיק לפרקים, נותן דוגמאות מעולות להמחשת דבריו ומדגים את עצותיו על מגוון של עסקים, כך שכל אחד יוכל להשליך את ההסבר על העסק שלו וללמוד ממנו. גם ההרצאה עצמה בנויה בצורה ברורה, יעילה ומאורגנת בדרך ש"מסדרת את הראש".

ההסברים של יניב והכלים שהוא נותן בהרצאה אינם הכלים הבנאליים שתשמעו בכל הרצאת מכירות. במשך כשלוש וחצי שעות (נטו, ללא זמני ההפסקות) קיבלתי המון עצות מעשיות להעברת מסרים בדרך משכנעת וכובשת- אם במכירה אחד על אחד, אם בהרצאה או פרזנטציה שאני מעבירה, ואם בכתיבה שיווקית לעסק שלי (או של לקוחותיי).

העצות מתאימות לעצמאים ולשכירים, לאנשים שעובדים מול קהל, למוכרים, למנהלי שיווק, לפוליטיקאים ולכל מי שרוצה לשפר את כושר השכנוע שלו- בחייו המקצועיים או הפרטיים.

גם בתור מי שעובדת עם עסקים על ניהול, שיווק ואסטרטגיה ועוסקת בהעברת מסרים באופן יומיומי, יניב חידש לי וחידד לי דברים, גרם לי להסתכל קצת אחרת על שיטות העבודה שלי ושל לקוחותיי, ומצאתי את עצמי כותבת הרבה מאוד טיפים קטנים וגדולים שאני בטוחה שישמשו אותי הלאה וישפרו אותי כאשת מקצוע.

דוגמא אחת שנשארה איתי היא העצה לא לגרור אל הלקוח הבא מסרים ותחושות שקיבלתי מהלקוח הקודם. לכולנו יש שיחות מכירה פחות טובות (או גרועות יותר), ומבלי לשים לב אנחנו לעיתים משליכים על השיחה הבאה את שקרה בשיחה הקודמת. כך למשל, אם הלקוח הקודם אמר שהמוצר שלנו יקר, ללקוח הבא נתחיל בהסבר מתנצל על כך שיש הצדקה ליוקר המוצר, למרות שהוא עדיין לא אמר דבר בנושא המחיר. או לקוח שלא רכש מאיתנו ובגללו אנו מגיעים שפופים לשיחת המכירה הבאה.

העצה של יניב היא לעשות הפסקה. לשתות משהו, לעשות משהו כייפי, לאכול משהו מתוק ועוד- כל ה שיגרום לנו לעשות ריסטארט לעצמנו, על מנת שנגיע לשיחת המכירה הבאה רעננים ומלאי תשוקה למכור.

ומילה אחרונה- הדבר הכי מרענן ובולט בכנס היה, שהוא חף מהבטחות שווא מפוצצות.

יניב אינו מתיימר ללמד אותנו את כל התורה על רגל אחת, הוא מדבר על מכירות ושכנוע ואינו גולש לתחומים אחרים שאינם מומחיותו (בניגוד ליועצים רבים אחרים), וגם כשהוא מוכר את הסדנא הבאה שלו- הוא עושה זאת ללא משחקים, מעל השולחן ובאופן גלוי ומעורר הערכה.

כל אלה מייצרים אמינות מאוד גבוהה ומסייעים למשתתף בכנס להזדהות עם יניב ולהשתכנע באמיתות דבריו (ד"ר שכנוע כבר אמרנו?).

בשורה התחתונה- לא משנה מהו המסר שתרצו להעביר ואת מי תרצו לשכנע- קחו מחברת ועט ולכו לכנס ללמוד איך לעשות את זה נכון יותר.

שכנעתי אתכם? 🙂

רונית יובל, בעלת TrendMark. יועצת עסקית, מומחית באסטרטגיה ומכשפה של שיווק. צרו איתי קשר ונעבוד ביחד על הצלחת העסק שלכם. www.trendmark.co.il

רונית יובל
יועצת עסקית, מומחית באסטרטגיה ושיווק, בעלים של TrendMark. מתמחה בבניית מותגים, פיתוח עסקי, ניהול עסקים ובניית אסטרטגיות שיווק. מניעה תהליכים ושינויים בעסק; מרצה ומעבירה סדנאות וקורסים בנושאי שיווק, מיתוג, סגנונות תקשורת, פרסום, אסטרטגיה, פוליטיקה ארגונית, חדשנות יצירתית.